Staré nádraží Praha-Bubny, stejně jako jeho okolí, dosud chátralo. V červenci 2025 však byly zahájeny stavební práce na přeměně stávající staniční budovy na Centrum paměti a dialogu Bubny. Jeho posláním je uchovávat památku obětí holokaustu. Nádraží Bubny totiž sehrálo během okupace tragickou roli – právě odtud byly transportovány tisíce židovských obyvatel do koncentračních táborů.
Železniční společnost Slovensko spustila testování švýcarské mobilní aplikace pro nákup jízdenek FAIRTIQ. Co by změna měla přinést cestujícím? Namísto zdlouhavého hledání spojení, výběru tarifů a placení v několika krocích stačí na začátku cesty potvrdit začátek cesty a na konci cesty její ukončení. Aplikace sama vypočítá jízdné.
Na nádraží v Náchodě jsou k dispozici odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu. Je tu čekárna, pokladna, záchody a drobné služby. Nástupiště jsou přehledně označena podle čísel kolejí. Nástupiště u koleje 1 je u staniční budovy. Na nástupiště 2, 3 a 4 jedině po přechodu kolejí, který je vlevo od staniční budovy.
Kombinovaný vůz 2. třídy ComfortJet Bdmpz 883 nabízí oddíl se sedadly a oddíl pro přepravu jízdních kol. Pokud potřebujete pracovat, jsou k dispozici dřevěné rozkládací stoly – buď v uspořádání sedadel po dvou naproti sobě, nebo u čtyřky kolem společného stolu. Zásuvky na 230 V a USB porty jsou umístěny dole u sedadel.
Unikátní fenomén české železniční a turistické kultury: stylizované miniatury hradů a zámků (betonové či kamenné stavbičky s věžemi, hradbami a cimbuřím) umístěné přímo na nádražích nebo v jejich okolí. Nejde o přesné modely – spíše o lidovou tvořivost. Nikde ve světě nic podobného nemají. Víte o takovém hradu u nádraží? Pošlete nám tip. Chceme udělat jejich přehled.
Vlaková zastávka Praha-Výstaviště byla slavnostně otevřena 1. srpna 2025 spolu s novým úsekem trati a stanicí Praha-Bubny. Dvoukolejná trať je nově vedena po viaduktu nad uliční sítí. Ze zastávky Výstaviště je pohodlný přístup do Stromovky a na holešovické výstaviště. Na druhou stranu vede trať k metru Vltavská na lince C a k Masarykovu nádraží. Díky tomu nabízí rychlé spojení do centra města.
Nádraží mají spojovat – a to i jednotlivé břehy města na obou stranách kolejí. V srpnu 2025 proběhla prohlídka staveniště největší současné železniční stavby v Praze – přestavby nádraží Praha-Smíchov. Po dokončení modernizace budou cestující na Smíchově využívat moderní dopravní uzel s pohodlným přestupem z vlaku nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstské a dálkové autobusy. Nádraží se zároveň stane přirozeným centrem nové čtvrti, která v jeho okolí vyrůstá.
Pozitivní ohlasy cestujících a zahraničních partnerů na provoz moderních jednotek ComfortJet přiměly České dráhy k vyhlášení zadávacího řízení na dodávku dalších 10 netrakčních jednotek pro dálkovou dopravu. Netrakční znamená, že se bude jednat o ucelené soupravy bez lokomotivy. S úspěšným uchazečem uzavřou ČD rámcovou dohodu o dodávce vlaků.
Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Jednotka Pendolino na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.
Nádraží Velký Osek má pět nástupišť. Všechna jsou nízká a bez označení. Nenajdete zde odjezdovou tabuli, pouze hlášení staničním rozhlasem. Příchod na nástupiště je možný až po příjezdu a zastavení vlaku, a to po panelových přechodech přes koleje. Na nádraží je čekárna s pokladnou. K dispozici je automat na kávu a toaleta – klíče jsou k vyzvednutí na pokladně.
Přechod kolejí v Holešově je pohodlný i pro cestující s kočárkem nebo kolem. Na obou nástupištích jsou odjezdové tabule a na nástupišti u koleje 2 jsou přístřešky s lavičkami. Nechybí ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží je čekárna, pokladna, automaty na kávu a balené potraviny, záchody. U vlakového nádraží se nachází také autobusové nádraží, kam dojdete pod střechou.
Nádraží v Bystřici pod Hostýnem má tři nástupiště. Ta jsou nízká, bez označení a při příchodu musíte překračovat koleje. Chybí tu odjezdová tabule. Je tu ale hlášení staničního rozhlasu. Na verandu navazuje velká čekárna, kde je pokladna, automat na kafe a placené záchody. Zastávka autobus, východiště turistických cest a parkování kol a aut je před nádražím.
Modernizace trati z Prahy do Lysé nad Labem je hotová. Dnes byl předán do užívání úsek mezi Mstěticemi a Čelákovicemi. Tato železniční trať hraje významnou roli v příměstské dopravě, ale intenzivně ji využívají také dálkové vlaky do Hradce Králové. Nejen pro obyvatele Čelákovic, ale i Hradce a dalších měst a obcí je to dobrá zpráva. Dokončení modernizace přinese rychlejší a pohodlnější cestování vlakem, což se projeví v dalším nárůstu počtu cestujících.