Na nádraží v Pelhřimově jsou tři nízká nástupiště. Přístup na ně je překračováním kolejí. Chybí tu odjezdová tabule a značení, které nástupiště je které. Na nádraží je čekárna, záchod a lavičky. Cestující informuje hlášení staničního rozhlasu. Vedle nádraží je parkoviště a před nádražím je zastávka autobusů.
V sobotu 24. května proběhne v České Třebové první regionální den železnice v tomto roce. Návštěvníci se mohou těšit na jízdy nostalgických vlaků, výstavu historických i moderních kolejových vozidel a železniční techniky a nebude chybět ani modelové kolejiště. Mezi nádražím a depem bude zajištěna kyvadlová vlaková doprava.
Po mnoha letech příprav začíná na jaře 2025 modernizace prvního úseku trati z Brna do Přerova. Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej a vlaky zrychlí na 200 km/h. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028
Od prosince 2024 jezdí nový mezinárodní rychlík Čd Baltic express. Linka Ex32 z Prahy přes Pardubice a Lichkova do Wrocławi - Gdańsku a Gdyni má za sebou už první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc km.
České dráhy zahájily stavbu prodloužení opravárenské haly v České Třebové. Nově vybudované zázemí bude sloužit pro údržbu regionálních vlaků pro Pardubický kraj a také pro plánované opravy elektrických jednotek RegioPanter a CityElefant. Jedná se o už o čtvrtou stavbu servisní haly, kterou dopravce zahájil za poslední rok.
Na trati z Prahy do Budějovic chybí zmodernizovat poslední úsek. Současná trať je jednokolejná, motající se přes nádraží Hluboká nad Vltavou-Zámostí. Výsledkem je nízká rychlost a úzké hrdlo na celé trati. Koleje povedou v nové trase, na které se budou nacházet také dva několikakilometrové tunely. Traťová rychlost bude 200 km/h.
Správa železnic zahájila v březnu 2025 modernizaci České Třebové. Kompletní rekonstrukce se dočkají všechna nástupiště. Nově budou vysoká a přístup bude bezbariérový. Stávající podchod bude prodloužen na druhou stranu. Na jihu vznikne místo stávajícího podchodu nová lávka. Modernizace bude probíhat za provozu. Nejobtížnější bude rok 2028.
V neděli 15. června probíhá pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. V Pardubickém kraji budeme opět jezdit bez přestupů mezi Českou a Moravskou Třebovou. Cestování se rovněž zjednoduší také na trati Zdice – Protivín, kde budou znovu navázány přípoje ve stanicích Březnice a Protivín. Z opraven se vrací vlaky vybavené ETCS.
České dráhy zahájily třetí etapu testování ekologického paliva HVO. Tato fáze zkoušek už probíhá přímo v pravidelném provozu. Čerpat naftu s příměsí 20 % hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO) budou tři motorové jednotky řady 847 RegioFox, které zajišťují provoz na trati Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha.
V květnu 2025 začala po mnoha letech příprava a odkladů dlouho očekávaná modernizace trati z Brna do Přerova a to 10km úsekem z Nezamyslic do Kojetína. Tato čtvrtá stavba navazuje na třetí úsek z Vyškova do Nezamyslic a na pátou stavbu z Kojetína do Přerova. Celá modernizace končí na jihu před Brnem, který řeší vlastní projekt Modernizace železničního uzlu Brno.
Správa železnic v pátek 30. května 2025 otevřela zrekonstruovanou nádražní budovu v Čáslavi. Cestující ocení modernější vzhled vnitřních prostor i jejich účelnější členění. Stavební práce zahrnovaly rekonstrukci historické nádražní budovy, která je nepřehlédnutelná díky červenému zdivu z režných cihel. Objekt z roku 1869 je nově přístupný bez bariér.
Správě železnic se podařilo obnovit provoz vlaků na důležité spojnici mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím. Na konci února ho u stanice Hustopeče nad Bečvou přerušila vážná nehoda nákladního vlaku převážejícího benzen. Sanace ekologických škod v zasaženém území budou pokračovat i v následujících měsících.
Soustružení kol vlaků je klíčový proces údržby, který zajišťuje bezpečný a efektivní provoz železničních vozidel. Nerovnosti na kolech způsobují při jízdě vibrace, hluk a zvyšují opotřebení tratí i samotných vozidel. V červnu 2025 byla v Brně Maloměřicích zahájena rekonstrukce haly údržby. Součásti modernizace je i výměna podúrovňového soustruhu za nový.
27. 6. 2025 | 0 comments on Brněnské depo ČD získá moderní halu s novým podúrovňovým soustruhem | 104 |Na nádraží v Náchodě jsou k dispozici odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu. Je tu čekárna, pokladna, záchody a drobné služby. Nástupiště jsou přehledně označena podle čísel kolejí. Nástupiště u koleje 1 je u staniční budovy. Na nástupiště 2, 3 a 4 jedině po přechodu kolejí, který je vlevo od staniční budovy.
Kombinovaný vůz 2. třídy ComfortJet Bdmpz 883 nabízí oddíl se sedadly a oddíl pro přepravu jízdních kol. Pokud potřebujete pracovat, jsou k dispozici dřevěné rozkládací stoly – buď v uspořádání sedadel po dvou naproti sobě, nebo u čtyřky kolem společného stolu. Zásuvky na 230 V a USB porty jsou umístěny dole u sedadel.
Staré nádraží Praha-Bubny, stejně jako jeho okolí, dosud chátralo. V červenci 2025 však byly zahájeny stavební práce na přeměně stávající staniční budovy na Centrum paměti a dialogu Bubny. Jeho posláním je uchovávat památku obětí holokaustu. Nádraží Bubny totiž sehrálo během okupace tragickou roli – právě odtud byly transportovány tisíce židovských obyvatel do koncentračních táborů.