Popis Pantografu 560 - 060

  • Vlak není moc vhodný pro cestování s kočárkem
  • Vlak je částečně vhodné pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: částečně ANO
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Dveře: jednokřídlé a dvoukřídlé (ale s madlem uprostřed) na kliku
  • Uspořádání: velkoprostorové

Hodnocení Pantografu 560 – 060

Vnější dveře vozu jsou šířky 62 cm
Dveře na kliku
Ve voze je sezení i u stolečku, sedadla naproti sobě
Ve vlaku je místo na kočárek
Ve voze je hlášení stanic
Strmé schody pro vstup do vlaku
Ve voze je místo pro kolo

Elektrické jednotky byly vyráběny od počátku 70.let a neprošly větší rekonstrukci. Dnes dožívají v okolí Brna v provozu poslední kusy.

Elektrické jednotky řady 560 a 060 jsou provozovány v pětidílné sestavě (po jednom vozu s místem pro strojvůdce na konci/začátku a se třemi vloženými vozy), popř. jako šestidílné sestavy, tzn. se čtyřmi vloženými vozy.

Vozy mají jedno-křídlé zalamovací dveře šířky 60 cm.
uprostřed vozu pak dvojkřídlé zalamovací dveře, ale se zábradlím uprostřed.
Použitelná šířka jen 2 x 60 cm.
V mezidveřním prostoru není žádné místo na kolo či kočárek.
Vnitřní dveře do oddílu pro sezení mají šířku jen 56 cm.
Jednotky jsou vybaveny hlášenm stanic.

 

Popis vozů Pantografu 560-060

Elektrická jednotka 560 (Pantograf)

Elektrická jednotka 560 – 060 (Pantograf) má na obou koncích místo pro strojvůdce. Zde na židenickém nádraží v Brně.

Elektrická jednotka 560 (Pantograf)

Vložené vozy (060) mají dvoukřídlové dveře, ale ty mají uprostřed madlo. A k tomu nepříjemné vysoké strmé schody. Použitelná šířka pro nastupování 2 x 60 cm. Elektrická jednotka 560 (Pantograf)

Nástup a výstup z vozu 560, 060

Vložený vůz 060, Královo Pole, duben 2019

Vložený vůz 060 na nádraží v Králově Poli. První červené dveře (60 cm) jsou jendokřídlé a za nimi je úzká ulička a záchod. Uprostřed vozu jsou pak dvojkřídlé dveře šířky 2x60 cm. 

Dvoukřídlé dveře ve voze 060

Dvoukřídlé dveře (2x60 cm) ve voze 060. Uprotřed je madlo. Místo pro kola a kočárek je vyznačeno na voze piktogramem.

Vstupní dveře do vlaku 560 - 060 (Pantograf)

Vstupní dveře do vlaku Pantograf řady 560 – 060: jendokřídlé křídle (60 cm) a uprostřed vozů dvoukřídlé dveře s madlem uprostřed (2 x 60 cm). Otevírání na kliku směrem dolů, zavírání pak automatické.

Výstup z vozu 060

Výstup z vozu 560 – 060 – průchozí šířka 60 cm a velmi strmé schody. Doporučuji se přidržovat madla uprostřed. Boční dveře se přidržení trochu hýbou.

Místo k sezení

Uvnitř vlaku Pantograf 560 - 060

V jednotce 560-060 se sedí v uspořádání 2 plus 2 proti sobě, u okna malý pevný stoleček. Okna jsou stahovací. V čele vidíte vstupní dveře do oddílu pro sezení šířky 56 cm.
Ulička mezi sedaly má šířku 48 cm.

Uvnitř vlaku Pantograf 560 - 060

Opěrátka na ruce ani levice nejsou sklopné.

Kolo a kočárek

Interier vozu 060

V soupravě 560 – 060, v oddílech pro sezení je i místo pro kola nebo kočárek. Zvenku vozu označeno piktogramem. Ale vstup je přes dveře šířky 56 cm. Pokud neprojdete, musíte zůstat s kočárkem v „předsíni“ mezi dvoukřídlími dveřmi. Což znamená, že budete překážet.

Záchod ve voze 060

Záchody jsou vždy na koncích vozu. WC je velmi, velmi malé. Samozřejmě žádný přebalovák. Splachování na nožní páku, puštění vody v umyvadle stlačením ventoli na baterii, nebo opět nožní pákou. 

Místo pro kola a kočárky ve voze 060

Druhý pohled na místo pro kola a kočárky ve voze 060, Sklápěcí sedátka na sednutí, tak oblíbená dětmi

Místo pro kola a kočárky ve voze 060

Klady a Zápory 560-060

„Pohodné sezení na modernizovaných sedačkách. Dost místa na nohy. Místo pro kolo či kočárek je uvnitř oddílu pro sezení. Mohu je tedy mít stále na očích.“

„Tento vlak má hrozně strmé schody pro nastupování. Naprosto nevhodné pro cestování s kočárkem, obtížné s kufrem. K tomu malá šířka dveří. A to pískání brzd … !“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad