Popis vozu RailJet 891 Bmpz

  • Vůz 2.třídy
  • Uspořádání: velkoprostorový vůz
  • Vůz NENÍ určen pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: NE
  • Místo pro kola: NE 
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Zástrčky na elektřinu: ANO
  • WiFi: ANO
  • Obrazový a hlasový informační systém: ANO
  • Dveře: jedno-křídlé předsuvné dveře šířky 80 cm
  • Dveře na oddílu pro sezení:  
  • Šířka ulčky mezi sedadly:
  • Okna se nedají otevřít
  • Klimatizace: ANO
  • WC: uzavřený vakupový systém, nevidíte na kolej

Hodnocení vozu RailJet 891 Bmpz

vstupní dveře do vlaku šířky 80 cm
Ve voze je hlasový nebo i obrazový informační systém - např. hlášení stanic
Ve voze je sezení i u stolečku, sedadla naproti sobě
Vnější dveře se otevírají pomoci tlačítka
Elektrická zástrčka na nabíjení drobné elektroniky
Ve voze je připojení k internetu
Ve voze jsou sedadla za sebou
Ve voze je klimatizace

Řazení soupravy RailJet

  • Vůz RailJet 890 Afmpz – 1.třída business, povinná rezervace (č. 27 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet 892 ARbmpz – kombinovaný vůz 1.třídy a restaurační vůz, vhodný i pro vozičkáře (č. 26 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 25 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 24 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy, tichý (č. 23 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 22 v rezervačním systému)
  • Vůz RailJet 893 Bmpz je určeno pro děti, kočárky a cyklisty. (č. 21 v rezervačním systému)

Ucelené soupravy Railjet v modrém nebo v červeném provedení jezdí jako rychlíky na lince Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Wien – Graz.

V soupravě jsou čtyři vozy typu 891 Bmpz. V rezervačním systému jsou pod čísly 22 až 25. S tím, že vůz 23 je tzv. tichý – žádný telefon, filmy, hovor. Lidé tu chtějí spát nebo tiše pracovat.

Všechny vozy 891 Bmpz jsou v uspořádání dvou a dvou sedadel za sebou jako v letadle nebo kolem rozkládacího stolu.

Pro cestování s děti, s kočárkem či s kolem je určen jen a pouze vůz č. 21 (Bmpz893), který je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy. Resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.
U souprav RailJet jsou přechody mezi vozy pohodlné a nehlučné. Všechny vozy v soupravě jsou klimatizovány. Okna se nedají otevírat, proto slunci slouží stahovací žaluzie.

Souprava má hlasový a obrazový informační systém. 

RailJet v modrém provedení

Souprava RailJet v modrém provedení, zde na hlavním nádraží ve Vídni

RailJet v červeném provedení

Souprava RailJet v červeném provedení, zde na pražském hlavním nádraží

Modré soupravy provozují české dráhy ČD, červené soupravy pak rakouské dráhy OBB. V uspořádání není většího rozdílu. Trochu se liší 1.třída a pak místo pro kola. Podstatnější je, že v červených soupravách obsluhuje v restauarčním vozu a na pojízdném mini-baru rakouská posádka a ceny jsou trochu vyšší, než když pojedete v modré soupravě.  Na pojízdném mini-baru většinou nefunguej platební terminál, použijte EURa nebo Kč.

Popis vozu RailJet 891 Bmpz

 

Vozy 2.třídy v soupravě RailJet

Vozy 2.třídy v modré soupravě RailJet. Modré soupravy provozují ČD, zatímco červené soupravy OBB. 

Vozy 2.třídy v soupravě RailJet

Sezení je buď za sebou, nebo u pevného stolečku. Zdroj el. energie je dole mezi sedadly. Ve vozech je wi-fi signál, dobře dostupný je i signál GSM.

Vůz 891 Bmpz RailJet

Upsrotřed vozuje po obou stranách regál na kufry a baťohy, vůz 891 Bmpz RailJet

Vůz 891 Bmpz

Sedadla druhé třídy ve voze 891 Bmpz. Opěrky na ruce jsou polohovatelné, samotná sedadla se nedají sklápět.

Dveře a průchody ve voze RailJet 891

Nástupní dveře šířky 80 cm do RailJetu

Nástupní dveře mají spodní výsuvný schodek do RailJetu

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří.

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Vnější dveře jsou šířky 80 cm. Madlo je zapuštěné do stěny a nezužuje nástupní prostor. Dveře se otevírají (a zavírají) zeleným / červeným tlačítkem. Po otevření dveří se vysune i spodní schodek usnadňující nástup.

Průchod mezi vozy RailJet

Průchod mezi vozy RailJet je pohodlný, nehlučný a uživatelsky přívětivý. Už žádné těžké dveře a plachtíci plechy na zemi jak u klasických vozů.

Na obráku vpravo vidíme průchod do části k sezení, odsouvací dveře – stačí drcnout a dveře se odsunou. Jen do vozu č. 21, který je určen pro cestování s děti, jsou na dveřích zelená tlačítka. Šířka vnitřních dveří je 63 cm.

Záchody jsou vždy jen na jednom konci vozu a to po dvou proti sobě. Dveře od WC se otevírají dovnitř.

Pro větší odpadky jako jsou třeba láhve či přečtené noviny, slouží nádoby u východu – na obrázcích jsou vlevo pod displejem.

Ve vozech je hlášení stanic a na obrazovkách se dozvíte aktuální rychlost, čas příjezdu do příští stanice a připoje,

 

Průchod mezi vozy RailJet

Záchod ve voze Bmpz 891

 

Záchody jsou po dvojicích proti sobě vždy na jednom z konců vozu. Nejsou ale moc velké. Ovládání splachování, výdej vody a sušák horkým vzduchem je na tlačítka.Výdej tekutého mýdla ručně tahlem k sobě. Nad umyvadlem je velké zrcadlo. Na dveřích je věšák. Otevírání dveří dovnitř. 

Záchod tvoří  uzavřený systém, odpad je odsáván podtlakem do nádraže jako v letadle. 

Popis dalších vozů v soupravě RailJet

Klady a Zápory vozu 891 Bmpz

„Mám ráda ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. Ještě jako dítě si pamatuji ty hrozné dveře na pružinu, a na zemi mezi vozy skřípající plechy podlahy. Pohodlné sezení. Stolek pro práci na notebooku, zástržky na elektřinu a hlášení stanic.“

„Snad jediná připomínka je, že záchod je malý. Opravdu malý. Například novější soupravy RailJet jezdící v Rakousku již mají WC kabinky větší. No a se záchodem druhá připomínka. Je tu horkovzdušný sušák na ruce, který dokáže v létě řádně zvýšit teplotu na záchodě. A třetí připomínka, Nevím, čím to je, ale mám pocit, že ve večerním spoji z Prahy do Brna a Bratislavy je pokaždé vydýchaný vzduch.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad