Průvodce pro bezpečnou a pohodovou cestu vlakem
Kolín zastávka
Kolín zastávka má dvě nástupiště. Na obou jsou přístřešky. Na nástupišti u koleje 2 jsou dokonce dvě dvojice přístřešků. V opačném směru, na nástupišti u 1. koleje, je jen malý plechový přístřešek, protože osobní vlaky mají před sebou jen jednu stanici a to Kolín.
Popis a hodnocení nádraží
Kolín zastávka
Kolín zastávka má dvě nástupiště. Na obou jsou přístřešky. Na nástupišti u koleje 2 jsou dokonce dvě dvojice přístřešků. V opačném směru, na nástupišti u 1. koleje, je jen malý plechový přístřešek, protože osobní vlaky mají před sebou jen jednu stanici a to Kolín.
Hamry nad Sázavou
Hamry nad Sázavou mají dvě nástupiště na vnější straně kolejí. Není tu žádná odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Není tu ani označení ze kterého nástupiště jezdí vlaky kterým směrem. Na obou nástupištích jsou přístřešky s lavičkami. Ve stanici nejsou žádné služby.
Aš město
Aš město má sice staniční budovu opravenou, ale ta nenabízí žádné služby, ani vnitřní čekárnu. Nejsou tu odjezdové tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Jediné nástupiště je nízké s nezpevněným povrchem. Před deštěm se můžete schovat pod střechou na verandě.
Rakvice
Rakvice mají nástupiště na vnější straně kolejiště. Nástupiště jsou značena čísly: 1. kolej (směr Břeclav) a 2. kolej (směr Brno). Obě nástupiště jsou vysoká, široká a bezpečná. Přístup na nástupiště jen z jedné strany. Bez označení, odkud co jede.
Hrubá Voda zastávka
Hrubá Voda je zastávka na znamení. Nástupiště je nízké, v oblouku, tvořené panely. U nástupiště dřevěný počmáraný přístřešek. Žádné služby. Papírový jízdní řád. Nástupiště je rozděleno silnicí.
Letovice zastávka
Letovice zastávka má dvojici nástupišť. Ty jsou na vnější straně kolejí, přechod kolejí jen přes chráněný železniční přejezd. Nástupiště jsou vysoká, ale nástupiště u 2. koleje je v oblouku. Nepříjemná mezera mezi hranou vlaku a nástupiště.
Adamov zastávka
Adamov zastávka má jedno ostrovní nástupiště. Přístup je možný dvojicí podchodů. První má schody a druhý nájezdový chodník pro bezbariérový přístup. Nástupiště je vysoké pro pohodlný nástup do vlaků. Je tu přístřešek, označovač jízdenek IDS-JMK, lavičky a odjezdové tabule.
Bílovice n.Svitavou
Bílovice nad Svitavou mají dvě nástupiště. Obě jsou vysoká a bezbariérově přístupná. Jsou na nich přístřešky, odjezdové tabule a je slyšet hlášení staničního rozhlasu. Nástupiště jsou však v oblouku, což vytváří nepříjemnou mezeru mezi hranou nástupiště a schody do vlaku.
Adamov
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Vídeň – hlavní nádraží
Vídeň hlavní nádraží má všech 12 nástupišť širokých a přehledných. Přes svoji velikost a množství cestujících nabízí přehledný systém směrovek jak na další nástupiště, tak ven na některý z východu, na metro, na městskou veřejnou dopravu. V hale nádraží je velká nabídka rychlého občerstvení. Další služby, včetně kaváren, samoobsluhy a dalších prodejen je v podchodu, resp. o patro níže.
Vlkoš
Vlkoš leží na trati z Brna do Uherského Hradiště. Nejsou tu žádné služby, ani pokladna, ani automat na kafe. Kousek, v centru obce, je obchod. Na nádraží je vnitřní, čistá, čekárna a venku dvě dřevěné lavičky. Nemají tu odjezdovou tabuli. Do vlaku se nastupuje z opravdu nízkých nástupišť.
Blansko
Blansko nádraží leží na trati z Brna do České Třebové. V hale nádraží jsou základní služby, pokladna, čekárna a prodejny drobného občerstvení. Z boku nádraží je restaurace. Nástupiště 1. a 2. začínají vpravo od staniční budovy. Obě jsou nízké. Na nástupiště 3. jedině podchodem se schody. Žádný výtah. Tohle nástupiště je už vysoké, široké a po většinu délky zastřešené.