O voze
- Vůz: 2.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
- Uspořádání vozu: oddíly (kupé)
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení: 66
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ano
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ne
- Místo pro kočárek: Ne
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ne
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 72cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC: Ne
Místa pro kola a kočárky
Ve voze, v uličce, ani u záchodu není místo pro kočárek nebo kolo.
Klady
Znám tento typ vozů z cest po Rakousku a nočních přejezdů do Itálie. Velmi pohodlné sezení, řekl bych to nejlepší na české železnici. Super je možnost sklopit sedačky a spojit je přes celou šířku kupé.
Zápory
Škoda, že v kupé není na zemi koberec. Žádné místo pro kola či kočárek.
Ve voze 226 je na záchodě sušák na ruce přímo nad umyvadlem. Stačí přiložit ruce a spustí se. Tekuté mýdlo je i v podavači hned vedle umyvadla. Voda na umytí je v zimním období ohřívaná.
WC je vakuové, tlačítko na spláchnutí je na stěně nad záchodem.
Výhodou je, že dveře na záchod mají velkou, opravdu velkou kliku, takže se snadno otevírají.
Vstupní dveře se otevírají pouze madlem, vnější červené tlačítko je pouze k uzavření dveří, nelze je otevřít. Stejně jako u vozu Bmz 224, kde jsou akorát zalamovací dveře. A při zastavení stačí uvnitř vozu pouze madlo stlačit, netřeba za něj tahat (toto je možné pouze po předešlém natlakování dveřního systému což lze poznat, že dveře „pšouknou“)
Děkuji za připomínku ohledně otevírání dveří.