Šakvice – Hustopeče

Od jara pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna a modernizaci stanice Šavice.
V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď ve stanici Hustopeče u Brna, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy.

Nové nástupiště a podchod až na druhou stranu

Současný stav nástupišť ve stanici Šakvice je žalostný.
Ve směru od Brna je bezpečné ostrovní nástupiště dostupné podchodem, ale cestující čekající na vlak do Brna musejí nastupovat z nízkého a úzkého nástupiště.
Na který je možný přístup samozřejmě až po příjezdu a zastavení vlaku.

V rámci modernzace získá stanice Šakvice nové bezpečné nástupiště a nový podchod, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště.
Stavební práce začaly vloni v září, stavba bude ukončena jako celek na počátku roku 2021.
Letos v dubnu se pracuje zejména na výměně železničního spodku a svršku v mezistaničním úseku, probíhají úpravy výpravních budov v obou stanicích i práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a trakci.

Přímé vlaky do Brna

Po dokončení modernizace stanice Šakvice a trati ze Šakvic do Hustopečí bude zavedeno přímé vlakové spojení z Hustopečí do Brna bez nutnosti přestupu. V Hustopečích budou cestujícím k dispozici dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů.
V obou koncových stanicích jim bude sloužit také nový informační systém.
Díky provedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.
Traťová rychlost se mezi Hustopečí a Šakvicemi zvýší na 85 km/h.

Vesnice Šakvice je za tratí. Dnes, v roce 2020, musejí lidé ze Šakvic a cyklo-turisté z Pálavy nádraží objíždět po červené značce. Napřed na most a pak kolem stanoviště autobusů na nádraží. Nově bude podchod průchozí na druhou stranu, a naváže na něj chodník do vesnice pod Pálavou.
Tím se zkrátí cesta ze Šakvic na vlak.