Jednou z novinek letošního veletrhu TRAKO 2025 v Gdaňsku měla být prezentace nových rychlíkových vozů polského dopravce PKP Intercity. Počet cestujících na polské železnici trvale roste spolu s tím, jak Poláci masivně investují do dopravní infrastruktury. Stávající vozy však kapacitně nestačí. Proto se PKP rozhodlo objednat 300 nových vozů určených pro rychlost až 200 km/h. Premiéra se ale nekonala.
Cestující na nádraží v Brně-Králově Poli už mohou využívat novou odbavovací halu. K dispozici je pokladna ČD, placené toalety, místa k sezení a několik drobných obchodů. Hala slouží nejen cestujícím směřujícím na vlak, ale i těm, kteří využívají navazující uzel MHD u nádraží. Vznikla v rámci modernizace celého králopolského nádraží a přilehlých tratí. Nový je také orientační systém a odjezdové tabule. Nádraží je plně bezbariérové.
Ve výšce 1 800 m n. m. se nad Lucernským jezerem zvedá hora Rigi, známá jako Královna hor. Nabízí celoroční zážitky – od jízdy nejstarší zubačkou v Evropě přes pěší túry a relax v minerálních lázních až po návštěvu tradiční švýcarské sýrárny. K tomu se přidávají i gurmánské zážitky, které dělají z Rigi ideální cíl pro všechny smysly.
Jak bude vypadat nové brněnské hlavní nádraží, víme už nějakou dobu, ale představit si, jak se celá lokalita promění, je těžké. Proto vznikl virtuální model Virtuplex, který pomáhá architektům a urbanistům při přípravě projektu. Nyní má každý z nás možnost zažít na vlastní kůži hlavní nádraží – model je na výstavišti pro veřejnosti. Máme odkaz na rezervační systém.
Na veletrhu Trako 2025 v polském Gdaňsku se představila nová nízkopodlažní jednotka PESA Elf 3.0 v barvách Lodžského vojvodství. Jde o první ze čtrnácti souprav, které pro toto vojvodství vyrábí bydhošťské závody PESA. Jedná se o příměstskou jednotku s prostorem pro kola i kočárky, s velkým počtem míst k sezení, ale menším prostorem pro stojící cestující.
Vlaková zastávka Vysoké Mýto město má jediné nástupiště, které je nízké. Není zde odjezdová tabule ani hlášení staničního rozhlasu. Zastávka se nachází uprostřed města, obklopena ulicemi. Z obou stran nástupiště se proto nachází železniční přejezd. Na zastávce stojí dřevěná bouda s čekárnou a pokladnou.











