Brno dolní nádraží
je takové podivné nádraží. Je a současně není. Vzniklo už před více jak sto lety, ale posledních několik desetiletí na něm osobní vlaky nezastavovaly. Až teď. Při výlukách dosluhujícího horního (hlavního) nádraží.
Tady je popis a hodnocení z prosince 2018, aktualizovaného o prázdninách 2020
Jedna velká tragedie a ostuda pro Brno. Jsem rodilý brňák a za dolní nádraží se stydím. Projíždí tudy mezinárodní vlaky a to co uvidí cestující když vystoupí je hrůza.Dav cestujících kteří na poslední chvíli prchají k vlaku chaos a zmatek. Není kde zaparkovat a po pár metrech baráky se zatlučenými okny. Kdo neuvidí neuvěří.
Takže nadraží je už přestěhovane a všichni jsou s tim spokojeni. Takže proč do toho dávat dalších 40 až 60 miliard?
Protože žádné brněnské nádraží bohužel není přestěhováno. Protože zatím nedošlo k tolik potřebné modernizaci brněnského železničního uzlu, zvýšení rychlostí vlaků a hlavně k nyvýšení tolik potřebné kapacity tratí brněnského uzlu. Aby mohli, zejména pravidelně, dojíždějící využívat více vlaků jezdící v kratších intervalech než je tomu dnes.
To co je dnes na Dolním nádraží, je bohužel jen provizorní zastávka sloužící po dobu nutných oprav současného horního (hlavního) nádraží. To musí ještě pár roků vydržet, než budou mít i v Brně konečně pořádné nádraží. Byť i toto provizorium je z pohledu bezpečnosti a uživatelské přívětivosti (bezbariérovost, nástup s kočárkem, staří lidé) lepší, nežli stávající hlavní nádraží. Po skončení oprav se provoz, bohužel, na pár roků ještě vrátí zpět na stávající hlavní nádraží.
Pro odborníky, postup prací z června 2019 je zde: https://www.youtube.com/watch?v=1vuA7N91RS8&feature=youtu.be