celkové hodnocení
O nádraží
V Táboře na nádraží buďte opatrní a sledujte směrovky.
Když vyjdete z haly nádraží zjistíte, že podél nádražní budovy žádné první nástupiště není.
První nástupiště, označované jako 1A je vlevo od nádraží.
Na druhé a třetí nástupiště jedině podchodem. Po schodech nebo bezbariérově výtahem.
U 2. a 3. nástupiště zastavují vlaky za sebou na jedné koleji. Proto jsou obě nástupiště pomyslně rozdělena na jižní a severní část.
No a pak tu máme nástupiště B pro vlaky do Bechyně. Tohle B nástupiště je vlevo před nádražím.
Parkování pro kola i auta je před nádražím, kousek je i autobusové nádraží.
Přístup na nádraží
- Veřejná doprava (MHD, BUS): BUS v docházkové vzdálenosti
- Parkování auta: Ano
- Parkování kol: Ano
Přístup na nádraží
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano
- Občerstvení: Ano
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ano
- Restaurace: Ne
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ne
- Úschovna zavazadel: Ano
- Bezbariérovost WC: Ano
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/tabor/5473622
- Orientace na nádraží: Nutno pečlivě sledovat směrovky
Přístup na nástupiště
-
- … pokud máte jízdenku, můžete do podchodu, na 2. a 3. nástupiště, rovnou z ulice. Nemusíte do staniční budovy.
-
- Z ulice dolů vedou do podchodu ale jen schody. Nad hlavou máte info tabulu odkud a kdy vám vám jede vlak.
-
- Protože v Táboře staví u druhého a třetího nástupiště i dva vlaky za sebou u jedné koleje, je nástupiště pomyslně rozdělené na jižní (J) a severní část (S)
-
- I zde je možný přístup po schodech nebo výtahem. A nad hlavou máte info panel s časy a čísly nástupišť.
1. nástupiště A
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, vysoké, bezpečné, přehledné, přístřešek,
- Čistota: ano
2. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
-
- Protože u druhého nástupiště staví i dva vlaky za sebou u jedné koleje, je nástupiště pomyslně podchodem rozděleno na jižní a severní část. V hlášení staničního rozhlasu pak slyšíme, že „vlak přijede k 2. nástupišti, kolej druhá, jižní část“
-
- Druhé nástupiště v Táboře je široká, přehledné, po většinu délky zastřešené. Zde kolej 3, u 2. nástupiště.
3. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
-
- Protože u třetího nástupiště staví i dva vlaky za sebou u jedné koleje, je nástupiště pomyslně podchodem rozděleno na jižní a severní část. V hlášení staničního rozhlasu pak slyšíme, že „vlak přijede k 3. nástupišti, kolej čtvrtá, jižní část“
-
- Třetí nástupiště v Táboře je široká, přehledné, po většinu délky zastřešené. Zde kolej 5, u 3. nástupiště.
Nástupiště B - Bechyně
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ne
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: v zatáčce,
- Čistota:
Autobusové nádraží Tábor
Klady
Nástupiště 1A, 2. a 3. jsou bezbariérově přístupná. Výhodou je, že podchod je průchozí na druhou stranu za nádraží. I zde je výtah. Přímo před nádražím je parkoviště pro kola a auta. Hned vedle je i autobusové nádraží.
Zápory
Horší orientace. Pokud to tu neznáte, nutno se opravdu řídit směrovkami a nespoléhat na cit. Nástupiště směr Bechyně je nízké.
Tipy na výlet
Žádné tipy na výlet
Podchod pod nádražím je pastí pro elektrocyklisty. Do podchodu ekolo seskáče, ale do žádného z výtahů se nevejde, délka jejich ložných ploch nevyhovuje. A to mám velikost ekola jen L. Výjezdová šířkou i minirampa žádná, tak nezbývá než kolo pracně vytlačit schod za schodem. Čtenáři doporučuji testem vytlačit po schodech z táborského nádražního podchodu na kteroukoliv stranu ekolo 25kg. Když přidáte můj věk 76 let, jistě se s termínem past ztotožníte. Za elektrocyklisty dávám podchodu nedostatečnou.