60
celkové hodnocení
O nádraží
Pardubické hlavní nádraží je moderním a velkoryse řešeným nádražím.
Nástupiště jsou rovná, dlouhá, přehledná a bezpečná. Skoro po celé délce krytá.
Z nádražní budovy vedou na nástupiště dva podchody. Bohužel výstup na nástupiště je jen po schodech.
Bezbariérový přístup vyžaduje zacházku na výtah.
Nástupiště 1a, 1b je vpravo od nádražní budovy.
Přístup na nádraží
- Veřejná doprava (MHD, BUS): přímo před nádražím stanoviště autobusů a trolejbusů
- Parkování auta: Ano
- Parkování kol: kryté parkoviště vpravo od nádražní budovy
Přístup na nádraží
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano, (od 5 do 21 hodin), jinak sezení ve vestibulu nádraží
- Občerstvení: Ano, automat, prodejny noviny – nápojů – baget, obchod
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ano
- Restaurace: Ano
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ano
- Úschovna zavazadel:
- Bezbariérovost WC: Ano
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/pardubice-hl-n-/5453613
- Orientace na nádraží: bez problému. Pozor jen na 1. nástupiště, kde vlaky zastavují vpravo od nádražní budovy na stejné koleji. A je tu více „prvních nástupišť“.
Přístup na nástupiště
-
- Pro přístup na druhé až čtvrté nástupiště použijte jeden z dvojice podchodů. Ty začínají v hale pardubického nádraží. Podchody jsou od haly odděleny dveřmi, takže v zimě tudy nefouká.
-
- Z nástupišť vedou do podchodů bohužel jen schody. Pro bezbariérový přístup musíte použít nákladního výtahu na konci nástupiště.
Bezbariérový přístup na 2. až 4. nástupiště
1. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, vysoké, bezpečné, rovné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
-
- 1. nástupiště je rovnou u haly nádraží, na průjezdní koleji. Žádné schody, žádný podchod, rovnou z haly na první nástupiště. Pokud přestupujete, tak se na 1. nástupiště dostanete po schodech z podchodu. Nemusíte, jako jinde, napřed z podchodu do vestibulu nádraží a pak zpět na 1. nástupiště.
-
- … ukazující výstup na 1. nástupiště, a na dvojici nástupišť 1a, 1b. Ale pozor (!) šipky ukazují jen směr východu na nástupiště, nikoliv to, kterým směrem je nástupiště 1a, 1b. To je právě na opačné straně, než ukazují tyto šipky.
-
- Pokud přestupujete a jdete na nástupiště 1a, 1b z podchodu, u schodiště do haly nádraží jsou směrovky…
1a, 1b nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota:
-
- Dvojice pardubických nástupišť 1a, 1b je vpravo od staniční budovy. Pokud jdete z haly, tak se dejte na první nástupiště a pak vpravo za budovu. Sledujte směrovky.
-
- Nástupiště 1a, 1b jsou u kusých kolejí. Tzv. kusé koleje jsou takové, které nikam dál nevedou, jsou zde ukončené. Z těchto kolejí obvykle odjíždějí vlaky směr Jaroměř či Chrudim.
-
- Pokud přestupujete a jdete na nástupiště 1a, 1b z podchodu, u schodiště do haly nádraží jsou směrovky…
-
- … ukazující výstup na 1. nástupiště, a na dvojici nástupišť 1a, 1b. Ale pozor (!) šipky ukazují jen směr východu na nástupiště, nikoliv to, kterým směrem je nástupiště 1a, 1b. To je právě na opačné straně, než ukazují tyto šipky.
2. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: vysoké, rovné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
-
- Druhé pardubické nástupiště je dostupné dvojici podchodů. Nahoru po schodech. Nebo bezbariérově výtahem ze „služebního“ nákladního podchodu. Ten se nachází až na konci nástupiště.
-
- U 2. nástupiště zastavuj vlaky na 8. a 10. koleji. Takto je to uváděno i na odjezdové tabuli a na nástupišti.
-
- Na nástupištích, pod střechou, jsou informační tabule s aktuálním čase příjezdu vlaku. Večer je vše řádně osvětleno.
-
- Nástupiště je vysoká, široká a přehledná. Nastupování do vlaků je pohodlné a bezpečné. Zde 2. nástupiště u 8 koleje. Nástupiště je večer řádně osvětlené.
-
- U výstupů z podchodů jsou i taková kruhová místa k sezení či k položení zavazadla. Jen na něj pak nezapomenout.
3. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, rovné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
4. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota:
-
- Nejvzdálenější z nádražní haly je 4. nástupiště. U něho zastavují vlaky na 1. a na 3. koleji. Přístup dvojici podchodů se schody, a „služebním“ podchodem s výtahy, který je na konci nástupiště.
-
- 4. nástupiště je dlouhé, široké, po většinu délky zastřešené. Bohužel trochu nižší, takže i do nízkopodlažních vlaků do schodu.
Kavárna
-
- Až do osmi si můžete koupit kávu a další dobrůtky do vlaku v této kavárně v hale pardubického nádraží…
Restaurace
-
- Protože jsme Pardubické nádraží navštívili v čase oběda, vyzkoušeli jsme i zdejší nádražní restauraci. Prostředí restaurace se od 60. let asi moc nezměnilo. Ale sezení pohodlné, je tu čisto a obsluha rychlá. Jídlo vybíráme z poledního meníčka. Ale poměr cena – chuť hodnotíme spíše jako slabší průměr.
Klady
Je úžasné, jak naši předkové dokázali tak velkoryse a prozíravě projektovat nádraží. Hala prostorná, světlá, přehledná. Nástupiště široká, přehledná a bezpečná.
Zápory
Škoda, že přístup na nástupiště bez schodů vyžaduje zacházku. Jinak nemám co vytknout.
Dobrý den.
Je dobré, že se snažíte přiblížit cestování laické veřejnosti. Jen bych vám upřesnil drobné nepřesnosti uvedené o Pardubicích.
1. nástupiště stojí vlaky pouze vpravo, aneb 1.A a 1.B nástupiště (a jsou to extra nástupiště nezávislá na 1.) jsou obě vedle sebe, vedle hlavní budovy ve směru do Hradce.
Dveře do podchodu nemají automatické za/otvírání.
Váš závěr je taky úsměvný/protichůdný. Nádraží je velkoryse naprojektované (protože staré nádraží bylo po válce vybombardované), ale je dělané v době, kdy se na kočárky (maminky maj bejt s dítětem doma a netrajdat s ním) a vozíčkáře (nikdo takový v naší socialistický zemi není) kašlalo.
Jinak jsem přemýšlel ještě nad výrazy „plně krytá“, „nástupiště jsou dlouhá“?
Na konci nástupišť je vždy nějaký kousek nezastřešen, a do normové délky (na koridoru) jim schází cca 50m.
Dobrá zpráva je ta, že v nejbližších letech (cca 3 roky) se má celá stanice zrekonstruovat, tak aby byly i vámi největší chyby (bezbariérový přístup pomocí na nástupiště, asi budou i jezdící schody po vzoru Olomouce) odstranit.
Je na vás, komentář nemusíte zobrazovat, stačí když si opravíte stávající text.
Alibaba – pravidelný uživatel Pardubického nádraží
Děkujeme za připomínky. Opraveno v textu.
Na Pardubickém nádraží byly při vstupu do podchodu samočinné otevírací dveře. Sama si na ně pamatuji, ale už se sami, myslím, neotevírají
Takové dveře tam nikdy nebyly.
Dobry den,
dobra zprava je tedy zde..Rekonstrukce nadrazi zapocala a bude pry trvat cca 3 roky.Muj otec,rocnik 1946 lakonicky poznamenal,ze nadrazi je v podstate 50 let stejne 🙁 Ja, rocnik 1970 jej pamatuji z cest za hokejem v letech 1986-1988 a take se mi zda,ze se zde na 33 let zastavil cas 🙁 Situace nyni v hale je opravdu kouzelna.Chaoticke znaceni,kovove zabrany,igelitove pasky,do info kancelare ČD jsem se vubec nedostal,zamceno.Na pokladne ČD jsem dostal telefon na mobil,kde mi pry snad ostraha pomuze dopravit mene zdatnou maminku r.1944 nakladnim vytahem,aby nemusela po schodech dolu a pak opet nahoru,chodi s pomoci holi.Kdyz jsem pochopil,ze nakladni vytah je zpet pres celou halu,nez jsou momentalne otevrene schody k nastupistim,u kterych uz stojime,maminka zatnula zuby a pustila se do sestupu a pak vystupu ke spravne koleji.V navalu zlosti jsem ani nezjistoval,zda je nadrazni restaurace v sobotu pred 10 tou hodinou otevrena,ale myslim,ze nikoliv.Na pivo jsem chut mel,ale velka cedule Budvar a predstava blbe natocene desitky me hnala rychle pryc.Dokonce nikdo z nas neocenil moznost,navstivit prave na nadrazi podnik,kde vam zrejme vymackaji tu nejzdravejsi stavu z ovoce,ktere u nas vubec neroste 🙂
Musim na zaver konstatovat,ze tuhle nadrazni bitvu Pardubice s Hradcem Kralove prohraly na cele care.
Fotografie výtahu pro invalidy jsou nepřesná. Na prvním nástupišti je výtah na fotografii skrytý za sloupem. Na ostatních fotografiích je focen služební – nákladní výtah. Výtah pro invalidy je vedle.
Pardubické hlavní nádraží znovu navštívíme po skončení právě pobíhající modernizace a údaje budeme znovu aktualizovat.