Cesta na nástupiště u koleje 1, 2 a 3
-
-
Na nástupiště u koleje 1, 2 či 3, jděte z haly pardubického nádraží rovno chodbou, co vedle schodiště do západního podchodu.
-
-
Z druhého podchodu co je v hale více vpravo (západní) vedou na nástupiště u koleje 4 až 11 obyčejné a pojízdné schody.
-
-
Do pravého (západního) podchodu vede trojice pojízdných schodů.
-
-
Pokud přestupujete nemusíte chodit přes halu. Z podchodu vedou nahoru na nástupiště 1, 2 a 3 schody a pojízdné schody.
Výstup ke koleji 4 a 5
-
-
Výstup ke koleji 4 a 5 ze západního pardubického podchodu
-
-
Na stěně podchodu je obrazovka s odjezdy vlaků i z dalších nástupišť. To se hodí při přestupování.
-
-
Nahoru, na nástupiště, vedou obyčejné a pojízdné schody.
Výstup ke koleji 6 a 7
-
-
Rozcestí u výstupu na vlak u koleje 6 a 7. U stropu je odjezdová tabule.
-
-
Na jedné straně západního podchodu jsou schody…
-
-
… a přes chodbu pak pojízdné schody. Na stěně podchodu je obrazovka s odjezdy vlaků i z dalších nástupišť.
Výstup ke koleji 8 a 9
-
-
Výstupu z pravého pardubického podchodu na nástupiště u koleje 8 a 9. U stropu je odjezdová tabule. Na stěně podchodu pak obrazovka s odjezdy vlaků i z dalších nástupišť.
-
-
Na jedné straně jsou schody…
-
-
… a na straně druhé pojízdné schody.
Výstup ke koleji 10 a 11
-
-
Nejvzdálenější je nástupiště u koleje 10 a 11.
-
-
U stropu je odjezdová tabule. Na stěně podchodu pak obrazovka s odjezdy vlaků i z dalších nástupišť.
-
-
Na jedné straně jsou obyčejné schody, na straně druhé pojízdné schody.
Pardubická lávka nad nádražím
-
-
Na západním konci nástupišť je nová pardubická lávka pro pěší. Dolů na vlak vedou jezdící schody a výtahy.
-
-
Přístup na lávku je z každého nástupiště vyjma toho nejvzdálenějšího u koleje 10 a 11.
-
-
Nahoru na lávku vedou z konců nástupišť jezdící schody a…
-
-
… také výtahy. Ty jsou tak trochu schované za schody v betonovém sloupu.
-
-
Lávka začíná u pardubického autobusového terminálu B. Prochází nad nástupišti a vede do sídliště Dukla.
-
-
Nahoře, na lávce, jsou odjezdové tabule, aby bylo vidět, ze kterého nástupiště vám jede vlak.
-
-
Všechny schody na nástupiště jsou označeny.
-
-
Naproti pojízdným schodům je vždy výtah.
-
-
Na druhém konci pardubické lávky je zalomení, výtah a schody dolů.
-
-
Zde, za nádražím, se ještě staví chodníky. Měl by tu rovněž brzo vyrůst parkovací dům.
Čekárna ČD Lounge Pardubice
Čekárna vyšší kvality ČD Lounge je určena pro cestující:
- S platnou jízdenkou pro 1. třídu
- S platnou jízdenkou pro 2. třídu a současně s místenkou na rychlík, Railjet, Nightjet, EC, IC, EN, Ex
- nebo s lůžkovým či lehátkovým příplatkem
- Se zákaznickou aplikací IN 100 a IN Business na In Kartě
- S dětmi do 10 let, těhotné ženy a cestující s platným průkazem ZTP nebo ZTP/P
Když jsem chtěl vstoupit do pardubického ČD Lounge, dveře byly zamčeny. Nahlížím přes vitrínu dovnitř. Uvnitř nikdo. Chvíli jsem stepoval před dveřmi, třeba se mne někdo všimne. Kontroluji ceduli na dveřích, otevřeno by měly mít. Možná si pracovník šel jen odskočit. Zkouším ještě jednou vzít za kliku a už jsem vevnitř. Protože jsem zvyklý se vždy prokázat platnou jízdenkou 1. třídy, rozhlížím se, zda je tu nějaká recepce. Ale nikdo nikde. Za chvíli přichází paní, ale i ta je cestující.
-
-
Čekárna vyšší kvality ČD Lounge je v levém rohu haly pardubického nádraží (při pohledu z haly čelem k nástupištím),
-
-
Každá ČD Lounge věnována některé významné osobnosti. Zde v Pardubicích to je, jak jinak, Jan Perner – stavitel železnic.
-
-
Uvnitř je spousta modrých křesílek. Ty co jsou u okna jsou u stolu.
-
-
Příjemné překvapení, vedle množství zástrček na 230 V je tu i modrá krabice s nabíječkama,
-
-
Součásti ČD Lounge je i dětský koutek. Bohužel na záchodě není přebalovák.
-
-
Je tu i věšák a odpadkové koše na tříděný odpad.
-
-
V rohu, pod odjezdovou obrazovkou, je společný záchod.
-
-
Záchod je společný, bohužel na vozíčkáře ani na přebalovák nemysleli.
-
-
Na záchodě je čisto, velké zrcadlo, hodně světla.
Čekárna vyšší kvality ČD Lounge v Pardubicích je čistá, je v ní klid. Zdá se však, že ji moc lidí nevyužívá. Tomu odpovídá i nepřítomnost pracovníka. Ideální místo na práci, ale pokud chcete kafe, skočte si naproti. Není tu kávovar, ani voda. Pokud se budete nudit, můžete si prohlédnout model pardubického nádraží, který je vystaven ve výloze čekárny.
Kavárna
-
-
Až do osmi si můžete koupit kávu a další dobrůtky do vlaku v této kavárně v hale pardubického nádraží…
-
-
… a nebo se usadit přímo v kavárně. Prostředí příjemné, obsluha milá. Čisto.
-
-
Zátiší s pardubickým koláčem a kávou.
Restaurace Momento
-
-
V levém rohu pardubického nádraží je nádražní restaurace Momento
-
-
Posezení je možné jak uvnitř, v nově zrekonstruované části…
-
-
… tak v tyto krásné dny i venku na zahrádce na dřevěných lavicích.
-
-
V chladícím boxu se těší zákusky a dorty
-
-
Byli jsme zde při slavnostním otevření, ale nabídka je již připravena pro běžný provoz
-
-
Na druhou stranu s výhledem na prostranství před pardubickým nádražím.
-
-
Druhá moje návštěva pardubické jídelny Momento proběhla již za plného provozu na podzim 2023.
-
-
Nabídku jídel vidíte na obrazovkách. Bohužel jsem tu kolem šesté večer a jedno jídlo již neměli.
-
-
Výhodou je jak příjezdová, tak odjezdová tabule. Hned vidíte jak moc musíte pospíchat.
-
-
Hlavní jídlo bylo obyčejné, možná až moc průměrné.
-
-
Těšil jsme se na chlebíčky, ale tyhle se nepovedly.
Autobusy a trolejbusy u pardubického nádraží (Terminál A)
-
-
Před pardubickým nádražím je uzel městské veřejné dopravy. Uprostřed, všem na očích, jsou velké odjezdové tabule. Ta na snímku vlevo jsou autobusy a trolejbusy, cedule vpravo pak vlaky.
-
-
Na informační tabuli jsou čísla stanovišť, které vidíte na černých stojanech na zastávkách.
-
-
Zastávky jsou buď prosklené přístřešky, nebo…
-
-
… nebo souvislé zastřešení na prostředním nástupišti. Vše je přehledné a dobře značené. Díky dostatku místa se tu lidé nemačkají.
Autobusové nádraží, Terminal B
-
-
Vedle pardubického vlakového nádraží je další část autobusového nádraží, tzv. terminál B.
-
-
Terminál B je asi dvě minuty chůze z haly pardubického nádraží.
-
-
Vše je dobře označené. Jsou tu odjezdové tabule.
-
-
Zastávky po obvodu mají prosklené přístřešky a dřevnou lavičku.
-
-
Většina zastávek je pod betonovou střechou. I zde jsou místa k sednutí. Na konci nástupiště je zelené pítko.
-
-
U autobusového terminálu B ústí lávka, kterou se dostanete na vlak.
-
-
Pohled z lávky na pardubický autobusový terminál B.
Nejsou tu žádné služby, takže buď vedle na nádraží nebo přes silnici do rychlého občerstvenní.
-
-
U vstupu na lávku je odjezdová tabule, za ní je parkoviště. Výtah je za schodištěm v betonovém pilíři.
Pokud ale potřebujete bezbariérový přístup na vlak, musíte přes nádraží: kolem schodiště vlevo.
-
-
Vedle autobusového terminálu B je i malý park s lavičkami.
Dobrý den.
Je dobré, že se snažíte přiblížit cestování laické veřejnosti. Jen bych vám upřesnil drobné nepřesnosti uvedené o Pardubicích.
1. nástupiště stojí vlaky pouze vpravo, aneb 1.A a 1.B nástupiště (a jsou to extra nástupiště nezávislá na 1.) jsou obě vedle sebe, vedle hlavní budovy ve směru do Hradce.
Dveře do podchodu nemají automatické za/otvírání.
Váš závěr je taky úsměvný/protichůdný. Nádraží je velkoryse naprojektované (protože staré nádraží bylo po válce vybombardované), ale je dělané v době, kdy se na kočárky (maminky maj bejt s dítětem doma a netrajdat s ním) a vozíčkáře (nikdo takový v naší socialistický zemi není) kašlalo.
Jinak jsem přemýšlel ještě nad výrazy „plně krytá“, „nástupiště jsou dlouhá“?
Na konci nástupišť je vždy nějaký kousek nezastřešen, a do normové délky (na koridoru) jim schází cca 50m.
Dobrá zpráva je ta, že v nejbližších letech (cca 3 roky) se má celá stanice zrekonstruovat, tak aby byly i vámi největší chyby (bezbariérový přístup pomocí na nástupiště, asi budou i jezdící schody po vzoru Olomouce) odstranit.
Je na vás, komentář nemusíte zobrazovat, stačí když si opravíte stávající text.
Alibaba – pravidelný uživatel Pardubického nádraží
Děkujeme za připomínky. Opraveno v textu.
Na Pardubickém nádraží byly při vstupu do podchodu samočinné otevírací dveře. Sama si na ně pamatuji, ale už se sami, myslím, neotevírají
Takové dveře tam nikdy nebyly.
Dobry den,
dobra zprava je tedy zde..Rekonstrukce nadrazi zapocala a bude pry trvat cca 3 roky.Muj otec,rocnik 1946 lakonicky poznamenal,ze nadrazi je v podstate 50 let stejne 🙁 Ja, rocnik 1970 jej pamatuji z cest za hokejem v letech 1986-1988 a take se mi zda,ze se zde na 33 let zastavil cas 🙁 Situace nyni v hale je opravdu kouzelna.Chaoticke znaceni,kovove zabrany,igelitove pasky,do info kancelare ČD jsem se vubec nedostal,zamceno.Na pokladne ČD jsem dostal telefon na mobil,kde mi pry snad ostraha pomuze dopravit mene zdatnou maminku r.1944 nakladnim vytahem,aby nemusela po schodech dolu a pak opet nahoru,chodi s pomoci holi.Kdyz jsem pochopil,ze nakladni vytah je zpet pres celou halu,nez jsou momentalne otevrene schody k nastupistim,u kterych uz stojime,maminka zatnula zuby a pustila se do sestupu a pak vystupu ke spravne koleji.V navalu zlosti jsem ani nezjistoval,zda je nadrazni restaurace v sobotu pred 10 tou hodinou otevrena,ale myslim,ze nikoliv.Na pivo jsem chut mel,ale velka cedule Budvar a predstava blbe natocene desitky me hnala rychle pryc.Dokonce nikdo z nas neocenil moznost,navstivit prave na nadrazi podnik,kde vam zrejme vymackaji tu nejzdravejsi stavu z ovoce,ktere u nas vubec neroste 🙂
Musim na zaver konstatovat,ze tuhle nadrazni bitvu Pardubice s Hradcem Kralove prohraly na cele care.
Fotografie výtahu pro invalidy jsou nepřesná. Na prvním nástupišti je výtah na fotografii skrytý za sloupem. Na ostatních fotografiích je focen služební – nákladní výtah. Výtah pro invalidy je vedle.
Pardubické hlavní nádraží znovu navštívíme po skončení právě pobíhající modernizace a údaje budeme znovu aktualizovat.
Je to hrůza mám malé dítě jela jsem s kočárkem a měla jsem problém dostat kočárek na nástupiště příjezdu vlaku.Jezdící schody nejsou pro vozíčkáře a kočárky s dětmi.
Ďakujem, aj zo Sovenska rada cestujem a často mám čas v Pardubicach na ďalší prestup. Oceňujem otvorenie reštaurácie Memento v rohu nádraží. Čo my chýba, je viac lavičiek v hlavnom vestibule, kde človek čaká na zobrazenie čísla nástupišta na tabuli.
Správa železnic jen vše dokurvý.Je to banda kokotů
Rekonstrukce pardubického nádraží se dostala do fáze, kdy jsou zrekonstruována nástupiště, přistavěno 5. nástupiště a jsou eskalátory. Odbavovací hala ss souvisejícími budovami se bude rekonstruovat do roku 2027. Nádraží je památkově chráněno a proto nelze dělat různé zásahy, pouze ty, které odsouhlasí památkáři.