O voze

  • Vůz: Lehátkový a lůžkový
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: Oddíly
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ne
  • Obrazový informační systém: Ne
  • Místo pro kolo: Ne
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 0
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Jednokřídlé zalamovací
  • Dají se otevřít okna: Ano
  • Šířka vnějších dveří: cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ne
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ne

Vůz Bcmz 50-71 je navržen jako lehátkový. Čemuž odpovídá uspořádání lavic v kupéčkách. Přes den je možné lehátka sklopit a takto vytvořit prostor pro sezení. S takovým „sedacím“ provedením jsme se setkali na rychlíkové lince z Králova-Pole do Bohumína. Proto je naše recenze psána z pohledu sedícího cestujícícho.

Pokud hledáte jiný vůz, pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.

Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.

Infografika

Místa k sezení

Klimatizace a světla

Místa pro kola a kočárky

  • V tomto voze není místo pro kola, ani pro kočárky.

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Pokud cestujete v kupé po čtyřech, máte kolem sebe dost místa. Jedinou výhodou je výklopný stolek mezi sedadly. Jsou tu zástrčky na 230 V.

Zápory

Jsou to staré vozy, navíc navržené jako lehátkové. Tomu odpovídá nízké pohodlí, pokud cestujete na sedačku. Největší problém je, pokud cestujete s kufry nebo velkými zavazadly. Nejsou tu žádné police. V lehátkovém provedení je možné zavazadla odložit do prostoru nad dveřmi, ale k tomu potřebujete žebřík. Na zemi pod lavicí na které jsme seděli, jsme měli nějakou velkou dřevěnou desku. Možná stůl (?).