O voze

  • Vůz: 2.třídy
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: 63cm
  • Uspořádání vozu: velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: 55cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky:
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ano
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ano
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 10
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ne
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ano

Ucelené soupravy Railjet v modrém nebo v červeném provedení jezdí jako rychlíky na lince Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Wien – Graz.

Pro cestování s dětmi, s kočárkem či s kolem je určen jen a pouze vůz č. 21 (Bmpz893), který je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.

Modré soupravy provozují České dráhy ČD, červené soupravy pak rakouské dráhy OBB. V uspořádání není většího rozdílu. Trochu se liší 1.třída, a pak místo pro kola ve voze Bmpz 893.
Podstatnější je, že v červených soupravách obsluhuje v restauračním vozu a na pojízdném mini-baru rakouská posádka a ceny jsou trochu vyšší, než když pojedete v modré soupravě. Na pojízdném mini-baru většinou nefunguje platební terminál, použijte EURa nebo Kč.

Infografika

Místa k sezení

  • Vůz 893 Bmpz je v určen pro cestování s dětmi, s kojenci a s kočárkem. Druhá polovina vozu je učena pro cestování s kolem.

    Tento vůz je v rezervačním systému ČD označen jako vůz 2.třídy číslo 21.

    Pokud cestujete s více dětmi, doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami jako např. Člověče nezlob se.

    Sedadla

    Zábava a mini-kino pro děti

    Vůz 893 je klimatizovány. Okna se nedají otevírat, proti slunci slouží stahovací žaluzie. Ve voze je hlasový a obrazový informační systém.

Místa pro kola a kočárky

  • Pro cestování s kočárkem není třeba místenka na kočárek, pro cestování s kolem je povinna místenka na kolo.

    Kam nastoupit a jak cestovat s kočárkem

    Pozor při nástupu / výstupu na starém brněnském hlavním nádraží vůz 21 zastavuje již ve výrazném oblouku na konci / začátku nástupiště. Mezera mezi schody vozu a nástupištěm je už značná. Pozor proto při nastupování a vystupování s kočárkem a s dětmi (!).

    Kam nastoupit a jak cestovat s kolem

    Pokud cestujete s kolem, smíte využít jen a pouze vozu 21.

    Zde jsou rámy pro 10 v modré soupravě, resp. 7 kol v červené soupravě.

    Pro nástup s kolem použijte jen první dveře za lokomotivou. Jsou označeny piktogramem kola.
    Tyto dveře jsou vždy na konci (začátku) soupravy RailJet.
    Hned za dveřmi je místo a rámy pro kola. Lze sem umístit i kočárek, ale tato část vozu není klimatizována ani vytápěná. Navíc je oddělena od zbytku vozu dveřmi.
    Pro cestu s kolem vlaky RailJet musíte mít rezervaci na kolo.

    Pozor při nástupu / výstupu na starém brněnském hlavním nádraží, vůz 21 zastavuje již ve výrazném oblouku na konci / začátku nástupiště. Mezera mezi schody vozu a nástupištěm je už značná. Pozor proto při nastupování a vystupování s kolem (!).

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

  • Záchod je ve voze 893 jen jeden. Je s přebalovacím pultem, ale ten není moc velký.

    Ovládání splachování, výdej vody a sušák horkým vzduchem je na tlačítka. Výdej tekutého mýdla ručně tahem k sobě.

    Nad umyvadlem je velké zrcadlo. Na dveřích je věšák. Otevírání dveří – zatlačit dovnitř.  (!) Některé děti se „sacího“ zvuku mohou bát.

Klady

Mám rád ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. Ještě jako dítě si pamatuji ty hrozné dveře na pružinu a na zemi mezi vozy skřípající plechy podlahy. Pohodlné sezení. Oceňuji dětský vůz a tichý vůz.

Zápory

Škoda, že vlak není aspoň částečně nízkopodlažní. A při nástupu do dětského oddílu musíte pamatovat, že nastupujete do dveří o vůz před ním. Zejména míst pro kočárky by mohlo být více a v červených soupravách OBB je i málo míst na kola.

Nadace Vodafone