Dolní Loučky

je obec kousek za Tišnovem na trati z Brna do Křižanova a Ždáru nad Sázavou. Osobní vlaky po hodině, o víkendech po dvou. Velmi krásné místo pro turistické a cykloturistické výlety. Třeba jen na odpoledne. V okolí úžasné viadukty, výšlap na hrad Lůčky, po červené kolem řeky Loučka do Tišnova.

Hodnocení

Hodnocení nádraží na 50 %

Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem s dětmi, s kočárkem, u starších lidi či na vozíku jsou důležité jak samotné vagóny, tak i stav a vybavení nádraží. Má nádraží pohodlné a bezpečné nástupiště a jak se na nástupiště vůbec dostanu?
Tady je popis a hodnocení nádraží Dolní Loučky na začátku června 2019.

Nádraží Dolní Loučky je v kopci nad stejnomennou vesnici. Vedle místních jsou Dolní Loučky oblíbeným turistickým místem pro pěší výlety kolem krásného železničního viaduktu a údolím řeky směr Tišnov.

Orientace na dolno-loučském nádraží je pro neznalé trochu problém. Jsou tu sice jen dvě koleje, jedna směr Ždár nad Sázavou a druhá do Brna a podchod, ale nikde jsem neviděl ceduli, která kolej a které nástupiště je kterým směrem. Chybí i označení čísla koleje. Byť to hlásí staničním rozhlasem.

Přístup na nádraží je „turistický“ po lesní / polní cestě.

Podrobně
  • Bezbariérovost: NE
  • Nástupiště – vysoké, rovné, bezpečné.
  • Přístup na nástupiště – bezbarierové
  • Přístup na nádraží – polní, lesní cesta,
  • Orientace na nádraží – obtížná
  • Pokladny – NE
  • Záchod – NE
  • Čekárna – přístřešek
  • Čistota – dá se říci
  • Občerstvenní – NE
  • Veřejná doprava – zastávka autobusů je dole pod kopcem ve vesnici
  • Parkování kol – kde se dá kolem nádraží
  • Parkování aut – ve směru do Brna u nástupiště

Přístup na nádraží Dolní Loučky

Dolní Loučky - cesta na nádraží

Tato pěšina je skutečně cesta na nádraží v Dolních Loučkách. A to na nástupiště směr Ždár nad Sázavou. Po cestě jsem neviděl žádné označení, že cesta vede na 2.nástupiště. Povrch je mírně zpevněný, a pozor na mraveniště

Cesta, podchod pod tratí, na nástupiště směr Brno. Ani zde není žádné označení. Povrch je zpevněná lesní cesta a dá se tudy vyjet autem až nahoru na nástupiště.

Dolní Loučky - výhled z nádraží do okolí

Nádraží v Dolních Loučkách se nachází na stráni, nad obcí. Cesta z obce na nádraží je asi 1 km do kopce.

Dolní Loučky - cesta z nádraží dolů do obce (furt z kopce dolů)

Dolní Loučky – cesta z nádraží dolů do obce (furt z kopce dolů).Po pravé straně je původní nádražní budova, dnes již slouží jako obytný dům a jízdenky se zde neprodávají.

Čekárna na nádraží Dolní Loučky – směr Brno

Dolní Loučky, čekárna směr Brno

Dolní Loučky, na protějším nástupišti je čekárna, odkud obvykle jezdí vlaky, směr Brno.

U budovy směr Brno je lavička na sednutí, tři odpadkové koše a označovač jízdenek IDS-JMK.
V budově je malá otevřená, bez dveří,  čekárna. Ale bez lavice. Za nepříznivého počasí ale svůj účel splní.

Čekárna na nádraží Dolní Loučky – směr Ždár n. Sázavou

Dolní Loučky, čekárna směr Ždár nad Sázavou

Dolní Loučky, čekárna u 2.koleje, obvykle směr Ždár nad Sázavou

Ve směru Ždár nad Sázavou není žádná uzavřená čekárna, jen takový přístřešek. Plus označovač jízdenek jednotného dopravního systému Jihomoravského kraje.

Nástupiště směr Brno

U nástupiště je „parkoviště“ a točna kolem stromu. Rovněž tudy prochází žlutá turistická značka směřující dolů do vesnice Dolní Loučky.

Dolní Loučky nástupiště směr Brno

Dlouhé, široké, přehledné a bazpečné nástupiště na nádraží v Dolních Loučkách. Zde směr Brno.

Nástupiště směr Ždár nad Sázavou

Dolní Loučky, nástupiště směr Ždár nad Sázavou

Dolní Loučky, nástupiště směr Ždár nad Sázavou. Osobní vlak od Brna

Dolní  Loučky - rovná, dlouhá a přehledná nstupiště.

Dolní Loučky mají rovná, dlouhá a přehledná nstupiště. Plus osvětlení. Nástup a výstup z vlaku je tedy bezpečný.

Na co si dát pozor

Dolní Loučky rozcestí na nádraží

Na nádraží Dolní Loučky jsou nástupiště na vnější straně kolejí. Bohužel po cestě vedoucí na nádraží není cedule, která cesta vede na nástupiště odkud, obvykle, odjíždějí vlaky směr Brno, a která cesta vede na nástupiště odkud, obvykle, odjždějí laky směr Ždár n. Sátavou.
Tak vězte, pěšinka na obrázku v pravo je směr Ždár n. Sázavou a cesta pod mostem pod tratí vede na nástupiště odkud odjíždějí vlaky směr Brno.

Zajímavosti v okolí Dolních Louček

Turistické zajímavosti zajíčaní už na nádraží a to pohledem do krajiny. A pak dolů po žluté do obce.

Pohled z hradu Lůčka na železniční viadukt

Největším lákadlem Dolních Louček je cesta pod několika železničními viadukty. Zde se díváme od hradu Lůčka na ten nejznamnější.
Pod viadukt vede cesta z vesnice. Další jsou na červené turistické cestě směr Tišnov – 6 km. Cesta kolem řeky vhodná i na kolo.

Dolní Loučky - hrnečkový plot

Pokud se vydáte z Dolních Louček po červené směr Tišnov, potkáte po cestě hrnečkový plot.

Odbočka k hradu Lůčka

Nad obci Dolní Loučka je zbytek hradu Lůčka. Na konci obce Dolní Loučky vede na ní červená odbočka. Začíná u tohoto odpočivadla. Cesta je strmá do kopce, nic pro kola. Stejnou cestou se vracíte.

Dolní Loučky - dětské hřiště

V centru obce, u hospody, u řeky, u hastrmana je dětské hřiště. Hned přes silnici pak cvičíci hřiště.
Na nádraží Dolní Loučky je to asi 1 km.

Klady a Zápory

„Rovné, dlouhé a široké nástupiště. Hodně tu vystupují turisté, tak cyklisté pro které je vysoké nástupiště velkou výhodou.“

„Škoda, že není na přístupové cestě ani na samotném nástupišti vyznačen směr do Brna, resp. do Ždáru. Není označeno nástupiště, ani kolej. Pro turisty může být problém určit odkud jim jede vlak. A to už nemluvím o tom, kdyby došlo ke změně nástupiště. Určitě nepřecházejte přes koleje – tady se jezdí hodně a rychle.“

Další hodnocená nádraží

Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověd na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email adresy.