Popis vozů RegioJet Bmz 29-90

  • Vůz 2.třídy s oddílem pro vozičkáře
  • Uspořádání: oddíly (kupé) po 6 místech k sezení, celkem 48 míst
  • Vůz JE určen pro vozičkáře, samostatné kupé
  • Místo pro kočárek: NE
  • Místo pro kola: NE
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Zástrčky na elektřinu: NE
  • WiFi: ANO
  • Hlasový informační systém: ANO
  • Dveře: jedno-křídlé zalamovací dveře
  • Dveře na chodbičku:
  • Dveře do oddílu pro sezení: 
  • Okna v kupé se nedají otevřít
  • Okna na chodbě se dají otevřít
  • Klimatizace: ANO
  • WC: 2x, na jednom konci jen pro vozičkáře
  • Odaz na web provozovatele RegioJet

Hodnocení vozu RegioJet (RJ) Bmz 29-90

Kupé pro 6 osob
VVe voze je hlasový nebo i obrazový informační systém – např. hlášení stanic
Ve vlaku je připojení k internetu
Vnější dveře se otevírají pomoci kliky
Ve voze je klimatizace
Jiné nebezpečí

Od podzimu 2019 se s vozy RJ Bmz 29-90 můžeme potkávat na trase Královo Pole – Brno – Vyškov – Přerov – Ostrava – Bohumín. Jsou to staré vozy po úpravě. Původně se jednalo o lehátkové vozy. Z té doby zbyly v interiéru mnohé „zajímavé“ prvky.

Ve voze jsou oddíly (kupé) pro 6 osob. A jedno kupé a jedno WC je určeno pro vozičkáře.
Na zemi je koberec a do oddílu vedou zasouvací dveře. Okna v kupé se nedají otevřít, na chodbě ano. Je tu klimatizace, kterou můžete regulovat.

Popis vozu RJ Bmz 29-90

Popis vozu RJ Bmz 29-90

Vůz RegioJet RJ Bmz 29-90 na nádraží v Brně-Králově Poli na podzim 2019. Všimněte si velkého rozestupu schodů. Pozor zejména při vystupování!

Plánek vozu RegioJet (RJ) Bmz 29-90

Plánek vozu RJ Bmz 61 81

Plánek vozu RJ Bmz 29-90 je převzat ze stránek rezervačního systému provozovatele. Ve voze je osm oddílu po šesti místech k sezení a jeden oddíl pro vozičkáře. Tento oddíl je přístupný jen vozičkářům, jinak je zamčen.

Místa k sezení ve voze RegioJet (RJ) Bmz 29-90

Popis vozu RJ Bmz 29-90

V každém kupéčku (oddíle) je 6 míst k sezení. Sezení je na 2.třídu dobré, ale na delší cestu bych zvolila něco lepšího.
Jak v oddíle, tak na chodbě je koberec.
Na baťohy a kufry je jedna police nad hlavou.

Popis a foto vozu RJ Bmz 29-90, místa k sezení

Sedadla jsou trochu polohovatelná – černá páčka je dole na boku sedadla.
Pro odložení nápoje tu jsou držáky.
Opěrky na ruce lze zvednout.

Popis a foto vozu RJ Bmz 29-90, místa k sezení

Opěrky na hlavu s látkovým žlutým záhlavníkem jsou celkem pohodlné.
Zrcadlo je netypicky řešeno jen do poloviny šířky kupéčka.
Vychytávkou jsou velké háčky na bundy, které lze posouvat po celé šířce kupéčka.

Jak vypadá kupé ve voze RegioJet RJ Bmz 61-81

… a další zvláštnost tohoto vozu. Lampička, nikoliv však ta čtenářská. Pokud zhasnete hlavní zářivku, můžete zapnout jednu nebo obě (naproti na stěně) lampičky. Černý vypínač je z boku.
Tyto lampičky však fungují jen a pouze, když je zhasnuté hlavní světlo. Jinak ne. Když jej rozsvítíte, lampičky zhasnou.

Ovládání osvětlení a klimatizace ve voze RJ Bmz 29-90

Jak vypadá kupé ve voze RegioJet RJ Bmz 29-90

Nad dveřmi z kupé na chodbičku je dvojice vypínačů osvětlení. Nepřišla jsem ale proč jsou dva. Na jednou zářivku v kupáčku fungují oba stejně.

Jak vypadá kupé ve voze RegioJet RJ Bmz 29-90

Po dřevěným stolkem, který je dost malý, je kastlík na odpad. Na bocích byly původně ještě mini-popelníky pro kuřák. Ty už tu nejsou. Myslím ty popelníky.
A pod kastlíkem na odpad je takové kolečko. Věřte mi, tohle je ovládání klimatizace. Je to další zvláštnost, kterou na žádném jiném vlaku u nás nenajdete.

Ovládání hlasitosti ve voze RJ Bmz 29-90

Nad oknem, které nejde otevřít, je ovládání hlasitosti. A také záchranná brzda. Takže při štelování hlasitosti buďte opatrní, abyste nezastavili vlak.
No a pokud vás zajímá k čemu jsou ty dvě madla na stropě, vzpomeňte si, když jsem v úvodu psala, že tohle byl původní lehátkový vůz.

Skrýš ve voze RJ Bmz 29-90

Popis vozu RJ Bmz 29-90

Další zvláštností tohoto vozu je tahle „skrýš“. Z kupéčka je totiž přístupný prostor nad chodbou. Pokud se radujete, že si sem dáte věci, tak na to radši zapomeňte. Je to opravdu hodně vysoko, hodně hluboké a na okraji je rantl.
A radši si ani nepředstavuji, jak se sem pro věci budete natahovat. 

Dveře a nástupní prostor

Dveře vozu RJ Bmz 29-90

Dveře vozu RJ Bmz 29-90 jsou zalamovací na kliku. Za šikovné považuji madlo, na obrázku vpravo.
První schod pod dveřmi je nezvykle nízko. Tak pozor na to.

Dveře vozu RJ Bmz 29-90

Dveře vozu RJ Bmz 29-90: napřed červenou páku doprava a pak dveře tlačit od sebe.
Na tu bílou kliku nahoře nesahejte. Její účel mi není znám a k otevření dveří ji nepotřebujete.

Vozičkáři ve vlaku RegioJet

Vozičkáři ve vlaku RegioJet, vůz Bmz 29-90

Ve voze RegioJet Bmz 29-90 je jeden oddíl pro vozičkáře a jejich doprovod. Uvnitř oddílu je dvojice sedadel a velké místo pro vozičkáře.

U okna jsou sklopné sedačky a nahoře držák na vytažení z vozíku. Oproti sedadlům je stoleček a velké zrcadlo.

Vozičkáři ve vlaku RegioJet, vůz Bmz 29-90
Záchod pro vozičkáře ve vlaku RegioJet, vůz Bmz 29.90
Záchod pro vozičkáře ve vlaku RegioJet, vůz Bmz 29.90

Hned vedle oddílu pro „sezení“ vozičkářů je i „jejich“ záchod. Jak oddíl pro vozičkáře, tak záchod je uzamčen a zpřístupněn jen pro vozičkáře.
Samozný záchod je dostatečně velký pro vytočení na vozíku.

Popis vozu RJ Bmz 29-90

Vůz RJ Bmz 29-90 je určen i pro přepravu vozičkářů. Za tím účelem je na jedné straně vybaven bezbariérovým WC a speciálním oddílem se širokými dveřmi a třemi místy. Kupé je normálně nepřístupné.
Zvláštností je široké chodba, která se zužuje.

Klady a Zápory RJ Bmz 29-90

„Jen tři sedadla v kupé vedle sebe. Oceňuji koberec na zemi a možnost regulace osvětlení a klimatizace uvnitř oddílu.“

„Je znát, že ten vůz je starý již několik desítek roků. Za největší nedostatek považuji obtížné nastupování a až nebezpečné vystupování. Pak starý a namáhavý systém otevírání dveří, který působí zejména nám ženám problém. Sedadla jsou na delší cestu tvrdá. Žádné místo pro notebook.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad