60

celkové hodnocení

O nádraží

Na nádraží v Silůvkách jsou dvě nástupiště.
Obě nástupiště jsou široká, přehledná a bezbariérově přístupná.
Na druhém nástupištích sice není žádný přístřešek, ani lavička ale naprostá většina vlaků jezdí z prvního nástupiště.
Na nádraží nejsou žádné služby, ani pokladna, ani vnitřní čekárna.  Cestující mohou na vlak čekat u staniční budovy, kde střecha má převis a nebo v přístřešku u chodníku z ulice Prachatičky, u 1. nástupiště.
Je zde informační tabule s odjezdy vlaků a cestujícím slouží staniční rozhlas.
Na nádraží parkoviště pro kola a auta.

Přístup na nádraží

  • Veřejná doprava (MHD, BUS): BUS v docházkové vzdálenosti
  • Parkování auta: Ano
  • Parkování kol: Ano
  • Přístup na nádraží

Nádraží, čekárna, pokladna

  • Pokladny: Ne
  • Čekárna: Ne
  • Občerstvení: Ne
  • Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
  • Bezbariérovost nádraží: Ano
  • Restaurace: Ne
  • Záchody: Ne
  • Restaurace: Ne
  • Úschovna zavazadel: Ne
  • Bezbariérovost WC: Ne
  • Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/siluvky/5435975
  • Orientace na nádraží: v pohodě

Přístup na nástupiště

1. nástupiště u 1. koleje

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, přístřešek,
  • Čistota: ano

2. nástupiště u 2. koleje

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ne
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné,
  • Čistota: ano

Šoto info

Železniční stanice Silůvky patří mezi starší stanice v Česku, neboť cestujícím slouží od roku 1870. Stanice leží na trati 244 Brno – Hrušovany nad Jevišovkou–Šanov, Moravské Bránice – Ivančice.  Je zařazena do integrovaného dopravního systému  (IDS JMK)  a leží v tarifní zóně  427.
Osudy  stanice Silůvky jsou úzce spjaty s historií tzv. akátové dráhy neboli trati z Brna do Vídně přes Hrušovany nad Jevišovkou a Laa an der Thaya (Lávu nad Dyjí). Dráha byla stavěna jako alternativa ke dnešní hlavní trati přes Břeclav a jako taková dosahovala poměrně velkého významu.

Současná stanice  v průběhu let měnila svůj status mezi stanicí, nákladištěm a zastávkou, přičemž v současnosti jde o malou stanici s dvojicí dopravních a jednou kusou manipulační kolejí. Celková rekonstrukce byla provedena v roce 2010. Bylo zřízeno nové zabezpečovací zařízení. Ve stanici není výpravčí a je dálkově řízena ze stanice Moravské Bránice.

Nástupiště jsou 550 mm nad temenem kolejnice, takže nastupování do vlaku je pohodlné. Vlaky jezdí každou hodinu, ve špičkách každou půlhodinu. Zastavují zde všechny osobní a spěšné vlaky. Nástupiště jsou dlouhá 160 metrů. Většinou jsou ale vlaky dvouvozové, některé třívozové. Při spojení dvou souprav pak čtyřvozové. To je když se spojí vlak z (nebo do) Bohutic a Ivančic a v Moravských Bránicích se rozpojují nebo spojují.

Nádražím projde (nastoupí nebo vystoupí) v průměru 400 cestujících denně. O víkendech je to méně.

Budova není otevřena pro cestující, slouží pouze pro zabezpečovací zařízení.
Za pozornost stojí i obraz lokomotivy řady 556.0 na zdi u staniční budov. Autorem je pan Jiří Zoufalý a obraz byl dokonce zapsán agenturou Dobrý den V Pelhřimově jako český rekord.

Klady

Nádraží po kompletní modernizaci. Upravené, čisté, lavičky. Možnost parkování, stojany na kola. Je zde informační tabule s odjezdy vlaků a cestujícím slouží i staniční rozhlas. Podstatné je, že obě nástupiště jsou bezpečná a bezbariérově přístupná.

Zápory

Žádné služby, ani ta čekárna. Na druhém nástupišti není lavička, ani přístřešek.

Tipy na výlet

Žádné tipy na výlet

[put_wpgm id=2 zoom=7]