Soupravy RegioPanter jsou určeny pro příměstké tratě, kde se očekává velký obrat cestujících.
Proto mají vozy široké dvoukřídlé dveře.
Vozy jsou po většinu délky nízkopodlažní.
Soupravy RegioPanter jsou dvouvozové a a dva typy třívozových souprav RegioPanter.
Podle typu vozu je za dveřmi místo pro kočárky nebo invalidy na vozíku, a na kola.
Díky dobře provedeným dveřím tady nefouká a cestování i v tomto nástupním prostoru je tiché a pohodové.
Uspořádání v části pro sezení je 2 a 2 proti sobě, s malým pevným stolkem u okna. Mezi sedadly 2.třídy nejsou opěrky na ruce. Ty jsou jen na vnější straně do uličky a jsou sklopné.
Odpadkové koše pro tříděný sběr jsou v prostoru u dveří, malé kastlíky na odpad jsou dole u sedadel v uličce.
V soupravách RegioPanter je hlášení stanic a obrazový informační systém.
Popis soupravy 440 – 442 – 441
Druhý typ třívozové soupravy RegioPanter se skládá z:
- čelního nízkopodlažního vozu RegioPanter 440. Obsahuje sedadla v 1.třídě a ve 2.třídě, plus místo na kola, kočárky a vozíky pro invalidy.
- čelního nízkopodlažního vozu RegioPanter 441. Obsahuje sedadla jen 2.třídy, plus místo na kola, kočárky a vozíky pro invalidy.
- prostředního částečně nízkopodlažního vozu RegioPanter 442 s místy 2.třídy.
Popis soupravy 640 – 642 – 641
První typ třívozové soupravy RegioPanter se skládá z:
- čelního nízkopodlažního vozu RegioPanter 640. Obsahuje sedadla v 1.třídě a ve 2.třídě, plus místo na kola, kočárky a vozíky pro invalidy.
- čelního nízkopodlažního vozu RegioPanter 641. Obsahuje sedadla jen 2.třídy, plus místo na kola, kočárky a vozíky pro invalidy.
- prostředního částečně nízkopodlažního vozu RegioPanter 642 s místy 2.třídy.
Popis soupravy 650 – 651
Dvou-vozové soupravy RegioPanter se skládají:
- vůz RegioPanter 650 je nízkopodlažní vůz 1.třídy a části 2.třídy.
- Vůz RegioPanter 651 je nízkopodlažní vůz 2.třídy.
RegioPanter je můj nejoblíbenější vlak ževšech
Zdeněk:Nejlepší,jsou CityElefanty,prostorově mnohem lepší,RegioPanter,připomíná tramvaj,malá kapacita osob ve srovnání s Elefantem.Je to krok zpět ve vývoji,nehodí se,pro vytížené tratě.Snad příjde něco nového a prostornějšího,konstruktéři,pravděpodobně,svými výtvory nejezdí.
Co pantery začaly jezdit pravidelně na trase Český Těšín Ostrava Svinov, celkem mi to znechutilo cestování, člověk si připadá jak v autobuse, málo místa, záchody hned vedle sedaček, nic příjemného.
Regiopanterem jsem jel z Pardubic do Hradce Králové,opravdu tramvaj!!!Málo místa a interier ůzký,netušil jsem,že tohle bude jezdit i na trase Ostrava-Opava,stalo se!Konstruktéři,vlaky opravdu nejezdí,jinak by se tohle na koleje,nikdy nedostalo!Měly se nakoupit soupravy z vyspělých zemí i když by to bylo dražší.
Naprosté konstrukční peklo, jinak se tohle nazvat nedá. Rozmístění sedaček je vyloženě plýtvání místem, neprostorné, není kam dát nohy (buďto do uličky, nebo mlátit stolek nohou :‘) ), vlak je překvapivě hlučný a jízdní komfort horší než CityElefanty, které jsou snad lepší ve všech frontách.
Vrcholná nekompetence Vagónky ještě v kombinaci s novými dvoupatrovými soupravami, které trpí podobnou nekompetencí konstruktérů.
Velké zklamání, málo místa. Trefné přirovnání – autobus.