Popis vozů RegioJet Bcmz 50-91

  • Vůz 2.třídy
  • Uspořádání: 10 x oddíl (kupé) s lavicemi pro 3 a 3 osoby
  • Celkem 60 sedadel
  • Vůz NENÍ určen pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: NE
  • Místo pro kola: NE
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Zástrčky na elektřinu: NE
  • WiFi: ANO
  • Hlasový informační systém: ANO
  • Dveře: jedno-křídlé zalamovací dveře
  • Dveře na chodbičku:
  • Dveře do oddílu pro sezení: 
  • Okna v kupé se nedají otevřít
  • Okna na chodbě se dají otevřít
  • Klimatizace: ANO
  • WC: 2x
  • Odkaz na web provozovatele RegioJet

Hodnocení vozu RegioJet (RJ) Bcmz 50 91

Kupé pro 6 osob
VVe voze je hlasový nebo i obrazový informační systém – např. hlášení stanic
Ve vlaku je připojení k internetu
Vnější dveře se otevírají pomoci kliky
Ve voze je klimatizace
Jiné nebezpečí

Od podzimu 2019 se s vozy RJ Bcmz 50-91 můžeme potkávat na trase Královo Pole – Brno – Vyškov – Přerov – Ostrava – Bohumín. Jsou to staré vozy po úpravě. Původně se jednalo o lehátkové vozy. 

Ve voze jsou oddíly (kupé) s lavicemi s látkovým potahem. Lavice jsou určeny pro 3 a 3 osoby.  Mezi místy k sezení nejsou žádná opěradla na ruce. Lavice nejsou polohovatelné. Zády se opíráte o sklopené horní lehátko.
Do oddílu vedou zasouvací dveře. Okna v kupé se nedají otevřít, na chodbě ano. Je tu klimatizace, kterou můžete regulovat.

Popis vozu RegioJet (RJ) Bcmz 50-91

Popis vozu RJ Bmz 50-91

Vůz RegioJet RJ Bcmz 50-91 na nádraží v Brně-Králově Poli na podzim 2019. Všimněte si velkého rozestupu schodů. Pozor zejména při vystupování!

Plánek vozu RegioJet (RJ) Bcmz 50-91

Plánek vozu RJ Bcmz 61-81

Plánek vozu RJ Bcmz 50-91 je převzat ze stránek rezervačního systému provozovatele. Ve voze je deset oddílu (kupéček) po šesti místech k sezení.

Místa k sezení ve voze RegioJet (RJ) Bcmz 50-91

Popis vozu RJ Bcmz 50-91

Lavice ve voze RJ Bcmz 50-91. Mnozí z nás si pamatujeme, že takové lavici byly dříve určeny pro čtyři osoby, v rezervačním systému jsou ale určeny jen pro osoby tři.

Lehátková úprava vozu RJ Bcmz 50-91

Pod horní polici jsou šikovné posuvné háčky na bundy. 
Uprostřed pak malé světlo.

Popis vozu RJ Bcmz 50-91

Pro kufr a baťohy slouží police nad hlavou. Pod ní vlevo je malé světlo. Ovládání černým tlačítkem z boku. Rozhodně ale neslouží jako čtenářská lampička.

Lehátková úprava vozu RegioJet (RJ) Bcmz 50-91

Upozornění: následující úprava kupé je neautorizovaná, namáhavá a pokud nevíte jak na to, může (te si) způsobit úraz. Tak to nedělejte (!).
A pokud to uděláte, tak ji po skončení cesty vraťe do původního stavu.
Ale pokud cestujete jako skupina s dětmi, máte místenky na celé kupé, ty budou z lehátkové úpravy na dlouhou vzdálenost nadšené 🙂

Lehátková úprava vzu RJ Bcmz 50-91

Svými zády se opíráte o lehátko. Uprostřed je madlo, kterým dokážete lůžko zvednout o 90stupňů. Na obou koncích kupé, u okna a dveří, jsou záklopky. Těmi zajistíte lehátko.

Lehátková úprava vozu RJ Bcmz 50-91

Neautorizovaná lehátková úprava vozu RJ Bcmz 50-91. Horní lehátko musí být zajištěno na obou koncích.

Ovládání osvětlení a klimatizace ve voze RegioJet (RJ) Bcmz 50-91

Ovládání osvětlení v kupé vozu RJ Bcmz 50-91

Nad dveřmi z kupé na chodbičku je dvojice vypínačů osvětlení.
Zapnutí a vynutí osvětlení v kupé souvisí i se zapnutím / vypnutím nočních lampiček na stěnách kupé.

Šipka ukazuje, kam odložit velký kufr nebo baťoh. Nedělejte to (!) Prostor nad chodbou je sice velký, ale velmi, velmi špatně dostupný. Pokud tam umístíte zavazadlo, budete se k němu opravdu špatně dostávat.

Ovládání klimatizace ve voze RJ Bcmz 50-91

Po dřevěným stolkem, který je dost malý, je kastlík na odpad. Na bocích byly původně ještě mini-popelníky pro kuřák. Ty už tu nejsou. Myslím ty popelníky.
A pod kastlíkem na odpad je takové kolečko. Věřte mi, tohle je ovládání klimatizace. Je to další zvláštnost, kterou na žádném jiném vlaku u nás nenajdete.

Ovládání hlasitosti ve voze RJ Bmz 50-91

Nad oknem, které nejde otevřít, je ovládání hlasitosti. A také záchranná brzda. Takže při štelování hlasitosti buďte opatrní, abyste nezastavili vlak.
No a pokud vás zajímá k čemu jsou ty dvě madla na stropě, vzpomeňte si, když jsem v úvodu psala, že tohle byl původní lehátkový vůz.

Chodba vozu RJ Bcmz 50-91

Chodbička vozu RJ 50-91 Bcmz

Chodbička vozu RJ 50-91 Bcmz. U oken praktické madlo na přidržování.

Chodbička vozu RJ 50-91 Bcmz

Chodbička vozu RJ 50-91 Bcmz: lítací dveře oddělují nástupní prostor od chodičky.

Chodbička vozu RJ 50-91 Bcmz

Na jednom konci vozu jsou služební oddíly. Zamčené. Naproti nim jsou kastlíky na větší tříděný odpad.

Dveře a nástupní prostor

Dveře vozu RJ 61 81 Bcmz

Klasické zalamovací dveře vozu RJ 50-91 Bcmz se otevírají postaru na kliku.
Při vystupování buďte zvláště opatrní. Mezi schody jsou větší rozestupy.

Mezivozové dveře vozu RJ 61 81 Bcmz

Mezivozové dveře se otevírají již na tlačítko.

Klady a Zápory RJ Bcmz 50-91

„Oceňuji  možnost regulace osvětlení a klimatizace uvnitř kupé. Dobré pro cestu s většíma děckama, bez kočárku.“

„Je znát, že ten vůz je starý již několik desítek roků. Za největší nedostatek považuji obtížné nastupování a až nebezpečné vystupování. Pak starý a namáhavý systém otevírání vnějších dveří, který působí zejména nám ženám problém.
Místo sedadel jsou tu lavice, jednotlivá místa dle rezervačního systému nejsou od sebe oddělena. V našem voze byly lavice již opotřebované a čekající na modernizaci. Žádné místo pro notebook. Jak za starých špatných časů železnice.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad