celkové hodnocení
O nádraží
Hradecké hlavní nádraží bylo postaveno v letech 1928 až 1925 v moderním klasicistním stylu a i přes svůj věk je stále moderním a velkoryse řešeným nádražím. V současnosti (leden 2019) probíhá rekonstrukce vestibulu a jedna polovina haly je uvnitř pod lešením. Přesto tu bylo jakž tak čisto, obchody a služby i pod lešením fungovaly.
Všechna tři nástupiště jsou rovná, dlouhá, přehledná a bezpečná, krytá.
Z haly nádraží vede na nástupiště široký podchod. Nahoru na nástupiště po schodech, nebo bezbariérově výtahem.
Na nádraží všechny základní služby a restaurace.
Škoda jen trochu složité značení nástupišť a kolejí.
Přístup na nádraží
- Veřejná doprava (MHD, BUS): MHD u nádraží
- Parkování auta: Ano
- Parkování kol: Ano
-
- V Hradci Králové mají velkoryse pojaté nejen samotné nádraží, ale i plac před nádražím. Ten je využit pro parkování kol a pro zastávky městské veřejné dopravy.
-
- Hradecké hlavní nádraží pohledem z přestupního uzlu městské veřejné dopravy. Na nádraží bezbariérový přístup, žádná zbytečná zábradlí a překážky v cestě.
-
- Před nádražím v Hradci Králové jsou i stanoviště pro parkování kol. Parkoviště pro auta je o kus dál přes ulici.
-
- Zastávky autobusů a trolejbusů před hlavním nádražím v Hradci Králové. Čisto, spousta volného místa. Přehledné.
Přístup na nádraží
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano (od 4 do 23 hodin), jinak sezení ve vestibulu nádraží
- Občerstvení: Ano, automat, prodejny noviny – nápojů – baget., obchod
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ano
- Restaurace: Ne
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ne
- Úschovna zavazadel: Ano, samoobslužné úschovní skříňky
- Bezbariérovost WC: Ano
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/hradec-kralove-hl-n-/5453120
- Orientace na nádraží: nutno dbát zvýšené pozornosti u číslování nástupišť a kolejí nutno bedlivě sledovat směrovky
Přístup na nástupiště
Na nádraží v Hradci Králové hl. nádraží jsou tři podchody.
Schéma podchodů a nástupišť můžete vidět v PDF-ku zde na stránkách ČD.
-
- Podchod vlevo a podchod vpravo má jen schody. Sympatické jsou samo-otevírací dveře, které oddělují podchod od vestibulu. V zimě tu nefouká chladný vzduch z venku.
-
- Pravý a Levý podchod na hlavním nádraží v Hradci Králové jsou čisté, dobře osvětlené a přehledné, co se týká značení. Nahoru ale jen po schodech.
Bazbariérový přístup – výtah
1. nástupiště - hned u budovy
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, vysoké, bezpečné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: může to být lepší
2. a 3. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, bezpečné, rovné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: může to být lepší
Klady
Je úžasné, jak naši předkové dokázali tak velkoryse a prozíravě projektovat nádraží. Hala prostorná, světlá, přehledná. Byť teď je v rekonstrukci. I 1. nástupiště široké a rovné. Ale nejvíce mne dostal ten velký přednádražní prostor.
Zápory
Tady mají nástupiště 2s, nástupiště 1a, nástupiště 2j, nástupiště 1 či nástupiště 3s. A nejlepší je vlak, který stojí na nástupišti 1a, kolej 2a. Kdo se v tom má jako vyznat!?
Tipy na výlet
Žádné tipy na výlet
[put_wpgm id=2 zoom=7]
Dobrý den.
Nevím, jestli vám to v tom sloupoví lešení uniklo, tak v Hradci jsou podchody 2 (dva) a ještě + 1 pro vozíčkáře+kočárky.
Obecně doporučuji podívat se na: https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-29157/ kde jsou zjednodušené plánky stanic. Doufám, že ta adresa je trvalá, ale nevím to přesně, protože v minulosti tenhle typ adres u ČD byl jen dinamický.
Alibaba
Moc děkujeme za upozornění. Výtah jsme nevyzkoušeli a pro cestu na nástupiště využili levý podchod.
Dobrý den a já myslel, že v rámci kvalitního hodnocení budete zkoušet vše a ne jen co se Vám zlíbí. Jinak za mě špatně hodnocené. Jen 80%
Snažíme se všímat všech dobrých i špatných věcí tak, jak to vidí cestující, který přijede na dané nádraží poprvé v životě. Jinak 80 % je velmi slušné hodnocení. Více má třeba Praha hl.n. a na 100 % dosáhlo jen nové vídeňské nádraží.
Nástupiště jsou jen 3, s = severní část, j = jižní část