Popis vozu B 251

  • Vozy NEJSOU vhodné pro cestování s kočárkem
  • Vozy NEJSOU určeny pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: NE
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Vnější dveře: jednokřídlé zalamovací šířky 65 cm
  • Dveře na chodbičku: 53 cm
  • Zasouvací dveře do kupé / oddílu pro sezení: 57 cm.
  • Uspořádání: oddílové / kupé

Hodnocení vozu B 251

vstupní dveře do vlaku šířky 65 cm
Strmé schody pro vstup do vlaku
Ve voze kupé – oddíly pro 6 osob, 3 + 3 místa proti sobě
Vnější dveře se otevírají pomoci kliky

Vozy B 251 jsou přestavěné starší vozy 1.třídy na 2.třídu. Z původních vozů zůstaly sedačky, které jsou v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Vozy byly vyráběné od roku 1974 a v počtu 261 ks (!) stále provozovaných ČD v různém stupni modernizace.
Vozy mají kupé (3 + 3 místa) s úzkou chodbičkou. Okna otevíratelná.
Vozy B 251 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol. Není tu na ně místo

Fotka vozu B 251 na pražském hlavním nádraží.
Vnější dveře na kliku mají jen 65 cm.
Vozy nejsou nízkopodlažní a nástupuje se po schůdcích.

B 249 nejsou určeny pro kočárky ani kola

Vnitřní dveře na chodbičku už jen 53 cm a do kupé zasouvací dveře 57 cm. Snímek je z podobnému vozu B250, kde jsou modré seačky. Ve vozidle B 251 by měly být ve světlo-hnedém provedení s podhlavníky.

Ulička ve voze B249

Ulička ve voze B251. Okna jsou stahovací a mezi nimi madlo na přidržování. Uprostřed délky chodbičky je zúžení od topení.

Na záchodě ve voze B249

Na záchodě ve voze B 251. Žádná elektronika. Nad umyvadlem zrcadlo.

B 249

Klady a Zápory vozu B 251

„Díky přestavbě z vozů 1.třídy je tu sezení tu pohodlné i na delší cesty.“

„Starý vůz: není nízkopdlažní, úzké dveře a hlavně ty strmé schody. I s malým kufrem je problém. K tomu ještě obtížné otevírání dveří na kliku.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn.
Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad