Nádražní bufet 104023Cafe
Od jara 2025 se skupina nadšenců snaží oživit atmosféru nádraží v Ústí nad Orlicí otevřením nádražního bufetu 104023 Café. Cestující, kteří tudy projíždějí, si toto nádraží obvykle pamatují jako místo s historickou staniční budovou uprostřed širokého druhého nástupiště. Pro ty, kteří zde přestupují, však cihlová budova často ztěžuje orientaci. Kdysi zde bývala nádražní restaurace, ale ta skončila kvůli nedostatku zákazníků. Většina cestujících zde totiž stráví jen krátkou chvíli, než jim odjede navazující spoj. O to více potěší, že se tu někdo snaží obnovit bufet. Já jim fandím!
- Nádražní bufet v Ústí nad Orlicí je ve staré staniční budově.
- Vchod je přímo naproti schodišti z podchodu, jak když jdete na 2. nástupiště.
- Otevřeno mají každý den, vyjma pondělí.
- Dnes čepují Bernarda. Platit můžete hotově, nebo vám vygenerují QR kód. Platební terminál u zatím nemají.
- Prodejní pult s pípou a kávovarem.
- Nebyl jsem si jistý, zda mohu vstoupit. V rohu seděl jediný host. Já jsem byl tím druhým.
- Lavice jsou nové. Další místnosti tu nejsou a záchod jsem tu rovněž nenašel. WC je až v nové nádražní čekárně a je placený.
- Dnes v bufetu na nádraží v Ústí nad Orlicí čepovali Bernarda.
- A pokud se vám to tu nelíbí, můžete si stěžovat na lampárně 🙂
Zhodnocení
Otevřeno mají každý den kromě pondělí. O víkendech je zde plno, zatímco ve všední dny je návštěvnost slabší. Pokud máte chuť na čepované pivo do kelímku, na kávu, limonádu nebo třeba tatranku, proč ne. Jídlo zde nenabízejí, což je škoda.
Podle vašeho hodnocení nádraží v Ústí nad Orlicí by skutečnosti neznalý člověk mohl získat dojem, že toto je vzor k následování. Zřejmě ho autor nemusel využít k přestupu. O čistotu prostoru se sice personál stará dobře, a na přepážce jsou také vstřícní. Ale investor, architekt a projektanti odvedli hodně mizernou práci. Zde je několik příkladů:
– Především je zde pro běžného cestujícího naprosto žalostné a chaotické značení pro přestupující, v podchodu schází nebo jsou nevhodně umístěné informační panely, takže pokud spěcháte, máte smůlu.
– Je tu výtah jen na jedno ze tří nástupišť
– Kapacita čekárny je zcela nedostatečná, neodpovídá významu nádraží a počtu cestujících, kteří proto musí mrznout pod přístřeším venku nebo se mačkat nastojato
– Vystát frontu před okénkem u pokladny a žádat o klíč k WC je ponižující. Chlapi radši chodí za roh
Toto nádraží není dobrým příkladem, spíš je to příklad nepochopení základních potřeb cestujících. Podle norem je prý všechno v pořádku, ale těžko to vysvětlíte člověku, kterému ujede poslední přípoj nebo v průvanu musí čekat na zpožděný vlak. Nejen já osobně mám dojem, že součástí zadání bylo co nejvíc odradit cestující od úmyslu cestovat. Nebo je to špatně mířená pomsta Oušťákům za boj o nedomyšlenou záchranu staré budovy.. Zajeďte se podívat do Letohradu, jak má vypadat rekonstruované nádraží.
Plně souhlasím s komentářem. Pomsta na cestujících pokračuje. V současné době je dennodenní cestování vlakem trest. Od nového jízdního řádu se navíc doba cestování prodlužuje, návaznost některých vlaků byla nelogicky zrušena i když dosud fungovala. Někdo by si mě uvědomit že cestujeme denně do práce a zpět i z menších měst, nejen z těch velkých.
Značení nástupišť, případné směrové tabule k příchodu k jednotlivým nástupištím je zoufalé. Co je to proboha 4Z !? A kde se nachází 4Z !? Normální cestující předpokládá, že nástupiště II. je to před staniční budovou, kde zastavil i osobní vlak. Ne, těsně před odjezdem rychlíku se zjistí, že II. nást. 4Z je to nejvzdálenější nástupiště, cca 200 m za starou staniční budovou směrem Pardubice, na které není ani vidět a po výstupu z podchodu to vlastně nemá jak zjistit. Natož aby se někdo obtěžoval např. ohlásit mimořádnost v zastavení vlaku. Takže úprk směr Pardubice k vlaku, který zastavil na jakési odkláněcí koleji, zatím co z hlavních kolejí a nástupišť vesele odjíždějí jen osobní a nákladní vlaky. Toto je popis situace 25.5.2024 u rychlíku 886 v 15,24 h. Doporučení pro představitele ČD.: běžte se tam podívat, podívejte se na situaci pohledem poměrů neznalého cestujícího a napravte tuto nedokonalost u jinak pěkně zrenovované stanice.