Železničná společnost Slovensko (ZSSK) ve spolupráci se svým partnerem WAGON SLOVAKIA KOŠICE (WGS) zavedla do nabídky restauračních vozů nové sezónní menu. Od pátku 19. září 2025 si cestující na trase Bratislava – Žilina – Košice v 11 restauračních vozech mohou vychutnat výběr jídel přizpůsobený podzimnímu období.
Sezónní menu v restauračních vozech
Objevte svěží chutě podzimu přímo na kolejích – připraveno je pro vás výjimečné menu plné barev, vůní a chutí, které je navrženo tak, aby zasytilo. Cestující první třídy si nyní nově mohou objednat jídlo a nápoje přímo na svá sedadla pomocí QR kódu.
Těšit se můžete na lahodnou dýňovou krémovou polévku s karamelizovanými semínky, vepřového vrabce s červeným zelím a domácími knedlíky nebo penne s tuňákem a olivami. Jako dezert si dopřejte neodolatelné tiramisu, ale i milovníci exotické kuchyně si přijdou na své díky červenému kari s kuřecím masem a jasmínovou rýží. A pokud rádi využíváte speciální nabídky, určitě vás potěší kombinace tiramisu + káva podle vašeho výběru za pouhých 5,90 €.
- Dýňová krémová polévka s karamelizovanými semínky z podzimní nabídky WAGON SLOVAKIA KOŠICE
- Vepřový vrabec s červeným zelím a domácími knedlíky z podzimní nabídky WAGON SLOVAKIA KOŠICE
- Penne s tuňákem a olivami z podzimní nabídky WAGON SLOVAKIA KOŠICE
- Červené kari s kuřecím masem a jasmínovou rýží z podzimní nabídky WAGON SLOVAKIA KOŠICE
- Tiramisu + káva za zvýhodněnou cenu z podzimní nabídky WAGON SLOVAKIA KOŠICE
Dostupnost a objednávání jídel
Cestující první třídy si nově mohou jídlo pohodlně objednat pomocí QR kódu – rychle, bez vyplňování formuláře a s doručením přímo na své místo. QR kódy se nacházejí na stolech nebo sedadlech. Cestující druhé třídy si mohou občerstvení objednat přes webovou stránku www.wagonexpres.sk a vyzvednout si ho v restauračním voze, jako dosud. Služby v restauračních vozech zajišťuje společnost WAGON SLOVAKIA KOŠICE.
„Moderní služby a komfort jsou pro nás klíčové. Tato nová funkce umožňuje cestujícím ve vybraných vlacích objednat si jídlo přímo na své místo, aniž by museli vyplňovat formulář. Cestující první třídy si tak užijí zážitek, který kombinuje pohodlí, rychlost a kvalitu. Tento projekt je součástí strategického pilíře moderních služeb a ukazuje, jak v praxi přinášíme inovace, které zlepšují zážitek z cestování,“ říká Peter Helexa, generální ředitel ZSSK.
Během více než měsíčního pilotního období se průměrný denní počet elektronických objednávek zvýšil o 270 %. Průměrná hodnota objednávky byla přibližně 11 EUR a nejoblíbenějším jídlem byl smažený sýr s hranolky. Síť restauračních vozů dokáže připravit 1 000 jídel denně.
- Ukázka QR kódů pro objednání podzimní nabídky ve slovenských jídelních vozech v první třídě
- Ukázka objednávání podzimní nabídky ve slovenských jídelních vozech v první třídě
Komfortní cestování – hodinový takt a palubní služby
Od nového jízdního řádu zavedly ZSSK na trase Bratislava – Žilina – Košice celodenní hodinový jízdní řád, který výrazně zlepšil frekvenci spojů na této nejdůležitější železniční trase na Slovensku. Vlaky Ex 6xx TATRAN a Ex 5xx KRIVÁŇ jezdí v pravidelných intervalech a zajišťují spolehlivé a pohodlné spojení mezi východem a západem země.
Ve většině expresů je k dispozici restaurační vůz, kde si cestující mohou během jízdy vychutnat výše představené sezónní menu. Pokud není restaurační vůz z technických důvodů k dispozici, alternativou je pojízdný bar, který nabízí výběr drobného občerstvení. Kompletní nabídku nového menu v restauračních vozech ZSSK najdete na webu Wagon Slovakia.