Mobilní aplikace, která chce změnit cestování na Slovensku
Aplikace funguje tak, že před nástupem do vozidla veřejné dopravy potvrdíte v mobilní aplikaci FAIRTIQ tlačítkem „Start“ začátek své cesty. Není potřeba ručně zadávat vaši polohu, ani hledat a přikládat mobil k označovači jízdenek.V případě kontroly klikněte na tlačítko „Zobrazit jízdenku“ a prokažte se průvodčímu QR kódem zobrazeným v aplikaci. Pokud přestupujete, ponecháte aplikaci zapnutou a přestupujte mezi spoji a vozidly, jak chcete. FAIRTIQ rozpozná přestup automaticky. Jakmile dorazíte do cílové destinace, posuňte doleva v aplikaci tlačítkem „Stop“. Systém sám vypočítá cenu podle projeté trasy a platných tarifů. Jak bude vypadat konkrétní podoba aplikace pro slovenské železnice a zda bude platit na všechny vlaky, nebo jen ty regionální, se ve zprávě neuvádí.
Aplikaci máte v mobilu – bez dalších pokladen, automatů či papírových jízdenek. Testovat se bude během následujícího roku na vnitrostátních linkách ZSSK. Cílem je ověřit, jak řešení funguje v praxi, zda je uživatelsky přívětivé a jak ovlivňuje práva cestujících, včetně ochrany jejich osobních údajů.
„Digitální služby už dnes využívá více než 52 % našich zákazníků, kteří si kupují jízdenky přes mobil nebo internet. FAIRTIQ je proto pro nás přirozeným pokračováním na cestě k jednoduššímu a pohodlnějšímu cestování vlakem,“ vysvětluje generální ředitel ZSSK Peter Helexa. „Spolupráce se společností s bohatými zkušenostmi z různých evropských zemí nám pomůže přinést inovativní řešení i na Slovensko.“
Společnost FAIRTIQ působí v devíti zemích, včetně Švýcarska, Rakouska, Dánska a České republiky.
„Spolupráce se ZSSK nám umožňuje společně rozvíjet moderní technologie v oblasti prodeje jízdenek na Slovensku,“ říká Gian-Mattia Schucan, zakladatel a spoluvýkonný ředitel společnosti FAIRTIQ. „Společně můžeme vytvořit intuitivnější a dostupnější cestovní zážitek pro cestující.“
Pilotní projekt začne v lednu 2026 a bude trvat jeden rok na vnitrostátních železničních linkách provozovaných ZSSK.