Přeskočit na obsah
  • Vlaková nádraží
    • Seznam vlakových nádraží
    • Nádraží na mapě
    • Nejnovější
  • Nádražky
    • Seznam nádražek
    • Nádražky na mapě
    • Nejnovější nádražky
  • Vlakové vozy
    • Seznam vozů
    • Nejnovější vozy
  • Tipy na výlety
  • Svět na 1435 mm
  • Redakce

Nejnovější články

Nejnovější článkyTomáš Štancl2025-02-05T15:46:53+01:00
  • RegioPanter
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Kraji Vysočina

    Vlaky ze Žďáru do Křižanova pojedou nově přímo až do Velkého Meziříčí a Studence (!) Ale v souvislosti s dokončením elektrizace tratě ze Střelic do Zastávky u Brna se na trati Brno – Jihlava bude mezi regionálními vlaky přestupovat v Zastávce u Brna. Co dál v novém JŘ 2025 na Vysočině.

    10. 12. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Kraji Vysočina | 1475 |
  • RegioJet vůz, ilustrační obrázek
    Svět na 1435 mm
    Průzkum 2024: RgJ druhý a ČD na šestém místě z 27

    V žebříčku evropských železničních dopravců se RegioJet a České dráhy umístily na předních příčkách. RegioJet obsadil spolu se švýcarskými dráhami druhé, resp. třetí místo. České dráhy se umístily na hezké šesté pozici z celkem 27 hodnocených dopravců. Průzkum sestavila Evropská federace pro dopravu a životní prostředí.

    10. 12. 2024 | 0 comments on Průzkum 2024: RgJ druhý a ČD na šestém místě z 27 | 263 |
  • Nádraží Červený Potok
    Hodnocení nádraží
    Červený Potok

    Nádraží Červený Potok má dvě nástupiště. Obě jsou nízké, tvořené nerovnými panely. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Vlak tu staví na znamení. Žádné služby. Před nepřízni počasí ochrání cihlový přístřešek.

    8. 12. 2024 | 0 comments on Červený Potok | 241 |
  • RegioPanter v Olomouckém kraji. Ilustrační obrázek. Foto ČD
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Olomouckém kraji

    Nový jízdní řád 2025 pro Olomoucký kraj. Krajské linky mají nově písmeno M a číslo. Na lince M1 mezi Olomoucí a Prostějovem pojedou vlaky každou hodinu a to jak v pracovní dny, tak i o víkendech. Dvě třetiny výkonů zajistí nízkopodlažní RegioPantery.

    8. 12. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Olomouckém kraji | 328 |
  • Vysokorychlostní vlak FrecciaRossa 1000
    Svět na 1435 mm
    InnoTrans sedadla ve vlaku

    Sedadla jsou to nejdůležitější co cestující ve vlaku ocení nebo naopak mu jízdu znechutí. Proto jsem napsal tento příspěvek, kam jsem vybral snad všechny sedadla, která byla k vidění na přehlídce železničních vozů v Berlíně. A že jich bylo požehnaně!

    6. 12. 2024 | 0 comments on InnoTrans sedadla ve vlaku | 265 |
  • Osobní vlaky v Karlovarském kraji
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Karlovarském kraji

    V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy v Karlovarském kraji, zůstane na podobné úrovni jako letos. Přibude několik sezónních vlaků. Po roce dojde k obnovení přímého spojení mezi Chebem a Norimberkem.

    4. 12. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Karlovarském kraji | 313 |
  • Dveře ve vlakové soupravě RegioFox 847
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Plzeňském kraji

    V neděli 15. prosince 2024 začne na platit nový jízdní řád. V plzeňském kraji dva páry vlaků rozšíří o víkendech a svátcích v letní sezóně nabídku mezi Blatnou a Nepomukem. Do Železné Rudy se svezeme novými jednotkami RegioFox z Klatov a na sezónních spěšných vlacích z Plzně.

    4. 12. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Plzeňském kraji | 244 |
  • Znojmo nemocnice zastávka
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Jihomoravském kraji

    Hlavní novinkou v Jihomoravském kraji je obnovení provozu vlaků po zmodernizované trati ze Střelic do Zastávky u Brna, nasazení nových nízkopodlažních vlaků z Brna do Zastávky, z Břeclavi do Znojma, ze Zaječí do Hodonína a z Hodonína přes Veselí nad Moravou až na Myjavu.

    2. 12. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Jihomoravském kraji | 1635 |
  • Nádražní restaurace Letohrad
    Nádražky
    Letohrad nádražní restaurace

    Nádražní restaurace v Letohradě je doslova ikonická, mezi všemi nádražními restauracemi. Je přesně taková, jak si lidé nádražku představují: samoobslužná jídelna ve stylu 80. let minulého století. Ale se skvělým jídlem a velkými porcemi za rozumné ceny.

    1. 12. 2024 | 0 comments on Letohrad nádražní restaurace | 329 |
  • Letohrad, nástupiště u koleje 3.
    Hodnocení nádraží
    Letohrad

    V Letohradě jsou čtyři nástupiště. Při příchodu na nádraží i na nástupištích jsou odjezdové tabule a je slyšet hlášení staničního rozhlasu. Vstup do podchodu je vpravo od staniční budovy. Podchod je průchozí. Na nádraží je čekárna, pokladny a nádražní restaurace. U nádraží jsou parkoviště pro kola i auta.

    30. 11. 2024 | 0 comments on Letohrad | 248 |
  • Jednotky Stadler 948 v barvách Jihomoravského kraje
    Popis osobních železničních vozu
    Arriva 948

    Jednotka Arriva 948 se skládá z nízkopodlažních vozů s oddílem pro cyklisty, kočárky a vozíčkáře. Většina sedadel je v nízkopodlažní části. Jen několik sedadel je po třech schodech nahoru, v čele vozu, za kabinou strojvedoucího. Jednotka je klimatizována, s wi-fi a u sedadel jsou zásuvky na 230 v a USB.

    29. 11. 2024 | 1 comment on Arriva 948 | 404 |
  • Nový jízdní řád v Libereckém kraji
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Libereckém kraji

    v neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, které zajišťují České dráhy v Libereckém kraji mírně vzroste. Na trati Smržovka – Josefův Důl bude zaveden nový dopravní koncept. ČD posílí vlaky mezi Libercem, Raspenavou a Bílým Potokem pod Smrkem a mezi Libercem, Harrachovem a Szklarskou Porębou.

    29. 11. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Libereckém kraji | 1448 |
  • Nový Schwarzenberský železniční most
    Svět na 1435 mm
    Schwarzenberský most z Tábora do Písku

    Schwarzenberský most nad nádrží Orlík umožní cestovat vlakem z Tábora do Písku. Stávající most byl již starý, na konci životnosti. Po novém mostě budou moci jezdit moderní soupravy osobních vlaků a to vyšší rychlostí. Dojde také k obnovení nákladní dopravy.

    29. 11. 2024 | 0 comments on Schwarzenberský most z Tábora do Písku | 296 |
  • Doprava v Ústeckém kraji. Ilustrativní obrázek, Zdroj TZ ČD
    Svět na 1435 mm
    Nový jízdní řád 2025 v Ústeckém kraji

    Nový jízdní řád pro Ústecký kraj znamená jen drobné změny. Celkový počet vlaků, počet ujetých kilometrů i poměr osobáků a rychlíků je skoro na chlup stejný jako v končícím roce. Nedochází ani k přesunu mezi dopravci. Rovněž oblíbené historické vlaky pojedou v podobném rozsahu a termínech jako letos.

    27. 11. 2024 | 0 comments on Nový jízdní řád 2025 v Ústeckém kraji | 1474 |
  • Nabíjení drobné elektroniky ve vlacích ČD
    Svět na 1435 mm
    V polovině vlaků ČD jsou už zásuvky a USB

    Do jízdního řádu 2025 vstupují České dráhy se 4 184 spoji, ve kterých lze využívat zásuvky na 230 V nebo s USB konektory pro napájení elektroniky cestujících. To je už polovina všech spojů ČD.

    26. 11. 2024 | 0 comments on V polovině vlaků ČD jsou už zásuvky a USB | 319 |
  • Prohlídka brněnského nádraží ve virtuální realitě
    Svět na 1435 mm
    Nové brněnské nádraží zatím jen virtuálně

    Procházka po novém brněnském nádraží. Zatím jen ve virtuální realitě.  K tomu slouží virtuální model nádraží jako pomocník pro architekty a stavaře, aby nejen nádraží, ale i oblast za a před nádražím nám dobře sloužila.

    26. 11. 2024 | 0 comments on Nové brněnské nádraží zatím jen virtuálně | 259 |
  • Plocha za dveřmi ve voze Moravia 530
    Popis osobních železničních vozu
    Moravia 530

    Popisovaný vůz řady 530 je součásti nízkopodlažní čtyř-vozové jednotky Moravia. Vůz je určen pro cestování s kolem, kočárky i pro vozíčkáře. Při nastupování sledujte piktogramy na dveřích vozu. V nízkopodlažní části jsou především sklopné sedačky. Ve voze je klimatizace, wifi, zásuvky na 230 V / USB.

    23. 11. 2024 | 0 comments on Moravia 530 | 328 |
  • Nástupiště na zastávce Frenštát pod Radhoštěm město
    Hodnocení nádraží
    Frenštát pod Radhoštěm město

    Vlaková zastávka Frenštát pod Radhoštěm město má jediné nástupiště. To je široké pro bezpečný pohyb za žlutou čárou a vysoké pro pohodlný nástup do nízkopodlažních vlaků. Na nástupišti je odjezdová tabule a dvojice přístřešků. Na zastávce nejsou žádné služby.

    23. 11. 2024 | 0 comments on Frenštát pod Radhoštěm město | 285 |
  • Plánované stavby Správy železnic
    Svět na 1435 mm
    Modernizace železnice a nádraží v roce 2025

    Správa železnic bude mít v roce 2025 na obnovu tratí a stanic 62,7 mld Kč. Rekordních 39,3 mld Kč půjde na investice. Díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová. V příštím roce začne také výstavba prvních částí dvoukolejné trati z Brna do Přerova.

    22. 11. 2024 | 0 comments on Modernizace železnice a nádraží v roce 2025 | 375 |
  • Zastávka Cerhenice: nástupiště u 1.koleje, směr Kolín
    Hodnocení nádraží
    Cerhenice

    Nádraží v Cerhenicích je na trati z Kolína do Praha. Přístup je bezbariérový. Obě nástupiště jsou vysoká a přehledná. Přechod na druhou stranu jedině podchodem. Nad vstupem do podchodu jsou odjezdové tabule. Na nástupištích jsou přístřešky a odjezdové tabule.

    21. 11. 2024 | 0 comments on Cerhenice | 1279 |
  • Barový pult v jídelním voze PKP WRmnouz 61 51 88-70
    Popis osobních železničních vozu
    PKP WRmnouz 61 51 88-70

    S jídelním vozem WRmnouz 61 51 88-70 polského dopravce se můžeme setkat i u nás. My jsme jej vyzkoušeli a polskou kuchyni ochutnali na cestě do Katowic s rychlíkem EC 108 Sobieski. Zelňačka z kysaného zelí, Žurek, Tortila s kuřecím masem a Obalovaný camembert.

    20. 11. 2024 | 0 comments on PKP WRmnouz 61 51 88-70 | 238 |
  • Řada T 478.1/2, resp. 749/751/752 přezdívaná Bardotka
    Svět na 1435 mm
    60 let od vyrobení první Bardotky

    Pozvánka na víkendové jízdy s Bardotkou. Legendární řada motorových lokomotiv slaví 60 let. Ve dnech 22. až 24. listopadu ji České dráhy nasadí na vybrané pravidelné spoje na jižní Moravě.

    20. 11. 2024 | 0 comments on 60 let od vyrobení první Bardotky | 313 |
  • Mapa vedení tratí Nuselským údolím v Praze
    Svět na 1435 mm
    Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků

    Správa železnic vybrala projektanty modernizace a rozšíření trati, která vede Nuselským údolím. Cílem je zvýšení kapacity a rychlosti, a tišší provoz vlaků. Trať spojuje Pražské hlavní nádraží se Smíchovem na druhém straně řeky Vltavy. Provedení prací se předpokládá v letech 2026 až 2028.

    19. 11. 2024 | 0 comments on Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků | 262 |
  • Pokladny, čekárna a obchody na nádraží v Katowicích
    Hodnocení nádraží
    Katowice

    Nádraží Katowice má čtyři nástupiště. Na ně vedou z haly tři souběžné podchody. Odbavovací hala je nová a přehledná. Vše je dobře značené. Pod vlakovým nádraží je nádraží autobusové odkud jezdí i přímá linka AP na letiště. Na nádraží navazuje obchodní galerie.

    17. 11. 2024 | 1 comment on Katowice | 328 |
  • Zastávka na znamení Ladná, na trati z Břeclavvi přes Šakvice do Brna.
    Hodnocení nádraží
    Ladná

    Zastávka na znamení Ladná má dvě nástupiště. Přístup na ně je možný jen z mostu nad tratí. Chybí tu ale označení ze kterého nástupiště vám jede vlak kterým směrem. Na obou nástupištích jsou přístřešky a žluté prodejní automaty na jízdenky IDS-JMK.

    14. 11. 2024 | 1 comment on Ladná | 1434 |
  • Nízkopodlažní RegioFox ČD
    Svět na 1435 mm
    Bezbariérové vlaky 2. generace

    Už 80 % všech vlaků Českých drah bude v novém jízdním řádu 2025 bezbariérových. To je o 439 spojů více, jak v roce letošním. Přitom většina spojů bude nízkopodlažních, další budou mít zvedací plošiny. Výška podlahy nízkopodlažních vlaků je v úrovni moderních nástupišť. To pomáhá nám všem, protože nástup a výstup v úrovni nástupiště je mnohem rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější.

    12. 11. 2024 | 0 comments on Bezbariérové vlaky 2. generace | 293 |
  • Vůz 1. třídy ComfortJet Ampz 881
    Popis osobních železničních vozu
    ComfortJet Ampz 881

    Vůz 1. třídy ComfortJet Ampz 881 má opravdu pohodlná sedadla. Sedíte buď u stolu v uspořádání sedadel po dvou naproti sobě, nebo na čtyřce kolem společného stolu. Další sedadla jsou v uspořádání jako v letadle. Ve voze je wifi, klimatizace a kdyby slunko moc svítilo, jsou na všech oknech rolety. Velké kufry odložíte do regálu na začátku a uprostřed vozu.

    12. 11. 2024 | 0 comments on ComfortJet Ampz 881 | 384 |
  • Železniční zastávka Marefy je na znamení
    Hodnocení nádraží
    Marefy

    Zastávka Marefy je na znamení. Obě nástupiště jsou vysoká. Bohužel u příchodu na nástupiště chybí cedule, která by sdělila, ze kterého nástupiště jede vlak kterým směrem. Na nástupištích jsou přístřešky s lavičkou. Chybí odjezdové tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu.

    9. 11. 2024 | 0 comments on Marefy | 325 |
  • Kudy na nádraží Novosedly
    Hodnocení nádraží
    Novosedly

    Na nádraží Novosedly jsou nástupiště nízká. Není tu hlášení staničního rozhlasu, ani žádné jiné služby. Vlak staví na nástupišti u 3. koleje. Je tu čekárna, lavičky, žlutý prodejní a označovací automat IDS-JMK, parkoviště a stojany na kola. Chybí tu záchod, odjezdová tabule či automat na kafe.

    7. 11. 2024 | 0 comments on Novosedly | 1416 |
  • První jízda RegioFoxu v Plzeňském kraji
    Svět na 1435 mm
    RegioFox na české železnici

    RegioFox jsou určeny pro regionální tratě. Jednotka se skládá ze dvou vozů, nabízí 115 míst k sezení, možnost připoutání 8 jízdních kol a maximální rychlost až 120 km/h. RegioFoxy jsou za dveřmi nízkopodlažní. Je tu klimatizace, Wi-Fi, zásuvky na 230 V a na USB pro dobíjení cestovní elektroniky.

    6. 11. 2024 | 0 comments on RegioFox na české železnici | 496 |
  • Nádraží ve Vlkově u Tišnova
    Svět na 1435 mm
    Modernizace havlíčkobrodské tratě

    Modernizace trati z Brna do Křižanova a dál přes Přibyslav si vyžádala dlouhé výluky a nahrazení vlaků autobusy. Od října slouží nová zastávka Vlkov-Osová, od listopadu 2024 je obnoven provoz po jedné koleji do Křižanova. Místo rychlíků R9 stále atobusy.

    5. 11. 2024 | 0 comments on Modernizace havlíčkobrodské tratě | 1068 |
  • Nádraží v Nesovicích
    Hodnocení nádraží
    Nesovice

    Na nádraží v Nesovicích jsou dvě nástupiště. Obě jsou vysoká a bezbariérově přístupná. Na nádraží je čekárna, pokladna a záchody. Na nástupišti 2. je přístřešek. Odjezdová tabule je jen jedna a to z boku nádražní budovy. Na nástupištích je ale slyšet hlášení staničního rozhlasu.

    4. 11. 2024 | 0 comments on Nesovice | 314 |
  • Kolik platíme za krajské vlaky? Ilustrativní obrázek, zdroj ČD
    Svět na 1435 mm
    Kolik platíme za krajské vlaky

    Pokud je železnice plnohodnotně zapojena do krajské integrované dopravy, kraj má pro všechny objednávané druhy dopravy zavedeno společné jízdné, koordinuje vzájemně trasy, návaznosti spojů a jízdní řády, tratě jsou v dobré kondici a jezdí po nich moderní příměstské soupravy, tam ji také cestující využívají nejvíce.

    2. 11. 2024 | 0 comments on Kolik platíme za krajské vlaky | 295 |
  • 95 % dálkových vlaků s místem pro cestování s dětmi
    Svět na 1435 mm
    Novinky v jízdním řádu ČD pro rok 2025

    V novém jízdním řádu 2025 vypraví České dráhy celkem 2,4 milionu vlaků, které ujedou každý den skoro 330 tisíc kilometrů. To se blíží vzdálenosti z Prahy na Měsíc nebo více než 8 objetím Země po rovníku. Svitava opět nízkopodlažní, Rožmberk s lepšími vozy.

    31. 10. 2024 | 0 comments on Novinky v jízdním řádu ČD pro rok 2025 | 376 |
  • Vlaková zastávka Dolní Lhota
    Hodnocení nádraží
    Dolní Lhota

    Zastávka Dolní Lhota leží na trati z Brna přes Blansko do Letovic. Přechod mezi nástupišti je možná jen přes chráněný železniční přechod. Obě nástupiště jsou vysoká, bezbariérově přístupná. Nově jsou už při příchodu na nástupiště cedulky s čísly koleje. Odkud Vám to opravdu jede se však dozvíte až z obrazovky pod přístřeškem. 

    27. 10. 2024 | 0 comments on Dolní Lhota | 692 |
  • Zdvoukolejnění trati Bránický most - Praha-Krč, foto SŽ
    Svět na 1435 mm
    Z Prahy-Kačerova na Branický most po dvou kolejích

    Ve čtvrtek odpoledne začaly vlaky opět jezdit přes Branický most v Praze. Správa železnic tím zahajuje dvoukolejný provoz nejen na něm, ale i v navazujícím úseku přes Krč na novou zastávku Praha-Kačerov. Vyšší kapacitu trati využijí kromě nákladních souprav také odkloněné osobní vlaky.

    26. 10. 2024 | 0 comments on Z Prahy-Kačerova na Branický most po dvou kolejích | 373 |
  • Zastávka Praha-Kačerov
    Hodnocení nádraží
    Praha-Kačerov

    Zastávka Praha-Kačerov má jediné nástupiště. To je vysoké, po většinu délky zastřešené. Jsou tu odjezdové tabule u příslušné koleje, kovové lavičky, odpadkové koše na tříděný odpad a žlutý označovač jízdenek PID. U zastávky je stanice metra. Zde jsou jak záchody, tak obchody a navazující uzel MHD.

    26. 10. 2024 | 0 comments on Praha-Kačerov | 631 |
  • Ilustrační obrázek ke změně letního času na zimní ZSSK
    Svět na 1435 mm
    O víkendu končí letní čas 2024

    O tomto víkendu končí letní čas, změna ovlivní deset nočních dálkových vlaků Českých drah a tři dálkové vlaky slovenských ZSSK. Výjimkou bude rychlík z Prahy do Brna, který pojede celou trasu podle letního času. V Brně tak bude za hodinu a tři čtvrtě 🙂

    26. 10. 2024 | 0 comments on O víkendu končí letní čas 2024 | 355 |
  • Zastávka Křižanovice
    Hodnocení nádraží
    Křižanovice

    Zastávka Křižanovice má dvě nástupiště. Ty jsou vysoká, bezbariérově přístupná. U obou je přístřešek. Nástupiště pro jednotlivé směry však nejsou označena. Takže pokud to tu neznáte, nevíte na které nástupiště máte jít. Chybí tu odjezdová tabule i hlášení staničního rozhlasu.

    20. 10. 2024 | 0 comments on Křižanovice | 301 |
  • Zastávka na znamení Ponětovice. Přechod mezi nástupišti jen po chráněném železničním přejezdu.
    Hodnocení nádraží
    Ponětovice

    Zastávka Ponětovice je na znamení. Nástupiště jsou vysoká, bezbariérově přístupná. Bez označení odkud kam co jede. Chybí odjezdová tabule i hlášení staničního rozhlasu. Přechod mezi nástupišti je jen po chráněném železničním přejezdu. Na nádraží nejsou žádné služby.

    19. 10. 2024 | 0 comments on Ponětovice | 359 |
  • Sedadla v nízkopodlažní části jednotky Stadler KISS
    Svět na 1435 mm
    Stadler KISS pro rakouský cityjet

    Na veletrhu InnoTrans představila firma Stadler dvoupodlažní elektrickou jednotku typu KISS v barvách rakouského dopravce ÖBB. U něho bude jezdit na příměstských tratích pod označením cityjet. Jednotka se skládá ze dvou čelních vozů s místem pro strojvedoucího a z vozů vložených.

    15. 10. 2024 | 0 comments on Stadler KISS pro rakouský cityjet | 267 |
  • Berlín, hlavní nádraží
    Hodnocení nádraží
    Berlin Hbf

    Průvodce po berlínském hlavním nádraží. Na každé nástupiště vedou schody, pojízdné schody a výtahy. Ty jezdí z nadzemní skupiny nástupišť přes několik pater až do podzemní skupiny nástupišť. Například z 15. a 16. nástupiště, kde staví několik linek metra S-bahn, jedou výtahy do podzemí na 3., 4., 5. a 6. nástupiště.

    15. 10. 2024 | 0 comments on Berlin Hbf | 1408 |
  • Knihovna Českých dráh v Kralupech nad Vltavou
    Tipy na výlety
    Kralupy nad Vltavou a knihovna ČD

    Knihovna ČD v Kralupech nad Vltavou soustřeďuje a nabízí veřejnosti více než 120 tisíc českých a zahraničních svazků knih a ročníků časopisů s dopravní, především však s železniční tematikou. Z toho knihy a časopisy mladší padesáti let i k absenční výpůjčce.

    10. 10. 2024 | 0 comments on Kralupy nad Vltavou a knihovna ČD | 351 |
  • Místo pro kola a kočárky v jednotce Stadler RS ZERO HEMU
    Svět na 1435 mm
    Stadler RS ZERO

    Firma Stadler představila ve světové premiéře na veletrhu InnoTrans modro-zelenou jednotku na vodík RS ZERO HEMU. Ta je určena na regionální tratě s menším provozem, kde není trolejové vedení nebo pro linky, kde část tratě je bez elektrické trakce. RS ZERO je nabízeno jako jedno nebo jako dvou-vozová jednotka.

    10. 10. 2024 | 0 comments on Stadler RS ZERO | 268 |
  • Čekárna, záchody a služby na nádraží Karlštejn
    Hodnocení nádraží
    Karlštejn

    Karlštejn je 40 minut osobákem z centra Prahy Východiště na hrad Karlštejn, který je od nádraží, po žluté turistické, asi 2 km. Bohužel 1.nástupiště je nízké, s přístupem až po zastavení vlaku. 2.nástupiště je přístupné podchodem. Ale bez výtahu. Jsou tu jen schody.

    7. 10. 2024 | 1 comment on Karlštejn | 1308 |
  • Stadler Flirt Akku: oddíl 1. třídy
    Svět na 1435 mm
    Stadler Flirt Akku

    Firma Stadler představila na letošním InnoTrasu v Berlíně dvou-vozovou jednotka Flirt Akku. Jedná se o soupravu napájenou z troleje a v úseku, kde není elektrifikovaná trať, využívající baterii. Z pohledu cestujících je výhoda v tom, že nemusí přestupovat z motoráku na elektrické soupravy.

    5. 10. 2024 | 0 comments on Stadler Flirt Akku | 258 |
  • Vstupní dveře do vozu 471 soupravy CityElefant
    Popis osobních železničních vozu
    CityElefant 471

    Dvoupatrový vůz 971 je součásti vlakové soupravy CityElefant, které jezdí v okolí velkých měst. Vůz je řazen buď v čele soupravy, nebo na jeho konci. Spodní patro je nízkopodlažní a 2. třídy. Dole jsou místo na kola a na kočárky. Nastupujte dveřmi označenými symbolem kola a kočárku. Ve druhém patře jsou sedadla 1. třídy. Nastupujte dveřmi se symbolem 1. třídy a pak po schodech nahoru.

    4. 10. 2024 | 0 comments on CityElefant 471 | 1490 |
  • Na nádraží v Bzenci
    Hodnocení nádraží
    Bzenec

    V Bzenci na nádraží jsou všechna nástupiště nízká a bez označení. Na verandě, pod střechou, jsou lavičky, označovače jízdenek IDS-JMK a dvojice odjezdových tabulí. Ve všední dny můžete využívat čekárny. Naproti, přes silnici, je hostinec a dětské hřiště.

    3. 10. 2024 | 0 comments on Bzenec | 401 |
  • Vlaková zastávka Brumovice
    Hodnocení nádraží
    Brumovice

    Železniční zastávka Brumovice je snad ta nejopuštěnější zastávka, jakou jsme kdy navštívili. Do nejbližší vesnice skoro dva kilometry. Na zastávce žádné služby, žádná odjezdová tabule či hlášení a nízké nástupiště. Přístřešek je přes silnici.

    2. 10. 2024 | 0 comments on Brumovice | 385 |
  • Podchod pod nádražím v Kralupech nad Vltavou
    Hodnocení nádraží
    Kralupy nad Vltavou

    V čele nádražní haly v Kralupech nad Vltavou je odjezdová tabule. Všechna nástupiště jsou nízká, jejich povrch je opotřebovaný a místy hrbolatý. Chybí značení ze které koleje u nástupiště jede vlak. Při cestě na páté nástupiště musíte nejprve vyjít na nástupiště čtvrté.

    30. 9. 2024 | 0 comments on Kralupy nad Vltavou | 400 |
Předchozí23456789Další

Naši partneři a podporovatelé

NANOSOL CZ

nanosol.cz

O projektu

Náš příběh
Přidej se k nám
Spolupráce

Sledujte nás

Přihlašte se k odběru a dostávejte oznámení přímo do e-mailu.

Copyright © 2022 Vlakem jednoduše. Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons).
Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno.

Page load link
Ke správnému fungování stránek používáme cookies. Procházením stránek souhlasíte s jejich používáním. Pro více informací navštivte stránku Prohlášení o cookies. Nastavení Ok
Přejít nahoru