O voze

  • Vůz: Kombinovaný 1. a 2.třída
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: Velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: jen vůz č.26
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: jen vůz č. 21
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: jen ve voze č. 21
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola:
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: jen ve voze č. 26
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: jen ve voze 21

Infografika

Místa k sezení

    • Vůz RailJet 890 Afmpz – 1.třída business, povinná rezervace (č. 27 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet 892 ARbmpz – kombinovaný vůz 1.třídy a restaurační vůz, vhodný i pro vozičkáře (č. 26 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 25 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 24 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy, tichý (č. 23 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet Bmpz 891 – vůz 2.třídy (č. 22 v rezervačním systému)
    • Vůz RailJet 893 Bmpz je určeno pro děti, kočárky a cyklisty. (č. 21 v rezervačním systému)

Místa pro kola a kočárky

  • Pro cestování s děti, s kočárkem či s kolem je určen jen a pouze vůz č. 21 (Bmpz893), který je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy. Resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.

Chodba a ulička

Vůz číslo 21

je určen pro cestování s dětmi a s kolem.
Popis a hodnocení vozu 893 Bmpz je zde.

Popis vozu 22 RailJet

Popis vozu 23 RailJet

Popis vozu 24 RailJet

Popis vozu 25 RailJet

Popis vozu 26 RailJet

Popis vozu 27 RailJet

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Mám ráda ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. Ještě jako dítě si pamatuji ty hrozné dveře na pružinu, a na zemi mezi vozy skřípající plechy podlahy. Pohodlné sezení. Oceňuji dětský vůz i tichý vůz.

Zápory

Škoda, že souprava není aspoň částečně nízkopodlažní. A při nástupu do dětského oddílu musíte pamatovat, že nastupujete do dveří o vůz předním. Zejména míst pro kočárky by mohlo být více a v červených soupravách OBB je i málo míst na kola.

Nadace Vodafone