- Vlak Railjet jezdí v modrém nebo červeném provedení. Dětský vůz je při cestě na Vídeń hned první za lokomotivou
Vůz 21 děti, cyklisté
Vůz 2. třídy RailJet 893 Bmpz je určen pro cestování s dětmi, s kočárkem či s kolem.
Vůz č. 21 je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Pokud cestujete s více dětmi, doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami jako např. Člověče nezlob se.
V přední části je mini-kino pro pár dětí.
Na druhém konci vozu, jsou držáky na kola.
S kočárkem nastupujte do předchozího vozu číslo 22. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 21 RailJet Bmpz 893
- Uspořádání sedadel je ve voze 893 buď po dvou jako v letadle, nebo v uspořádání kolem stolu. Sedadla nejsou polohovatelná.
- Ve voze 893 Bmpz je pro děti připravené mini-kino, kde běží kreslené pohádky. Většinu v češtině, či v němčině. Zvuk nastavuje průvodčí a je spíše potichu. Děti sedí na třech stupíncích naproti obrazovce. Když svítí slunce, lze stáhnout žaluzii.
- Pro cestování s kočárkem je určen vůz č. 21 (typ 893 Bmpz). Ale nastupovat s kočárkem musíte do předchozího vozu číslo 22. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku. Pokud omylem nastoupíte s kočárkem či s kolem do jiných dveří, je průjezd kolem sedaček velmi problematický – úzké místo mezi sedadly (55 cm).
Vůz 22
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 22 RailJet Bmpz 891
- Popis a hodnocení vozu RailJet Bmpz 891
- Ve voze RailJet Bmpz 891 je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Vůz 23 tichý
Tento vůz č. 23 je tichý.
To znamená, že zde lidé chtějí pracovat nebo odpočívat. Takže žádné telefonáty, žádný hovor.
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 23 RailJet Bmpz 891
- Popis a hodnocení vozu RailJet Bmpz 891
- Ve voze RailJet Bmpz 891 je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Vůz 24
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 24 RailJet Bmpz 891
- Popis a hodnocení vozu RailJet Bmpz 891
- Ve voze RailJet Bmpz 891 je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Vůz 25
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 25 RailJet Bmpz 891
- Popis a hodnocení vozu RailJet Bmpz 891
- Ve voze RailJet Bmpz 891 je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Vůz 26
RailJet ARbmpz 892 je kombinovaný vůz sestávající se z část 1.třídy s osmi sedadly a místa pro vozíčkáře.
Druhá část vozu je, za dveřmi, je restaurace se 16 místy k sednutí u stolu.
Popis a hodnocení vozu 892 ARbmpz
- V první části vozu je osm sedadel 1.třídy a místo pro vozičkáře.
- V jedné polovině vozu ARbmpz 892 je restaurace. Průchod kolem baru, sezení na červených lavicích. Obsluha přijde za vámi.
Vůz 27
obsahuje dva oddíly: oddíl 1. třídy a oddíl Business.
Vůz je povinně místenkový.
Popis vozu číslo 27 RailJet 890 Afmpz
- Vůz Afmpz 890 RailJet je rozdělen na 1. třídu a 1+ třídu. V 1. třídě je 32 sedadel v uspořádání po dvou, přes uličku po jednom. Buď za sebou jako v letadle, nebo kolem stolu.
- Ve voze 890 Afmpz je šest sedadel 1+ třídy. Tedy vyšší (a dražší) jedničky.
V prvním voze za lokomotivou, hned za dveřmi, v oddíle pro kola, není topení. Jsou tu sklopná sedátka, takže tu můžete sedět se svými koly. V létě je to v pohodě, ale jakmile se jen trochu ochladí, je tu chladno. Můžete sem umístit i kočárek, ale myslete na to, že tu může být mimo léto chladno.
Oproti bezne vlakove souprave jsou sedadla nepohodlna na spani a dlohodobou dopravu. Vlakova souprava neni pohodlna pro vysoke lidi aniz by utlacovali sve okoli. Mnozstvi stolku a utylit je znacne vylepseno v modernich vagonech. Na kratsi cesty doporucuji. Na dlouhe straci souprava vyhodu(Berlin – Praha) v pohodli oproti autobusu.
Nepopsatelný zvuk vycházející ze dveří, po té hned zápach septiku. Paní prošla kolem s vozíkem plným občerstvení ani se na nás nepodívala.