celkové hodnocení
O nádraží
Nádraží prošlo před několika lety kompletní rekonstrukcí.
Na nádraží v Ústí nad Orlici jsou tři nástupiště.
Všechny jsou dostupné podchodem a nádraží je plně bezbariérové.
Zvláštností je široké 2.nástupiště, kdy uprostřed něho stojí původní budova nádraží. Pokud vám jede vlak od tohoto 2.nástupiště, věnujte zvýšenou pozornost ze které koleje!
3. nástupiště je pak o pořádný kus dál.
Sledujte ukazatele a info tabule odkud vám jede vlak.
V hale nádraží je čisto. Jsou tu lavičky, v zimě teplo, trvale osvětleno. Klíček od WC vydává pokladní.
Přístup na nádraží
- Veřejná doprava (MHD, BUS): BUS před nádražím
- Parkování auta: Ano
- Parkování kol: Ano
-
- Hned u nádraží v Ústí nad Orlici je nové autobusové nádraží a parkviště pro kola a auta. Ještě před nádražím velká info tabule s časy odjezdů autobusů a vlaků.
-
- Od stanoviště autobusů nebo z parkoviště můžete rovnou do podchodu k vlakům. Odbavovací hala je vlevo od vstupu do podchodu. Vše je kompletně bezbariérové.
Přístup na nádraží
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano
- Občerstvení: Ano, káva a drobnosti
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ano
- Restaurace: Ne
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ne
- Úschovna zavazadel: Ne
- Bezbariérovost WC: Ano
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/usti-n-orlici/5453863
- Orientace na nádraží: bezproblémová, všude info tabule. Odbavovací hala je na začátku nádraží a je zcela nová, prosklená. Nenechte se proto zmást klasickou cihlovou historickou budovou nádraží. Ta již svému účelu neslouží.
1.nástupiště, kolej 1 a 3
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: Ano
2.nástupiště, kolej 2, 4, 4a
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, přístřešek,
- Čistota: Ano
-
- Nahoru na 2.nástupiště buď po schodech nebo po nájzdovém chodníku. Stoupání velmi mírné, vhodné i pro kočárky
Kolej 2
Kolej 4 (západní) 4a (východní)
3.nástupiště, kolej 12
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ano
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, bezpečné, přehledné, přístřešek,
- Čistota: Ano
Klady
Nádraží po kompletní modernizaci. Všude se dostanete bezbariérově, včetně WC. Nástupiště jsou široká, vysoká a rovná. Všude informační panely. Prostě hezké a účelné nádraží, a k tomu krásně čisté.
Zápory
Chybělo i hlášení (upozornění) na projíždějící vlak kolem hrany nástupiště. A pak druhé nástupiště je díky své šířce a ještě kvůli tomu, že uprostřed stojí stará nádražní budova, trochu nepřehledné. Sledujte informační tabule.
Tipy na výlet
Žádné tipy na výlet
[put_wpgm id=2 zoom=7]
Podle vašeho hodnocení nádraží v Ústí nad Orlicí by skutečnosti neznalý člověk mohl získat dojem, že toto je vzor k následování. Zřejmě ho autor nemusel využít k přestupu. O čistotu prostoru se sice personál stará dobře, a na přepážce jsou také vstřícní. Ale investor, architekt a projektanti odvedli hodně mizernou práci. Zde je několik příkladů:
– Především je zde pro běžného cestujícího naprosto žalostné a chaotické značení pro přestupující, v podchodu schází nebo jsou nevhodně umístěné informační panely, takže pokud spěcháte, máte smůlu.
– Je tu výtah jen na jedno ze tří nástupišť
– Kapacita čekárny je zcela nedostatečná, neodpovídá významu nádraží a počtu cestujících, kteří proto musí mrznout pod přístřeším venku nebo se mačkat nastojato
– Vystát frontu před okénkem u pokladny a žádat o klíč k WC je ponižující. Chlapi radši chodí za roh
Toto nádraží není dobrým příkladem, spíš je to příklad nepochopení základních potřeb cestujících. Podle norem je prý všechno v pořádku, ale těžko to vysvětlíte člověku, kterému ujede poslední přípoj nebo v průvanu musí čekat na zpožděný vlak. Nejen já osobně mám dojem, že součástí zadání bylo co nejvíc odradit cestující od úmyslu cestovat. Nebo je to špatně mířená pomsta Oušťákům za boj o nedomyšlenou záchranu staré budovy.. Zajeďte se podívat do Letohradu, jak má vypadat rekonstruované nádraží.