Popis vozu ARbmpz 892 RailJet

  • Vůz ARbmpz 892 je kombinovaný vůz 1.třídy a restaurační vůz
  • Vůz JE vhodný pro vozičkáře (zvedací plošina)
  • Bezbariérové wc: ANO
  • Místo pro kočárek: NE (pro cestování s dětmi a s kočárkem je zrčen jiný vůz v soupravě)
  • Místo pro kola: NE
  • Nízkopodlažní: NE
  • Přebalovák: NE
  • Dveře: jednokřídlé na tlačítko
  • Uspořádání: osm míst 1.třídy a za dveřmi 16 míst v restuarační části vozu

Hodnocení vozu ARbmpz 892 RailJet

vstupní dveře do vlaku šířky 80 cm
Ve voze je hlasový nebo i obrazový informační systém - např. hlášení stanic
Ve voze je sezení i u stolečku, sedadla naproti sobě
Vnější dveře se otevírají pomoci tlačítka
Vůz je vybaven zvedací plošinou pro invalidní vozíky
Jídelní nebo barový vůz
Ve voze jsou sedadla za sebou
Ve voze je klimatizace

Ucelené soupravy Railjet v modrém nebo v červeném provedení jezdí jako rychlíky na lince Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Wien – Graz.

Jedním z vozů soupravy je ARbmpz 892. Jedná se o kombinovaný vůz: 8 míst 1.třídy včetně místa pro vozičkáře, a v druhé části vozu, za dveřmi, je restaurace a servisní část se 16 místy k sednutí u stolu.

U souprav RailJet jsou přechody mezi vozy pohodlné a nehlučné.
Všechny vozy v soupravě jsou klimatizovány. Okna se nedají otevírat, proto slunci slouží stahovací žaluzie.

Souprava má hlasový a obrazový informační systém. 

Souprava RailJet

Modré soupravy RailJet provozují české dráhy ČD. Červené soupravy pak rakouské dráhy OBB. V uspořádání není většího rozdílu. Trochu se liší 1.třída a pak místo pro kola. Podstatnější je, že v červených soupravách obsluhuje v restauarčním vozu a na pojízdném mini-baru rakouská posádka a ceny jsou trochu vyšší, než když pojedete v modré soupravě.
Na pojízdném mini-baru většinou nefunguej platební terminál, použijte EURa nebo Kč.

Restaurační vůz RailJet ARbmpz 892

Restuarační vůz a 1.třída RailJet ARbmpz 892

Restuarační vůz a vůz 1.třídy v soupravě RailJet ARbmpz 892. První třídu poznáte podle žlutého pásu nad okny.

ARbmpz 892

Na dveřích vozu ARbmpz 892 je piktogram vozičkáře. Těmito dveřmi samozřejmě mohou nastupovat i chodící do 1.třídy a do restaračního vozu. 

Popis vozů 1.třídy 

Vůz 1.třídy ARbmpz 892

Vůz 1.třídy ARbmpz 892: při nástupu je oddíl 1.třídy a svelkým místem pro vozičkáře. V druhé části, za dveřmi, je restaurace. Ale nebojte se, že by kolem vás furt někdo chodil. Tento vůz je řažen v soupravě jako předposlední, tím posledním vozem je opět vůz 1.třídy. Restaurační část je směřována k vozům 2.třídy.

Vůz 1.třídy ARbmpz 892

Dveře a průchody 

Vůz 1.třídy ARbmpz 892

Vůz 1.třídy ARbmpz 892: za zády mám restaurační část a dívám se na zasouvací dveře, které oddělujíčást pro sezení od předsíně s vnějšími dveřmi, s bezbariérovým WC a s průchodem do dalšího vozu. 

Vůz ARbmpz 892

Místo pro vozičkáře

Dveře a průchody 

Nástupní dveře šířky 80 cm do RailJetu

Nástupní dveře mají spodní výsuvný schodek do RailJetu

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří.

Výstupní dveře, tlačítko zelené / červené na otevírání / zavírání dveří

Vnější dveře jsou šířky 80 cm. Madlo je zapuštěné do stěny a nezužuje nástupní prostor. Dveře se otevírají (a zavírají) zeleným / červeným tlačítkem. Po otevření dveří se vysune i spodní schodek usnadňující nástup.

Průchod mezi vozy RailJet

Průchod mezi vozy RailJet je pohodlný, nehlučný a uživatelsky přívětivý. Už žádné těžké dveře a pohyblivé plechy na zemi jak u klasických vozů.

Na obráku vpravo vidíme průchod do části k sezení, odsouvací dveře – stačí drcnout a dveře se odsunou. Šířka vnitřních dveří je 63 cm.

Ve vozech je hlášení stanic a na obrazovkách se dozvíte aktuální rychlost, čas příjezdu do příští stanice a připoje,

 

Průchod mezi vozy RailJet

Popis dalších vozů v soupravě RailJet

Klady a Zápory vlaku RailJet

„Mám ráda ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře.
V Railjetu jsme vyzkoušeli jak českou, tak rakouskou kuchyni. U české si jednoznačně i příště dám svíčkovou. Májí ji velmi dobrou a za přijatelnou cenu. Rakouský servis je dražší, ale dlouho nezapomenu na štrůdl s vanilkou. Sezení je u stolů velmi pohodlné.“

„Pokud bych cestovala 1.třídou, radši bych šla o vůz dál. Přecejenom z restuaračního vozu kolem někdo chodí. Na druhou stranu, blízkost baru a obsluhy někomu může vyhovovat.
Dávejte si pozor na červené, rakouské, soupravy. Ceny za jídlo a pítí se liší. Na území České republiky platí v modrých soupravách tzv. Happy hours. „

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad