O nádraží
Na nádraží v Železném Brodu jsou čtyři nízká nástupiště bez označení. Příchod na ně je možný až po hlášení staničního rozhlasu, přecházením kolejí, po příjezdu a zastavení vlaku. V čekárně je pokladna dopravce Arriva, odjezdová tabule, lavičky, čisto a automat na nápoje. Před nádražím je stanoviště autobusů a možnost parkování. Kousek od nádraží je malý bufet s prodejnou potravin a posezením na zahrádce.
Nádražím Železný Brod prochází železniční trať Pardubice–Liberec, která se vine podél řeky Jizery, a současně zde začíná trať Železný Brod–Tanvald, vedoucí údolím řeky Kamenice. Zajímavostí je zhruba tříkilometrový souběh obou tratí od soutoku obou řek. Nádraží bylo otevřeno 1. prosince 1858. Rozšíření se stanice dočkala v roce 1875, kdy odtud začaly vyjíždět vlaky po nově dokončené trati do Tanvaldu.
Vlaková stanice Železná Brod leží v docházkové vzdálenosti od centra města. U nádraží zastavují i autobusy, a tak vlaky nemají o pravidelné cestující nouzi. Ve stanici staví rychlíky z Pardubic do Liberce. V letní sezóně je na nádraží hodně turistů, kteří zde přestupují na vlaky do turisticky atraktivního okolí nebo na výlety do Jizerských hor. Turistický rozcestník se nachází na náměstí přes řeku Jizeru, asi kilometr od nádraží.
Pokud hledáte jinou vlakovou stanici jak Železný Brod, pokračujte na abecední seznam vlakových stanic.
Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění železničních stanic.
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano
- Občerstvení: Ano
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ne
- Restaurace: Ne
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ne
- Úschovna zavazadel: Ne
- Bezbariérovost WC: Ne
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce:
- Orientace na nádraží: je horší. Nástupišť nejsou označena.
Nástupiště u 1. koleje
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: nízké, rovné, přehledné,
- Čistota:
Nástupiště u 2. koleje
- Příchod na nástupiště: až po příjezdu a zastavení vlaku
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ne
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: nízké, rovné,
- Čistota: ano
Nástupiště u 3. koleje
- Příchod na nástupiště: až po příjezdu a zastavení vlaku
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ne
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: nízké,
- Čistota: ano
-
- Nástupiště u 3. koleje je nízké, složené z panelů, které jsou navíc k hraně koleje opatřeny betonovým obrubníkem.
-
- Nástupiště je bez označení, a pamatujte, že nastupujete vždy do vlaku na vzdálenější koleji, resp. vystupujete vždy čelem ke staniční budově. Což bohužel nemusí být vždy patrné. Třeba když i na další kolejí stojí vlak.
Nástupiště u 4. koleje
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ne
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: široké, nízké, přehledné,
- Čistota:
Bistro In Tino u nádraží v Železném Brodu
Protože je na nádraží v Železném Brodu jen automat na kávu, doporučuji bistro In Tino, které je kousek od nádraží.
V chladicím boxu mají nápoje, v přepravkách a na pultě pečivo – včetně mých oblíbených velkých buchet s povidly, které si beru do vlaku.
Dále tu nabízejí bagety, chlebíčky, salámy a také polévku a hlavní jídlo dle denní nabídky.
Sedět můžete uvnitř nebo venku na zahrádce. Čepují tu i pivo a samozřejmě mají i kávu.
Upozornění: Berou pouze hotovost!
Klady
Na nádraží v Železném Brodu je čistá čekárna s pokladnou, odjezdovou tabulí a lavičkami. Venku, na verandě, jsou další lavičky. Autobusové zastávky se nacházejí přímo u nádraží. K dispozici je také kryté parkování pro kola.
Zápory
Čtyři nízká nástupiště. Největší problém vidíme v tom, že nástupiště jsou úzká a po obou stranách přijíždějí a odjíždějí vlaky. To je vskutku velmi nepříjemné. Příchod na nástupiště je přecházením kolejí. Navíc žádné označení nástupišť.





































