O voze

  • Vůz: Kombinovaný 1. a 2.třída
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: Velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: jen vůz č.26
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: jen vůz č. 21
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: jen ve voze č. 21
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola:
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: jen ve voze č. 26
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: jen ve voze 21

Infografika

Místa k sezení

Místa pro kola a kočárky

  • Pro cestování s děti, s kočárkem či s kolem je určen jen a pouze vůz č. 21 (Bmpz 893), který je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy. Resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.

Chodba a ulička

Vůz 21 děti, cyklisté

Vůz 2. třídy RailJet 893 Bmpz je určen pro cestování s dětmi, s kočárkem či s kolem.
Vůz č. 21 je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.

Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Pokud cestujete s více dětmi, doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami jako např. Člověče nezlob se.
V přední části je mini-kino pro pár dětí.
Na druhém konci vozu, jsou držáky na kola.

S kočárkem nastupujte do předchozího vozu číslo 22. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 21 RailJet Bmpz 893

Vůz 22

Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 22 RailJet Bmpz 891

Vůz 23 tichý

Tento vůz č. 23 je tichý.
To znamená, že zde lidé chtějí pracovat nebo odpočívat. Takže žádné telefonáty, žádný hovor.
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 23 RailJet Bmpz 891

Vůz 24

Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 24 RailJet Bmpz 891

Vůz 25

Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.
Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku.
Stolek lze rozšířit a to o čtyři vysouvací části. Ideální pak na práci na menším notebooku. U větších rozměrů notebooku už mají naproti sobě pracující problém. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit.
Vůz je klimatizován.
Popis a hodnocení vozu číslo 25 RailJet Bmpz 891

Vůz 26

RailJet ARbmpz 892 je kombinovaný vůz sestávající se z část 1.třídy s osmi sedadly a místa pro vozíčkáře.
Druhá část vozu je, za dveřmi, je restaurace se 16 místy k sednutí u stolu.
Popis a hodnocení vozu 892 ARbmpz

Vůz 27

obsahuje dva oddíly: oddíl 1. třídy a oddíl Business.
Vůz je povinně místenkový.
Popis vozu číslo 27 RailJet 890 Afmpz

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Mám ráda ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. Ještě jako dítě si pamatuji ty hrozné dveře na pružinu, a na zemi mezi vozy skřípající plechy podlahy. Pohodlné sezení. Oceňuji dětský vůz i tichý vůz.

Zápory

Škoda, že souprava není aspoň částečně nízkopodlažní. A při nástupu do dětského oddílu musíte pamatovat, že nastupujete do dveří o vůz předním. Zejména míst pro kočárky by mohlo být více a v červených soupravách OBB je i málo míst na kola.

Nadace Vodafone