Okomentuj nádraží

O nádraží

Na nádraží v Ústí nad Orlicí jsou tři nástupiště. Všechna jsou přístupná podchodem a nádraží je bezbariérové.
Zvláštností je široké druhé nástupiště, uprostřed kterého stojí původní cihlová staniční budova. Bohužel právě kvůli ní je orientace na 2. nástupišti obtížná. Doporučujeme sledovat plechové směrovky a informační tabule, abyste zjistili, ze které koleje vám vlak odjíždí.

V čekárně je čisto, k dispozici jsou lavičky, pokladny, dvojice automatů na občerstvení, v zimě je zde teplo a prostor je trvale osvětlen. Toalety jsou zpoplatněné. V cihlové budově je skromná nádražní restaurace. Přímo u nádraží v Ústí nad Orlicí se nacházejí autobusové zastávky a parkoviště.

Pokud hledáte jiné nádraží jak Ústí nad Orlicí, pokračujte na abecední seznam vlakových stanic.
Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění železničních stanic.

Přístup na nádraží

  • Veřejná doprava (MHD, BUS): BUS před nádražím
  • Parkování auta: Ano
  • Parkování kol: Ano
  • Přístup na nádraží

Nádraží, čekárna, pokladna

  • Pokladny: Ano
  • Čekárna: Ano
  • Občerstvení: Ano
  • Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
  • Bezbariérovost nádraží: Ano
  • Restaurace: Ano
  • Záchody: Ano
  • Restaurace: Ano
  • Úschovna zavazadel: Ne
  • Bezbariérovost WC: Ano
  • Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/usti-n-orlici/5453863
  • Orientace na nádraží: je horší kvůli původní cihlové nádražní budově. Ta stojí uprostřed 2. nástupiště, vlaky zastavují na kolejích po obou stranách, což je pro mnohé matoucí.

Přístup na nástupiště

Nást. 1 / Kolej 1

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, přehledné, plně zastřešeno,
  • Čistota: Ano

Nást. 1 / Kolej 3

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, přehledné, plně zastřešeno,
  • Čistota: Ano

Nást. 2 / Kolej 2

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, přehledné, přístřešek,
  • Čistota: ano

Nást. 2 / Kolej 4 východní

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, přístřešek,
  • Čistota: ano

Nást. 2 / Kolej 4 západní

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, rovné, přehledné, přístřešek,
  • Čistota:

Nást. 3 / Kolej 12

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, vysoké, bezpečné, přehledné, přístřešek,
  • Čistota: ano

Nádražní bufet 104023Cafe

Od jara 2025 se skupina nadšenců snaží oživit atmosféru nádraží v Ústí nad Orlicí otevřením nádražního bufetu 104023 Café. Cestující, kteří tudy projíždějí, si toto nádraží obvykle pamatují jako místo s historickou staniční budovou uprostřed širokého druhého nástupiště. Pro ty, kteří zde přestupují, však cihlová budova často ztěžuje orientaci. Kdysi zde bývala nádražní restaurace, ale ta skončila kvůli nedostatku zákazníků. Většina cestujících zde totiž stráví jen krátkou chvíli, než jim odjede navazující spoj. O to více potěší, že se tu někdo snaží obnovit bufet. Já jim fandím!

Zhodnocení

Otevřeno mají každý den kromě pondělí. O víkendech je zde plno, zatímco ve všední dny je návštěvnost slabší. Pokud máte chuť na čepované pivo do kelímku, na kávu, limonádu nebo třeba tatranku, proč ne. Jídlo zde nenabízejí, což je škoda.

Klady

Nádraží v Ústí nad Orlicí je plně bezbariérové. Na nástupiště vede podchod a nahoru po schodech, po nájezdovém chodníku nebo výtahem. Nástupiště jsou vysoká a široká. Jsou tu odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu.

Zápory

Uprostřed širokého druhého nástupiště stojí původní nádražní budova. Díky tomu je nástupišti 2 nepřehledné. Navíc u nástupiště 2 je kolej 4 rozdělena na východní a západní část. Sledujte bedlivě informační tabule. Některé jsou však "schované". Nechápu rovněž, proč u nástupiště 2 / kolej 4 východní není přístřešek. S ohledem na rychlost projíždějících vlaků kolem hrany nástupiště bych uvítal i hlášení upozorňující na průjezd vlaku.

Diskuzní fórum

3 Comments

  1. Jiří 28. 2. 2021 at 22:02- Reagovat

    Podle vašeho hodnocení nádraží v Ústí nad Orlicí by skutečnosti neznalý člověk mohl získat dojem, že toto je vzor k následování. Zřejmě ho autor nemusel využít k přestupu. O čistotu prostoru se sice personál stará dobře, a na přepážce jsou také vstřícní. Ale investor, architekt a projektanti odvedli hodně mizernou práci. Zde je několik příkladů:
    – Především je zde pro běžného cestujícího naprosto žalostné a chaotické značení pro přestupující, v podchodu schází nebo jsou nevhodně umístěné informační panely, takže pokud spěcháte, máte smůlu.
    – Je tu výtah jen na jedno ze tří nástupišť
    – Kapacita čekárny je zcela nedostatečná, neodpovídá významu nádraží a počtu cestujících, kteří proto musí mrznout pod přístřeším venku nebo se mačkat nastojato
    – Vystát frontu před okénkem u pokladny a žádat o klíč k WC je ponižující. Chlapi radši chodí za roh
    Toto nádraží není dobrým příkladem, spíš je to příklad nepochopení základních potřeb cestujících. Podle norem je prý všechno v pořádku, ale těžko to vysvětlíte člověku, kterému ujede poslední přípoj nebo v průvanu musí čekat na zpožděný vlak. Nejen já osobně mám dojem, že součástí zadání bylo co nejvíc odradit cestující od úmyslu cestovat. Nebo je to špatně mířená pomsta Oušťákům za boj o nedomyšlenou záchranu staré budovy.. Zajeďte se podívat do Letohradu, jak má vypadat rekonstruované nádraží.

  2. Anonym 8. 12. 2023 at 5:33- Reagovat

    Plně souhlasím s komentářem. Pomsta na cestujících pokračuje. V současné době je dennodenní cestování vlakem trest. Od nového jízdního řádu se navíc doba cestování prodlužuje, návaznost některých vlaků byla nelogicky zrušena i když dosud fungovala. Někdo by si mě uvědomit že cestujeme denně do práce a zpět i z menších měst, nejen z těch velkých.

  3. Jaroslav Bartoš 28. 5. 2024 at 19:41- Reagovat

    Značení nástupišť, případné směrové tabule k příchodu k jednotlivým nástupištím je zoufalé. Co je to proboha 4Z !? A kde se nachází 4Z !? Normální cestující předpokládá, že nástupiště II. je to před staniční budovou, kde zastavil i osobní vlak. Ne, těsně před odjezdem rychlíku se zjistí, že II. nást. 4Z je to nejvzdálenější nástupiště, cca 200 m za starou staniční budovou směrem Pardubice, na které není ani vidět a po výstupu z podchodu to vlastně nemá jak zjistit. Natož aby se někdo obtěžoval např. ohlásit mimořádnost v zastavení vlaku. Takže úprk směr Pardubice k vlaku, který zastavil na jakési odkláněcí koleji, zatím co z hlavních kolejí a nástupišť vesele odjíždějí jen osobní a nákladní vlaky. Toto je popis situace 25.5.2024 u rychlíku 886 v 15,24 h. Doporučení pro představitele ČD.: běžte se tam podívat, podívejte se na situaci pohledem poměrů neznalého cestujícího a napravte tuto nedokonalost u jinak pěkně zrenovované stanice.

Napište komentář i Vy