Popis vozu RailJet 890 Afmpz

  • Uspořádání: velkoprostorový vůz 1.třídy a třídy business
  • Vůz NENÍ určen pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: NE
  • Místo pro kola: NE
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Zástrčky na elektřinu: ANO
  • WiFi: ANO
  • Obrazový a hlasový informační systém: ANO
  • Dveře: jedno-křídlé předsuvné dveře šířky 80 cm
  • Dveře na oddílu pro sezení:  63 cm
  • Šířka uličky mezi sedadly: 55 cm
  • Okna se nedají otevřít
  • Klimatizace: ANO
  • WC: uzavřený vakupový systém, nevidíte na kolej

Hodnocení vozu RailJet 890 Afmpz

vstupní dveře do vlaku šířky 80 cm
Ve voze je hlasový nebo i obrazový informační systém - např. hlášení stanic
Ve voze je sezení i u stolečku, sedadla naproti sobě
Vnější dveře se otevírají pomoci tlačítka
Elektrická zástrčka na nabíjení drobné elektroniky
Ve voze jsou sedadla za sebou
Ve voze je klimatizace
Ve voze je připojení k internetu

Ucelené soupravy Railjet v modrém nebo v červeném provedení jezdí jako rychlíky na lince Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Wien – Graz.

Vůz Afmpz 890 je kombinovaným vozem 1.třídy a třídy business. V soupravě je řazen vždy jako první vůz ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako poslední vůz v soupravě při opačné jízdě z Prahy do Vídně.
Sedadla 1.třídy jsou v uspořádání buď po jednom u pevného stolečku nebo přes uličku po dvojici kolem stolečku.
Druhou možností je uspořádání jako v letadle, tedy sedadla za sebou. V tomto případě je stoleček výklopný z předchozího sedadla.
Třída business nabízí ještě pohodlnější sedadla než v 1.třídě, s větším místem pro nohy.
Vozy jsou klimatizovány. Okna se nedají otevírat, proti slunci slouží stahovací žaluzie. Ve voze je hlasový a obrazový informační systém.

Výhoodu vozu je, že je řazen hned za restuaračním vozem a kávu či jídlo si můžete objednat ze svého sedadla.

Popis vozu RailJet 890 Afmpz

Train RailJet 890 Afmpz

Vůz 1.třídy a třídy buisness RailJet Afmpz 890 v Praze na hlavním nádraží.
Všimněte si, u jedněch dveří je označení „first“ pro 1.třídu, u druhých dveří pak „business

Vůz 890 Afmpz

Vůz 1.třídy a třídy business poznáte v soupravě podle žlutého pruhu nad okny. V soupravě RailJet je řazen jako první vůz ve směro do Prahy, resp. jako poslední vůz ve směru do Vídně.
Sedadla třídy business jsou vpředu / úplně vzadu / a tak nastupujte úplně předními / zadními dveřmi.

Sedadla 1.třídy ve vlaku RailJet, vůz 890 Afmpz

Vůz 890 Afmpz

Sedadla 1.třídy v soupravě RailJet, vůz 890 Afmpz. V zadní části vozu za sebou jako v letadle, v přední části kolem stolečku.

Vůz 890 Afmpz

Uprostřed vozu 1.třídy Afmpz890 je regál na kufry a baťohy. 

Vůz 890 Afmpz

Uspořádání sedadel kolem stolku ve voze 1.třídy RailJet 890 Afmpz. Stolek má navíc vysouvací část a tak jej lze podstatně zvětšit. Nevýhodou je, že tu není žádný úchyt na pohárky s kávou nebo pivem.

Sezení v railJetu u stolku v 1.třídě, Vůz 890 Afmpz

Sezení v RailJetu u stolku v 1.třídě, vůz 890 Afmpz. I tento poloviční stolek má vysouvací části směrem k sedadlům.
Sedada jsou mírně polohovatelná, opěrky na ruce jsou sklopné.

Sedadla třídy business ve vlaku RailJet 890 Afmpz

RailJet train 890

Sedadla třídy business ve voze RailJet 890 Afmpz jsou široká, vskuktu pohodlná a samozřejmě polohovatelná.
Výhodou je místo na nohy i místo kolem sebe.

Sedadla třídy business RailJet 890 Afmpz

Porovnání sedadel 1.třídy a třídy business ve voze RailJet 890 Afmpz. Na snímku sedadla první třídy vpředu u stolku.

Dveře a průchody ve vlaku RailJet

Nástupní dveře šířky 80 cm do RailJetu

Nástupní dveře mají spodní výsuvný schodek do RailJetu

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří.

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Vnější dveře jsou šířky 80 cm. Madlo je zapuštěné do stěny a nezužuje nástupní prostor. Dveře se otevírají (a zavírají) zeleným / červeným tlačítkem. Po otevření dveří se vysune i spodní schodek usnadňující nástup.

Průchod mezi vozy RailJet

Průchod mezi vozy RailJet je pohodlný, nehlučný a uživatelsky přívětivý. Už žádné těžké dveře a plachtíci plechy na zemi jak u klasických vozů.

Na obráku vpravo vidíme průchod do části k sezení, odsouvací dveře – stačí drcnout a dveře se odsunou. Jen do vozu č. 21, který je určen pro cestování s děti, jsou na dveřích zelená tlačítka. Šířka vnitřních dveří je 63 cm.

Záchody jsou vždy jen na jednom konci vozu a to po dvou proti sobě. Dveře od WC se otevírají dovnitř.

Pro větší odpadky jako jsou třeba láhve či přečtené noviny, slouží nádoby u východu – na obrázcích jsou vlevo pod displejem.

Ve vozech je hlášení stanic a na obrazovkách se dozvíte aktuální rychlost, čas příjezdu do příští stanice a připoje,

 

Průchod mezi vozy RailJet

Záchod ve voze RailJet 890 Afmpz 

 

Ve voze 890 Afmpz je jen jeden záchod a to úplně vpředu. Pokud by byl obsazen, musíte jit na opačnou stranu přes celý vůz 1.třídy do dalšího vozu v soupravě.
Naštěstí je tu signalizace obsazení.

Záchod tvoří  uzavřený systém, odpad je odsáván podtlakem do nádraže jako v letadle.

Vůz 890 Afmpz

V přední části vozu Afmpz 890 je po jendé straně záchod. Dveře se otevírají tlakem dovnitř.
na snímku rovněž informační systém vlaku u výstupních dveří. Pod ním je i odpadkový box.

Popis dalších vozů v soupravě RailJet

Klady a Zápory vozu 890 Afmpz

„Velmi pohodlné cestování. Samozřejmě doporučuji si zakopit místenku. Ta je pro místa business povinná. Můj tip, pokud máte potřebu jako já se furt přehrabovat ve svých věcech a vytahovat tu knihu, tu nabíječku, rezervujte si místa u regálu na kufry a baťohy. Velmi pohodlný přístup.
Sedadla jsou mírně polohovatelná. A když vám až na místo přinese obsluha kávu a zákusek, není už co řešit.“

„Pokud si chcete v brzkém ranním nebo večerním spoji natáhnout nohy na protější sedadlo, máte smůlu. Sedadla jsou tak daleko od sebe, že musíte mít opravdu dlouhé nohy.
Taková vzdálenost sedadel je však při běžné jízdě výhoda.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad