Vlaky se po povodních vrací mezi Krnov a Bruntál

Další úseky budou následovat. Správě železnic se daří po povodních zprovozňovat další úseky. V úterý 26. listopadu odpoledne se vlaky vrátily na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. Každý den ji běžně využijí desítky vlaků, obnovení provozu je tak významný moment pro osobní i nákladní dopravu. Zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje bude následovat během několika dní.

Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení.

  • Na začátku příštího týdne očekáváme zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem.
  • Trať Krnov – Skrochovice (směr na Opavu) a
  • také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha budou v provozu od poloviny prosince.
  • Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku. Tento úsek voda poškodila velmi výrazně. Nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice.
  • V Olomouckém kraji se blíží obnovení provozu mezi Hanušovicemi a Brannou. Jde o součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku. Vlaky se sem budou moct vrátit v sobotu 30. listopadu.

Zářijové povodně poškodily na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka.

Pozor Výluka!

Aktuální výluky

Aktuální informace můžete sledovat na webu dopravce ČD.

Omezení na trati Tišnov – Brno

V období od 3. 8. do 29. 11. 2024 probíhá v rámci stavby Brno-Královo Pole nepřetržitá výluka jedné traťové koleje mezi Brnem-Královým Polem a Kuřimí. To znamenat provoz pouze po jedné koleji a to ještě s omezením rychlosti vlaků kolem stavebních míst. Z výše uvedených důvodů je nutno přistoupit k poměrně závažným opatřením v provozu vlakové linky S3 ve výše uvedeném období:

Regionální vlaková linka S3 bude od 3. 8. 2024 rozdělena na dvě ramena:

  • Jižní rameno (S3 jih) Brno hl.n. – Hrušovany u Brna – Hustopeče u Brna (- Židlochovice) bude v provozu v rozsahu i časech dle doposud
    platného jízdního řádu.
  • Severní rameno (S3 sever) Brno hl.n. – Tišnov bude v provozu denně v 30-timinutovém taktu a odchylných časech dle návrhu výlukového jízdního řádu. Uspíšení odjezdů z Brna hl.n. o 11 minut, opoždění příjezdů do Brna hl.n. o 4 minuty.

POZOR: Linky S3 jih a S3 sever na sebe v Brně hl.n. nenavazují ani nejsou prioritně zajištěny přestupy.
Všechny vlaky z důvodu snížené kapacity jednokolejného úseku projedou zastávku Brno-Řečkovice.

Vložené vlaky 15-timinutové sítě mezi Brnem hl.n. a Tišnovem NEPOJEDOU. Z tohoto důvodu budou v pracovních dnech od 2. 9. 2024 posíleny nejfrekventovanější vlaky o druhou posilovou jednotku a současně bude mezi Královým Polem a Kuřimí ve špičkách pracovních dnů posílena autobusová linka 304 o další spoje, které vytvoří 15 minutový takt.

Autovlak se na půl roku „odmlčí“

Autovlak z Prahy do Popradu a Košic přeruší zhruba na půl roku svůj provoz. Jeho pražský terminál se bude stěhovat z hlavního nádraží do provozní jednotky Českých drah Praha jih. Po otevření nového terminálu bude provoz autovlaku obnoven.

Nový terminál autovlaku vznikne v prostoru provozní jednotky Praha jih v pražské Michli. Příjezd k němu bude z Chodovské ulice a jeho snadnou dostupnost zajistí blízkost vnitřního silničního okruhu kolem Prahy. Jeho otevření se předpokládá v polovině roku 2025.

Z důvodu stěhování rampy a celého terminálu autovlaků do nové lokality bude provoz autovlaků zhruba na půl roku přerušen. K uzavření současného terminálu autovlaku dojde s koncem jízdního řádu 2024 dne 14. prosince, kdy na něm budou vyloženy poslední auta, která přijedou vlakem EN Slovakia ze Slovenska. Poslední přeprava aut z Prahy se kvůli oběhu autovozů Českých drah uskuteční ale už 12. prosince 2024.

Málo kolejí a nástupišť

Nakládka a vykládka aut a nástup cestujících pak bude probíhat přímo v zázemí Českých drah v Praze Michli. To zjednoduší a zrychlí průjezd autovlaku pražským uzlem a především největším a nejvytíženějším osobním nádražím v Česku. Stanice Praha hlavní nádraží je stejně jako většina moderních velkých stanic v Evropě koncipovaná především jako průjezdná, ve které je možný jen omezený rozsah manipulací se soupravami. To se týká hlavně přepravní špičky, kdy stanice odbavuje v průměru i více než jeden vlak za minutu, a kdy také přijíždí autovlak. U něj je však nutná rozsáhlá manipulace s autovozy, kvůli které dochází ke vzájemnému ovlivňování posunu a provozu osobních vlaků. Nový terminál tyto komplikace odstraní.

České dráhy provozují autovlak ve spolupráci se slovenským dopravcem ZSSK. V současnosti jezdí autovozy z Prahy do Popradu-Tater a Košic.

Křižanov – Tišnov (-Brno)

Vlaky linky S3 se na trať z Vlkova do Křižanova vrátí ve středu 6. listopadu 2024 po sedmiměsíční nepřetržité výluce. Zatím ale jen na jednu kolej. Dále budou probíhat dokončovací práce. Přitom už měsíc mohou cestující využívat novou zastávku Vlkov-Osová, která nahradila vzdálenou vlkovskou stanici. Rychlíy linky R9 jsou v úseku Křižanov -Brno stále nahrazeny autobusy. Podrobněji o výluce přes Vysočinu

Od pátku 1. března 2024 začíná platit dlouhodobý výlukový jízdní řád na trati 250 Praha – Havlíčkův Brod – Brno.
Až do (30. září 2024) 5.listopadu nahradily České dráhy všechny vlaky v úseku mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova náhradními autobusy.

Během výluky budou rychlíky linky R9 (Praha – Havlíčkův Brod – Brno) nahrazeny autobusy, které budou zajištěné po dvou linkách. První pojede z Křižanova bez zastavení do Brna a zpět. Druhá pak z Křižanova do Tišnova a zpět. Náhradní autobusová doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu. V úseku Brno – Tišnov a opačně mohou cestující využít pravidelné vlaky linky S3.

Osobní vlaky linky S3 (Křižanov – Tišnov – Brno hl.n. – Hustopeče u Brna) budou během výluky nahrazené v úseku Křižanov – Vlkov u Tišnova a zpět náhradní autobusovou dopravou, která pojede podle výlukového jízdního řádu.

Výluky co už skončily

Datel, pomocník na cesty vlakem

Správa železnic spustila do ostrého provozu mobilní aplikaci Datel, užitečného pomocníka nejen na letní cesty vlakem. Díky zpětné vazbě uživatelů je nyní aplikace přehlednější, lépe se ovládá a obsahuje řadu nových funkcí. Volně dostupná je v App Store i Google Play.

Mobilní aplikace Datel, kterou Správa železnic zveřejnila v pilotní verzi na konci roku 2023, nyní v červnu, zahajuje ostrý provoz novou aktualizací. Ta přináší několik novinek, od chytrého zobrazení mimořádností až po seznam dotčených spojů nebo trasy vlaků. Svými funkcemi Datel navazuje na Interaktivní mapu Správy železnic. Díky nativní mobilní aplikaci jsou však uživatelům všechny důležité informace o české železnici snadno po ruce, například formou notifikací. Cestující a fanoušci železniční dopravy zde najdou informace o všech osobních vlacích, odjezdové tabule, přehled služeb dostupných na nádražích i podrobnosti o železničních stavbách. Nechybí ani informační servis o aktuálních mimořádnostech v provozu. Zjednodušením je i možnost přihlášení do mobilní aplikace a do webové Interaktivní mapy pod jedním uživatelským účtem.

Autobusy z Brna do Přerova

Od pondělí 7. října 2024 na 14 dnů počítejte s výlukou vlaků mezi Brnem – Vyškovem – Nezamyslicemi a Přerovem.
Vlaky jsou nahrazeny autobusy.

Od pondělka 7. října do středy 9. října 2024 probíhá dopolední výluka vlaků S31 mezi Tišnovem a Nedvědicí.

Od úterý 8. října je výluka mezi Vlkovem a Křižanovem. Začne být využívána nová zastávka Vlkov-Osová.

Od středy je obnoven provoz dálkových vlaků do Polska

Od zítra, od středu 9. října 2024, je obnoven provoz všech dálkových vlaků do / z Polska přes přechodovou stanici Bohumín. Do provozu se tak vrací také všechny vlaky vedené přes polskou stanici Chalupki. Jedná se o vlaky EuroCity MoraviaPoloniaPorta MoravicaSobieskiSilesia (2x) a Báthory.

Zhruba do konce tohoto týdne se předpokládá, že vlaky budou jezdit v oblasti Bohumína odklonem přes nákladní nádraží ve Vrbicích. To znamená dodatečné jízdy mezi Vrbicemi a osobním nádražím v Bohumíně. Z důvodu odklonové jízdy se předpokládá zdržení vlaků za stanicí Bohumín jak ve směru z Polska do Česka tak opačným směrem. Z počátku obnovení provozu bude docházet také k postupné stabilizaci oběhu plánovaných souprav, což může znamenat dočasné zařazení jiných než plánovaných vozů.

Provoz nočního vlaku NJ 406/407 Chopin je už obnoven v úseku Břeclav – Varšava a veze přímé vozy z / do Budapešti. Jeho provoz v celé trase do / z Mnichova bude obnoven v noci 10 / 11. října ve směru do Mnichova a následující noc 11 / 12. října také v opačném směru z Mnichova do Varšavy.

NAD až do Jeseníku

postupná obnova silnic na Jesenicku už umožnila prodloužit provoz náhradní autobusové dopravy za vlaky v úseku Šumperk – Hanušovice – Jeseník. Dosud končily náhradní autobusy v Ramzové, nově je tedy jejich konečnou, resp. výchozí zastávkou Jeseník.

Od úterý 8. října je zavedena na tratích Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku a Jeseník – Zlaté Hory – Jindřichov ve Slezsku náhradní autobusovou dopravu za vlaky ČD. Autobusy budou jezdit podle výlukových jízdních řádů. Spoje náhradní dopravy na trati Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku pojedou v odlišných časech oproti pravidelnému jízdnímu řádu a některé zastávky budou obsluhovány v jiném pořadí.

Osobní vlaky na trati 297 Mikulovice – Zlaté Hory budou do odvolaní odřeknuty. Cestující mohou využít spoje náhradní autobusové dopravy za spěšné vlaky na trati 292, které pojedou po trase přes Ondřejovice a Zlaté Hory. Spoje náhradní autobusové dopravy pojedou denně (pravidelné vlaky na trati 297 přitom jezdily jen o víkendech)

Někde obnova až v polovině roku 2025

Aktualizováno v pátek ve 12 hodin

Klíčový úsek z Ostravy-Svinova přes Bohumín do Dětmarovic je v provozu od sobotního odpoledne. Už ve čtvrtek se znovu začalo jezdit také mezi Opavou a Štítinou. Sobotní obnovení provozu z Ostravy dále na sever umožní dopravcům vrátit na původní trasu přes Karvinou spoje jedoucí ve směru na Čadcu a Žilinu. Nadále však platí, že vzhledem k poškození příslušných zařízení není v Ostravě-Svinově ani v Bohumíně zajištěn bezbariérový přístup k vlakům. Na ostravském hlavním nádraží prozatím není možné zajíždět z koridoru k frýdlantským nástupištím. Už za týden by mělo být možné jezdit z Ostravy přes Bohumín-Vrbici do polských Chalupek. Obnovení provozu na některých tratích potrvá i několik měsíců.

Na svou běžnou trasu se tak v průběhu  soboty a neděle v plném rozsahu vrátí dálkové vlaky linky Ex1 směřující na Slovensko. Prvním vlakem, který v sobotu na ostravské hlavní nádraží přijede směrem od Prahy, je spoj EC 143 Ostravan s plánovaným odjezdem z Prahy v 12:19 hod.  S ohledem na škody způsobené nedávnými povodněmi v úseku Bohumín – Chalupki zůstává provoz omezen mezi Českou republikou a Polskem.

Provoz vlaků regionální dopravy v úseku (Mošnov, Ostrava Airport -) Ostrava-Svinov – Ostrava hl.n. – Bohumín – Dětmarovice (- Mosty u Jablunkova) bude plně zahájen v pondělí 30. září.

Poškozené tratě k sobotě 29. září 2024

  • Bludov – Hanušovice (polovina listopadu 2024)
  • Hanušovice – St. Město p. Sněžníkem (polovina prosince 2024)
  • Hanušovice – Branná (polovina prosince 2024, rekonstrukce v roce 2025)
  • Lipová Lázně – Vápenná (polovina prosince 2024)
  • Vápenná – Javorník ve Sl. (ve druhé polovině roku 2025)
  • Jeseník – Písečná (polovina prosince 202)
  • Písečná – Mikulovice  (ve druhé polovině roku 2025)
  • Mikulovice – Zlaté Hory (polovina roku 2025)
  • Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem (podemletá trať, zprovoznění ? majitel PKP Cargo)
  • Bohumín – Bohumín st. hranice (říjen 2024)
  • Ostrava Svinov – Opava východ (koncem října 2024)
  • Opava východ – Kravaře (rozsáhlé poškození mostu, zprovoznění neznámo kdy)
  • Opava východ – Krnov – Jindřichov ve Slezsku (do konce roku 2024)
  • Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou (velmi zničená trať)
  • Bohušov – Osoblaha (teprve se zjišťuje rozsah škod)

Nádraží Ostrava-Svinov a F.Místek je znovu v provozu

Aktualizováno v pondělí v 15:05

Týden po opadnutí vody z ničivých povodní se daří obnovovat provoz na Ostravsku. Od pátku je znovu funkční koridor od Hranic na Moravě přes ostravské Vítkovice a Kunčice a dál na Slovensko. V pondělí ráno se podařilo otevřít frekventované nádraží Ostrava-Svinov a v poledne také úsek mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem.

Na hlavní trati od Polanky nad Odrou do Svinova se už jezdí po obou kolejích, Na samotném svinovském nádraží jsou cestujícím k dispozici všechna nástupiště, přístup k nim se navíc podařilo zajistit podchody, které byly ještě před několika dny zcela zaplaveny vodou. Mimo provoz prozatím ve Svinově zůstávají eskalátory a výtahy. Imobilní cestující mohou při příchodu na nástupiště využít kolejový přechod za asistence pracovníka Správy železnic. Znovuobnovení provozu na navazujícím úseku ze Svinova přes ostravské hlavní nádraží do Bohumína a dále do Dětmarovic předpokládá Správa železnic do konce měsíce září. Následně by měl být znovu sjízdný i úsek z Bohumína ke státní hranici s Polskem.

Už od pátku znovu jezdí vlaky po hlavním koridoru z Hranic na Moravě přes Ostravu na Slovensko. Spolu s tímto úsekem se podařilo zprovoznit i odbočnou trať ze Studénky přes Sedlnice do Mošnova, která obsluhuje ostravské letiště, a také větev ze Sedlnic do Příbora. Vlaky se vrátily i na trať Opava východ – Hradec nad Moravicí.

V průběhu víkendu se podařilo obnovit provoz na tratích z Kravař do Hlučína a do Chuchelné. Navazující napojení na Opavu je ale zatím mimo provoz. Vlaky neprojedou ani mezi Ostravou a Opavou. Povodně tuto trať poškodily velmi výrazně, oprava si vyžádá týdny nebo i měsíce. Naopak ještě v průběhu tohoto týdne by mohla být znovu průjezdná celá trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a také z Českého Těšína do Hnojníku. Bohužel u tratí na Jesenicku je poškození fatální, na některých místech navíc stále neopadla voda.

Aktualizováno v neděli 12:40

  • Bludov – Hanušovice (velmi zničená trať)
  • Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou (velmi zničená trať)
  • Hanušovice – Branná (velmi zničená trať)
  • Hanušovice – Morava odbočka (velmi zničená trať)
  • Hanušovice – St. Město p. Sněžníkem (velmi zničená trať)
  • V. Kraš – Vidnava (stav neznámý)
  • Lipová Lázně – Javorník ve Sl. (stav neznámý)
  • Jeseník – Mikulovice – Zlaté Hory (stav neznámý)
  • Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem (podemletá trať)
  • Bohušov – Osoblaha (teprve se zjišťuje rozsah škod)
  • Opava východ – Krnov – Jindřichov ve Slezsku (teprve se zjišťuje rozsah škod)
  • Mladecko – Svobodné Heřmanice (velmi zničená trať)
  • Ostrava Svinov – Opava východ (velmi zničená trať)
  • Bohumín – Bohumín st. hranice (podemletá trať)
  • Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n (zprovoznění 30. září)
  • Polanka nad Odrou – Ostrava-Svinov (opět v provozu)
  • Ostrava hl. n. – Bohumín – Dětmarovice (zprovoznění 30. září)
  • Český Těšín – Hnojník (zprovoznění 25. září)
  • Paskov – Frýdek-Místek (opět v provozu)
  • Frýdlant nad Ostravicí – Kunčice pod Ondřejníkem (zprovoznění 25. září)

Aktualizování v pátek 16:20

První rychlíky ČD do Ostravy pojedou až v sobotu 21. září.

Dnes byl obnoven provoz vlaků na dvou regionálních tratích. V Moravskoslezském kraji je to trať Opava východ – Hradec nad Moravicí a v Jihomoravském kraji trať Znojmo – Břeclav.

První pravidelný vlak bude Ostravan s odjezdem z pražského hlavního nádraží v 8:19, který projede přes Vítkovice do Těšína a bude pokračovat až do slovenské Žiliny. V sobotu takto pojedou z Prahy do Žiliny jen tři rychlíky.

Od pondělí přibudu další dva páry spojů zahájí. Jeden z nich pojede až do Košic. Zavedení dalších spojů se předpokládá v následujících dnech, případně týdnech, podle toho, jak se bude dařit odstraňovat následky povodní na železniční infrastruktuře i v bohumínském depu, které zajišťuje provoz dálkových vlaků a regionálních spojů v celém Moravskoslezském kraji.

Cestující v úseku Praha – Pardubice – Olomouc mohou využívat také spoje linek Ex 2 Valašský expres Praha – Vsetín / Púchov a R 18 Slovácký / Zlínský expres Praha – Luhačovice / Zlín / Veselí nad Moravou.

Linka R8 Brno – Bohumín by měla jezdit od soboty. Vlaky budou ale končit ve Vítkovicích. Do Bohumína by měla pokračovat náhradní autobusová doprava.

Tratě se zastaveným provozem

V pátek je již na většině povodní postižených tratí obnoven železniční provoz nebo zorganizována náhradní autobusová doprava. Nejhorší situace zůstává na Hanušovicku a Jesenicku, kde se zatím nepodařilo zajistit ani náhradní autobusovou dopravu.

Zdroj: Správa železnic

  • Polom – Suchdol nad Odrou
  • Suchdol nad Odrou – Jistebník
  • Studénka – Příbor
  • Frýdlant nad Ostravicí – Kunčice pod Ondřejníkem
  • Paskov – Frýdek-Místek
  • Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n.
  • Český Těšín – Hnojník
  • Bohumín – Dětmarovice
  • Bohumín – Bohumín st. hranice
  • Děhylov – Háj ve Slezsku
  • Kravaře ve Slezsku – Hlučín
  • Kravaře ve Slezsku – Chuchelná
  • Opava východ – Štítina
  • Opava východ – Hradec nad Moravicí (už opět jezdí vlaky)
  • Mladecko – Svobodné Heřmanice
  • Bruntál – Milotice nad Opavou
  • Skrochovice – Opava západ
  • Krnov – Brantice
  • Bohušov – Osoblaha
  • Jindřichov ve Slezsku – Město Albrechtice
  • Ondřejovice – Mikulovice
  • Mikulovice – Hradec-Nová Ves
  • V. Kraš – Vidnava
  • Bludov – Hanušovice
  • Hanušovice – Jindřichov na Moravě
  • Hanušovice – Morava odbočka
  • Lipová Lázně – Javorník ve Sl.

Dálkové linky České dráhy:

Ex 1 např. Ostravan a Kysučan a SC Pendolino Praha – Ostrava – Polsko/Slovensko  

Většina spojů této linky je zrušena v celé trase bez náhrady, pouze některé vlaky jedou v úseku Praha – Olomouc a zpět, cestující mohou využít linky Ex 2 Valašský expres a R 18 Slovácký expres, v úseku Hranice na Moravě – Ostrava je v omezené míře zajištěna náhradní doprava autobusy

Ex 4 Warszawa / Przemysl – Bohumín – Břeclav – Wien / Graz 

Vlaky jedou pouze v úseku Graz/Wien – Břeclav – Hranice na Moravě, některé vlaky mohou být odřeknuty ve větším rozsahu nebo v celé trase, nefunguje noční spojení do/z Polska.

R 17 Silva Nortica Praha – České Velenice – Wien

Vlaky jedou pouze v úseku Praha – České Velenice, v úseku České Velenice – Wien jsou zrušeny, vlaky

R 27 Praděd Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc

Linka je mimo provoz, náhradní doprava je zajištěna ve vybraných úsecích v omezeném rozsahu.

Jednotlivé tratě:

  • Přerov – Ostrava – Dětmarovice – PL / SK

Provoz zastaven v úseku Hranice na Moravě – Ostrava – Dětmarovice – za dálkovou dopravu zajištěna kyvadlová náhradní doprava s omezenou kapacitou mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou, náhradní doprava za regionální dopravu není zajištěna

  • Ostrava – Žilina / Ostrava – Zebrzydowice PKP

Provoz zastaven v úseku Ostrava – Dětmarovice

Provoz vlaků dálkové dopravy z ČR do Polska a na Slovensko je zastaven.

Regionální vlaky jezdí na sjízdném úseku z Dětmarovic do Mostů u Jablunkova.

  • Liberec – Jindřichovice pod Smrkem

Provoz zastaven mezi Frýdlantem v Čechách a Černousy

Nelze zajistit náhradní dopravu

  • České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ – Wien

Provoz zastaven z Českých Velenic do Rakouska.

Bez náhradní dopravy.

  • Suchdol nad Odrou – Fulnek

Náhradní autobusová doprava.

  • Zábřeh na Moravě – Šumperk – Kouty nad Desnou

Od 16. září obnovena doprava v úseku Zábřeh na Moravě – Šumperk – Petrov nad Desnou včetně linky R 12 Bouzov v úseku Brno – Šumperk.

V úseku Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou náhradní autobusová doprava.

  • Šumperk – Hanušovice – Jeseník – Krnov

Bez náhradní dopravy.

  • Staré Město pod Sněžníkem – Hanušovice

Bez náhradní dopravy.

  • Javorník ve Slezsku – Lipová Lázně Žulová

Bez náhradní dopravy.

  • Mikulovice – Zlaté Hory

Bez náhradní dopravy.

  • Třemešná ve Slezsku – Osoblaha

Bez náhradní dopravy.

  • Červenka – Senice na Hané – Prostějov

Provoz přerušen Červenka – Litovel – Senice na Hané

Náhradní doprava je zajištěna

  • Olomouc – Krnov / Rýmařov – Opava

Náhradní doprava v omezeném rozsahu, doprava je zajištěna v úseku Olomouc – Moravský Beroun / Dětřichov nad Bystřicí podle plánovaného výlukového jízdního řádu, v úseku  Moravský Beroun / Dětřichov nad Bystřicí – Bruntál náhradní doprava za vlaky dálkové dopravy, v úseku Krnov – Opava zavedena náhradní doprava přibližně v časech dálkových vlaků s obsluhou všech stanic a zastávek.

  • Opava – Hradec nad Moravicí

Zavedena náhradní autobusová doprava.

  • Opava – Kravaře ve Slezsku – Chuchelná / Hlučín

Zavedena náhradní autobusová doprava.

  • Ostrava – Opava východ

Náhradní kyvadlová doprava zajištěna v omezeném rozsahu mezi Opavou a Ostravou (neobsluhuje nácestné zastávky a stanice).

  • Ostrava – Havířov – Český Těšín

V uzlu Ostrava částečně zastavený provoz bez náhradní dopravy, v úseku Ostrava Vítkovice – Český Těšín zajištěn provoz vlaků, ale může docházet k operativnímu odříkání některých spojů z důvodu omezeného počtu jednotek.

  • Ostrava – Valašské Meziříčí / Ostravice

Provoz zastaven v úseku Vratimov – Frenštát pod Radhoštěm

Vlaky jezdí pouze v úseku Ostrava-Stodolní – Vratimov, náhradní doprava v omezeném rozsahu v úseku Frýdek-Místek – Vratimov a Frenštát pod Radhoštěm – Frýdlant nad Ostravicí.

  • Studénka – Veřovice

Náhradní doprava je zajištěna v úseku Studénka – Příbor.

  • Frýdek-Místek – Český Těšín

Náhradní doprava zajištěna jen v úseku Český Těšín – Hnojník

  • Hodonín – Velká nad Veličkou – Vrbovce

Provoz zastaven v úseku Velká nad Veličkou – Vrbovce

Náhradní doprava zajištěna.

Noční vlaky:

Kvůli omezení provozu na železničním koridoru na severní Moravě nadále nejede noční vlak EN 406/407 Chopin München – Wien – Břeclav – Bohumín – Warszawa a zpět včetně přímých vozů z Prahy, Rakouska a Maďarska.

Obnovení provozu vlaku NJ 456/457 Berlin – Praha – Břeclav – Wien – Graz a zpět se plánuje na dnešní večer a noc 17. / 18. září 2024.

Vlak EN 442/443 Slovakia v trase Praha – Košice – Michalovce a zpět pojede nadále odklonem přes Valašské Meziříčí a Púchov. Vlak nepojede přes Bohumín a nepoveze přímé vozy Praha – Warszawa.

RegioJet

Aktuální zpravodajství je na webu dopravce.

Regionální linka R8 Brno – Bohumín

  • v úseku Hranice na Moravě – Ostrava, Svinov a opačně je zajištěna přeprava náhradními autobusy (v místech, kde je aktuálně možný průjezd):
    • zastávka NAD Hranice na Moravě: na autobusovém nádraží. Na místě případně vyhledejte koordinátory RegioJet, kteří Vám pomohou.
    • zastávka NAD Ostrava-Svinov: autobusová zastávka na vlakovém nádraží Ostrava-Svinov.
    • zastávka NAD Studénka před nádražní budovou.
    • zastávka NAD Suchdol nad Odrou zastávka autobusů MHD na ulici Za Nádražím poblíž nádražní budovy.
  • v autobusech NAD není možné přepravovat jízdní kola

Dálkové linky RegioJet

Praha – Ostrava – Košice – Čop

vnitrostátní spoje pojedou v úseku Hranice na Moravě – Praha hl. n. V úseku Hranice na Moravě – Ostrava, Svinov a zpět je zajištěna náhradní přeprava autobusy.

Noční spoje Praha – Ostrava – Přemyšl

  • Spoje RJ 1022 Přemyšl – Praha a RJ 1023 Praha – Přemyšl 17. 9. pojedou v celé trase Přemyšl – Praha a zpět. V části své trasy pojedou odklonem a neobslouží zastávky Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. a Bohumín. Z důvodu jízdy odklonovou trasou je nutné počítat s případným zpožděním.

Omezení provozu do zahraničí:

Slovensko

Nadále je zcela přerušen provoz dálkových vlaků na přechodu Mosty u Jablunkova – Čadca. Náhradní doprava není zavedena. Na Slovensko lze cestovat např. spoji Valašský expres přes Horní Lideč a Púchov nebo vlaky Metropolitan přes Břeclav a Kúty.

Polsko

Zastaven je provoz všech dálkových vlaků Českem a Polskem z důvodu uzavření tratě mezi Hranicemi na Moravě a Ostravskem. Náhradní doprava není zavedena.

Rakousko

V Rakousku se podařilo obnovit provoz na některých tratích. Během dne tak byl obnovován a postupně se stabilizuje provoz vlaků railjet Vindobona Praha – Brno – Wien – Graz a zpět.

Nadále je však omezen provoz na vybraných rakouských tratích. Podle dostupných informací je poškozena trať Franz-Josefs-Bahn z Českých Velenic do Vídně, proto jezdí vlaky Silva Nortica Praha – České Velenice – Wien a zpět pouze v úseku Praha – České Velenice a zpět. Cestujícím do / z Rakouska doporučujeme sledovat informace o provozu na železnici na webu rakouských železnic www.oebb.at.

Čelákovice – Brandýs nad Labem – Neratovice do 30.října

Od 1. srpna 2024 je omezen provoz na trati č. 074 Čelákovice – Brandýs nad Labem – Neratovice. Práce omezí provoz ve dvou etapách – v první fázi od 1. srpna do 1. září v úseku mezi Čelákovicemi a Brandýsem nad Labem, ve druhé fázi od 2. září do 30. října 2024 do 00:30 hod. pak na celé trati z Čelákovic až do Neratovic. České dráhy zajistí pro cestující náhradní autobusovou dopravu.

V období od 1. srpna až do 2. září do 00:30 hod. budou stavební práce probíhat v úseku Čelákovice – Brandýs nad Labem. Všechny vlaky Českých drah budou během této fáze výluky nahrazeny obousměrně mezi Čelákovicemi a Brandýsem nad Labem autobusy linky XS23. Spoje náhradní dopravy pojedou v upravených časech podle výlukového jízdního řádu. V úseku mezi Brandýsem nad Labem a Neratovicemi pojedou vlaky bez omezení.

Během druhé etapy, která začne 2. září a potrvá až do 30. října do 00:30 hod., ovlivní stavební práce provoz na celé trase mezi Čelákovicemi a Neratovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusy linky XS23 v celé trase Čelákovice – Brandýs nad Labem – Neratovice. Spoje náhradní autobusové dopravy pojedou v upravených časech podle výlukového jízdního řádu.

Z kapacitních důvodů nebude v autobusech náhradní dopravy možné přepravovat jízdní kola.

Údržba přeruší dopravu mezi Trutnovem a Červeným Kostelcem

Z důvodu plánované údržbové činnosti Správy železnic proběhne ve dnech 17. – 19. září a 24. – 26. září, vždy od 07:20 do 15:30 hod., výluka na trati mezi
Trutnovem a Červeným Kostelcem. České dráhy proto zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu.  Opatření se dotkne především rychlíků Krakonoš a vlaků na lince Svoboda nad Úpou – Hradec Králové.

Náhradní autobusová doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu. Zavedeny budou dvě linky náhradní autobusové dopravy. Autobusy linky R budou sloužit primárně jako náhrada za rychlíkové spoje a mezi Trutnovem a Červeným Kostelcem budou zastavovat ještě na zastávkách náhradní autobusové dopravy Trutnov, Poříčí, nám. a Rtyně v Podkrkonoší, aut.st. Autobusy linky Z pak budou zastavovat i ve Velkých a Malých Svatoňovicích. Náhradní autobusová doprava za ranní osobní vlak Os 5104 Jaroměř – Svoboda nad Úpou bude mimořádně zastavovat i na zastávce Suchovršice.

Zastávky náhradní autobusové dopravy

  • Červený Kostelec – před staniční budovou
  • Rtyně v Podkrkonoší zastávka – na autobusové zastávce „Rtyně v Podkrkonoší, Kampelička“
  • Rtyně v Podkrkonoší –  na autobusové zastávce „Rtyně v Podkrkonoší, aut.st“
  • Velké Svatoňovice – na autobusové zastávce „Velké Svatoňovice, pod kopečkem“
  • Malé Svatoňovice – před staniční budovou, na autobusové zastávce „Malé Svatoňovice, žel.st.“ a na
    autobusové zastávce „Velké Svatoňovice, Valy“
  • Suchovršice – na autobusové zastávce „Suchovršice, odb.žel.zast“
  • Trutnov střed – na autobusové zastávce „Trutnov, Poříčí, žel.st.střed“
  • Trutnov-Poříčí – na autobusové zastávce „Trutnov, Poříčí, nám.“
  • Trutnov hlavní nádraží – před staniční budovou

V souvislosti s výlukou je potřeba počítat i s omezením některých služeb. V autobusech náhradní autobusové dopravy linky R není možná přeprava jízdních kol. Z kapacitních důvodů se přednostně budou přepravovat kočárky.

Výluka Plzeň – Cheb až do 20.září

Po dobu výluky jsou všechny expresní vlaky v úseku Plzeň-Křimice – Cheb (– Františkovy Lázně/Karlovy Vary) nahrazeny autobusy náhradní dopravy a regionální vlaky (spěšné a osobní) jsou nahrazeny autobusy v úseku Pňovany – Planá u Mariánských Lázní.
Během výluky platí také některá dodatečná opatření, např. spěšné vlaky v úseku Plzeň – Pňovany jedou v upravené časové poloze podle výlukového jízdního řádu. V odlišných časech jedou také osobní vlaky 7368, 7375, 7304 a 7369 v úseku Planá u Mariánských Lázní – Cheb. Drobné odchylky v zajištění náhradní dopravy jsou ještě u tří vlaků.

S ohledem k horší přístupnosti je stanice Vranov u Stříbra obsluhována ze stanice Stříbro zvláštní autobusovou linkou náhradní dopravy a zastávka Pavlovice je obsluhována z mimořádné zastávky náhradní autobusové dopravy „Bor, Bezděkov“. Upozorňujeme, že u některých spojů náhradní autobusové dopravy nejsou poskytovány některé služby, např. přeprava jízdních kol. Podrobnosti jsou uvedeny ve výlukových jízdních řádech.

Bližší podrobnosti naleznete na webu ČD, kde jsou k dispozici také všechny výlukové jízdní řády vlaků a náhradních autobusů.

Liberec – Raspenava a Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem

přeruší po většinu léta a začátek podzimu železniční dopravu ve Frýdlantském výběžku. Od 8. července do 20. září budou všechny osobní vlaky v úsecích Liberec – Frýdlant v Čechách  – Černousy / Jindřichovice pod Smrkem a Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem nahrazeny autobusovou dopravou. Náhradní autobusová doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu.

Zavedeny budou čtyři linky náhradní autobusové dopravy:

  • Linka A – je zastávková a je vedena v úseku Liberec – Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem / Frýdlant v Čechách a zpět.
  • Linka B – je vedena v úseku Liberec – Mníšek u Liberce – Frýdlant v Čechách – Černousy a zpět. Linka B je v úseku Liberec – Mníšek u Liberce – Frýdlant v Čechách přímá bez dalších zastávek.
  • Linka C – je vedena v úseku Liberec – Mníšek u Liberce – Frýdlant v Čechách – Nové Město pod Smrkem (– Jindřichovice pod Smrkem) a zpět. Linka C je v úseku Liberec – Mníšek u Liberce – Frýdlant v Čechách jako přímá.
  • Linka D – je vedena v úseku Raspenava – Frýdlant v Čechách a zpět. Linku mohou využít cestující ze / do zastávek Oldřichov v Hájích, Raspenava a také zastávek ze / ve směru od Bílého Potoka pod Smrkem ve / ze směru do Frýdlantu v Čechách a dalších směrů.

V souvislosti s výlukou je potřeba počítat i s omezením některých služeb. V autobusech náhradní autobusové dopravy nebude možné převážet kola, přeprava kočárků je možná do vyčerpání kapacity autobusů náhradní dopravy.

Výluka Olomouc – Bruntál – Opava do 20.srpna

Výluk na trati č. 310 Olomouc – Bruntál (– Opava) omezí provoz vlaků. Výluky tak navazuje na právě skončenou výluku v úseku Krnov – Opava východ. Během srpna a září 2024 bude Správa železnic v několika etapách provádět údržbu a opravu kolejí na trati č. 310 mezi Olomoucí a Bruntálem. Termíny výluk a úseky, kterých se týkají, budou následující:

  • 27. 7. – 9. 8. a 24. 8. – 9. 9. 2024: úsek Hlubočky – Domašov nad Bystřicí
  • 10. 8. – 23. 8. 2024: úsek Olomouc hl.n. – Domašov nad Bystřicí
  • 10. 9. – 15. 9. 2024: úsek Hrubá Voda – Domašov nad Bystřicí
  • 16. 9. – 20. 9. 2024: úsek Hrubá Voda – Moravský Beroun
  • 20. 8. 2024: úsek Valšov – Bruntál

Po dobu výluk budou rychlíky Praděd i osobní vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukových jízdních řádů, viz příloha. Informace k výlukám najdou cestující také na našich stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu. Výlukové jízdní řády budou zároveň vyvěšeny ve všech dotčených stanicích a zastávkách a informace najdou cestující i v mobilní aplikaci Můj vlak.

Praha, Masarykovo nádraží 1.7. až 31.srpna 2024

Stavební práce na pražském Masarykově nádraží a přilehlých tratích omezují provoz vlaků linek S2 a S22 směrem do Lysé nad Labem a dále do Milovic a do Kolína. Od 1. července do 31. srpna budou proto spoje těchto dvou linek odkloněny na pražské hlavní nádraží. Od 3. do 14. července budou na této trati probíhat také další stavební práce a v souvislosti s tím České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu.

Od 1. července do 31. srpna budou vlaky na linkách S2 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín a S22 Praha – Lysá nad Labem – Milovice přesměrovány na pražské hlavní nádraží a nebudou tak začínat, resp. končit na Masarykově nádraží.

V období od 3. července  do 14. července do 19:00 budou souběžně probíhat stavební práce v úseku Lysá nad Labem – Milovice. Všechny vlaky linky S22 (Praha – Milovice) budou v těchto dnech nahrazeny obousměrně mezi Lysou nad Labem a Milovicemi autobusy. Náhradní doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu.

S ohledem na souběh několika stavebních prací, které budou mít vliv na provoz vlaků z Prahy směrem do Lysé nad Labem, Milovic, Nymburka a Poděbrad, prosím dopravce cestující, aby věnovali pozornost organizaci dopravy a v předstihu si ověřili jízdní řády ve vyhledávačích spojení. Detailní informace o výlukových opatřeních jsou na webu www.cd.cz/omezeniprovozu.

Výluka Poříčany a Nymburk do 24.srpna

 V úseku Nymburk hl.n. – Poříčany je od úterý 16. července nepřetržitě až do soboty 24. srpna 2024 přerušen provoz vlakové linky Pražské integrované dopravy S12. České dráhy jako dopravce nahradí po dobu výluky všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou. Výluka se dotkne i provozu speciálních letních vlaků „Český ráj“. Spoje Sp 1531 a Sp 1532 Český ráj budou během výluky vedeny odklonem mimo stanice Praha-Libeň a Nymburk město. Po odklonové trase pojedou také rychlíky linky R10  Praha – Hradec Králové – Trutnov, které budou během výluky zastavovat místo stanice Praha-Libeň ve stanici Praha-Vysočany.

Náhradní doprava je organizována podle výlukového jízdního řádu, který najdou cestující na webu Českých drah, v aplikaci Můj vlak a na vývěskách v dotčených stanicích. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna nízkopodlažní vozidly. Z kapacitních důvodů nebude v autobusech možná přeprava jízdních kol.

Umístění zastávek náhradní autobusové dopravy

  • Nymburk hlavní nádraží – stanoviště č. 7 před staniční budovou
  • Nymburk město – zastávka BUS „Nymburk, náměstí“ na náměstí Přemyslovců
  • Hořátev – na zastávkách BUS „Hořátev, technologický park“ a „Hořátev, prodejna“ (zastávky l. 433)
  • Sadská – zastávka BUS „Sadská“ (zastávka linky 433 – zcela vepředu)
  • Třebestovice – směr Nymburk – v ul. Lípové naproti domu č.p. 66, přibližně 20 metrů za žel. přejezdem
  • Třebestovice – směr Poříčany – v ul. Lípové před domem č.p. 66, přibližně 20 metrů před žel. přejezdem
  • Poříčany – před staniční budovou, stanoviště č. 3

Vlaky Sp 1531 / Sp 1532 Český ráj budou vedeny odklonem mimo stanice Praha-Libeň a Nymburk město. Vlaky náhradou zastaví ve stanicích Praha-Vysočany a Nymburk hl.n. pro nástup a výstup cestujících. V úseku Praha hl.n. – Nymburk hl.n. a opačně budou vlaky vedeny v odlišné časové poloze.

V souvislosti se stavebními pracemi mezi Nymburkem a Poříčany budou dálkové vlaky linky R10 Hradečan / Krakonoš v úseku Nymburk hl.n. – Praha hl.n. přesměrované přes stanice Lysá nad Labem a Praha-Vysočany. Tyto spoje nebudou obsluhovat stanici Praha-Libeň a náhradou zastaví ve stanici Praha-Vysočany.

Brno – Přerov 12. až 16.srpna

Na trati č. 300 Brno – Přerov proběhne od 12. 8. do 16. 8. 2024 výluka v úseku Vyškov na Moravě – Němčice nad Hanou. Omezení začne platit první den výluky v 8:10 a skončí poslední den v 15:00 hod. Správa železnic zde bude provádět údržbu a opravu kolejí, opravu přejezdu a práce na udržení technického stavu trati.

Po dobu výluky budou všechny osobní vlaky Českých drah nahrazeny autobusy náhradní dopravy. Ta bude organizována podle výlukového jízdního řádu, viz příloha. Rychlíky Bouzov (Brno – Vyškov na Moravě – Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Šumperk a zpět) pojedou bez omezení. Informace k výluce najdou cestující také na našich stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu.

Přeprava jízdních kol není v autobusech náhradní dopravy z kapacitních důvodů zajištěna.

Olomouc – Senice na Hané

Nepřetržitá výluka probíhá od 4. červenceaž do 23. července 2024, 16:00 hod. v úseku Olomouc – Senice na Hané/Drahanovice. Po dobu výluky budou všechny vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována dle výlukového jízdního řádu, viz příloha. Upozorňujeme cestující, že autobusy jedou v odlišných časech oproti pravidelnému jízdnímu řádu. V sobotu 20. července nebudou autobusy obsluhovat zastávku “Olomouc, Tržnice plocha” z důvodu konání sportovní akce RunTour.

Přeprava jízdních kol není v autobusech náhradní dopravy zajištěna. S ohledem na kapacitu autobusů je nutné u skupinových přeprav cestujících (turistické akce apod.) nahlásit požadavek na přepravu, a to minimálně 72 hodin před plánovanou cestou.

Olomouc – Krnov (-Opava)

  • od 4. do 8. března 2024, vždy od 8:00 do 14:00 hod.

v pracovní dny od 4. do 22. března vždy od 8 do 14 hodin omezí provoz vlaků Českých drah na trati 310 z Olomouce do Hrubé Vody, Domašova nad Bystřicí, Moravského Berouna a dále směrem do Krnova a Opavy stavební práce. Práce na trati budou probíhat ve dvou etapách a pro každou z nich je vydán samostatný výlukový jízdní řád. Místo vlaků jezdí náhradní autobusová doprava.

V první etapě stavebních prací budou všechny vlaky nahrazeny autobusy v úseku mezi Olomoucí hl.n. a Domašovem nad Bystřicí. Doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu.

U rychlíků linky R27 (Olomouc – Bruntál – Krnov – Opava – Ostrava) pojedou náhradní autobusy v úseku Olomouc hl.n. – Moravský Beroun – Domašov nad Bystřicí. Cestující upozorňujeme, že přestup mezi vlaky a náhradními autobusy bude zajištěn ve stanici Moravský Beroun. Cestující ze stanic Bystrovany až Hrubá Voda dále ve směru Krnov pojedou vždy přes stanici Olomouc hl.n. a nebudou doplácet rozdíl jízdného. Náhradní autobusy za rychlíky pojedou mimo železniční stanici Hlubočky-Mariánské Údolí.

Osobní vlaky budou nahrazené autobusy v úseku Olomouc hl.n. – Hrubá Voda. Z důvodu nízkého průjezdného profilu pod tratí bude na autobusové zastávce “Hlubočky, U továrny“ u všech spojů přestup mezi autobusy.

  • Období od 11. do 15. března 2024 a od 18. do 22. března 2024, vždy od 8:00 do 14:00 hod.

Ve druhé fázi omezí stavební práce provoz vlaků ČD v úseku Hrubá Voda – Moravský Beroun. Doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu.

Stavební práce omezí provoz rychlíků linky R27 (Olomouc – Bruntál – Krnov – Opava – Ostrava). Místo rychlíkových spojů bude v úseku Olomouc hl.n. – Moravský Beroun – Domašov nad Bystřicí zavedena náhradní autobusová doprava. Přestup mezi vlaky a náhradními autobusy bude zajištěn ve stanici Moravský Beroun. Náhradní autobusy budou obsluhovat stanice Moravský Beroun a Domašov nad Bystřicí v opačném pořadí než vlak a zároveň pojedou mimo stanici Hlubočky-Mariánské Údolí.

Cestující ze stanice Domašov nad Bystřicí do směru Olomouc hl.n. a naopak nebudou doplácet rozdíl jízdného přes stanici Moravský Beroun. Stejné opatření bude platit i pro cestující ze stanice Hlubočky-Mariánské Údolí ve směru Krnov a opačně, a to při cestě přes stanici Olomouc hl.n.

Podrobnosti včetně přesné polohy zastávek náhradních autobusů jsou ve výlukových jízdních řádech na stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu .

S pozdravem a přáním pěkného dne

Mezi Trutnovem a Červeným Kostelcem

26. února – 8. března

Po dobu dvou pracovních týdnů bude přerušena železniční dopravu na trati mezi Trutnovem a Červeným Kostelcem.
Ve dnech 26. 2. – 1. 3. a 4. 3. – 8. 3., vždy mezi 7:20 a 15:30 hod., mezi těmito městy nebudou jezdit vlaky. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu. Opatření se dotkne především rychlíku Krakonoš a spěšných vlaků na lince Svoboda nad Úpou – Hradec Králové.

Náhradní autobusová doprava bude organizována podle výlukového jízdního řádu. Zavedeny budou dvě linky náhradní autobusové dopravy.

  • Autobusy linky Z budou vyjíždět o cca 10 minut dříve než autobusy linky R a budou zastavovat na zastávkách i ve Velkých a Malých Svatoňovicích.
  • Autobusy linky R staví v zastávkách Trutnov hl.n., Trutnov-Poříčí, Rtyně v Podkrkonoší, autobusová stanice a Červený Kostelec. Náhradní autobusová doprava za ranní osobní vlak Os 5104 Jaroměř – Svoboda nad Úpou bude mimořádně zastavovat i na zastávce Suchovršice.

Zastávky náhradní autobusové dopravy jsou:

  • Červený Kostelec – před staniční budovou
  • Rtyně v Podkrkonoší zastávka – na autobusové zastávce Rtyně v Podkrkonoší, Kampelička;
  • Rtyně v Podkrkonoší – na autobusové zastávce Rtyně v Podkrkonoší, aut.st.;
  • Velké Svatoňovice – na autobusové zastávce Velké Svatoňovice, pod kopečkem;
  • Malé Svatoňovice – před staniční budovou, na autobusové zastávce Malé Svatoňovice, žel.st.;
  • Suchovršice – na autobusové zastávce Suchovršice, odb.žel.zast.;
  • Trutnov střed – na autobusové zastávce Trutnov, Poříčí, žel.st.střed;
  • Trutnov-Poříčí – na autobusové zastávce Trutnov, Poříčí, nám.;
  • Trutnov hlavní nádraží – před staniční budovou

V souvislosti s výlukou je potřeba počítat i s omezením některých služeb. V autobusech náhradní autobusové dopravy bude omezena přeprava jízdních kol, z kapacitních důvodů se přednostně budou přepravovat kočárky.

Drážďany jsou o víkendu neprůjezdné

Od soboty 24. února od 04:00 nepřetržitě do neděle 25. února 2024 do 04:00 hod. se bude opravovat trolejové vedení ve stanici Dresden Hbf a na přilehlých tratích. Drážďanské nádraží tak bude tento den pro vlaky zcela neprůjezdná.

České dráhy upozorňují cestující na výlukový jízdní řád, který bude platit v sobotu 24. února pro všechny denní vlaky EC na trase Praha – Drážďany – Berlín –
Hamburg / Kiel / Flensburg / Lipsko. Tyto spoje budou během výluky nahrazené v úseku Ústí nad Labem hl.n. – Dresden-Neustadt a zpět autobusovou dopravou. Výluka omezí také noční spojení Praha – Lipsko – Curych a Graz – Vídeň – Praha – Berlín. Od ranních hodin v neděli 25. února budou dálkové vlaky mezi ČR a Německem zajištěny opět v celé trase, dočasně však může být upravené řazení některých spojů.

Vlaky EC Berliner / Hungaria z Prahy do Berlína, Hamburku, Kielu a Flensburku pojedou v sobotu 24. února do stanice Děčín hl.n. Cestující, kteří směřují dále do Německa využijí náhradní autobusovou dopravu, která bude zajištěna v úseku Ústí n. L. hl.n. – Dresden-Neustadt. Ze stanice Dresden-Neustadt do cílových stanic v Německu využijí cestující náhradní vlaky IC, případně ostatní pravidelné vlaky Deutsche Bahn. Náhradní autobusy nebudou obsluhovat stanice Děčín hl.n., Bad Schandau a Dresden Hbf. Podobně bude organizována i doprava v opačném směru.

Vlaky EC 458 a EC 459 Canopus pojedou během výluky v úseku Praha hl.n. – Děčín hl.n. a opačně bez omezení, v úseku Ústí nad Labem hl.n. – Dresden-Neustadt a zpět budou nahrazené autobusy a v úseku Dresden-Neustadt – Leipzig Hbf mohou cestující využít náhradní vlaky IC 2508 a 2509. Přímé vozy Praha –
Curych pojedou v noci 23. / 24. února pouze v úseku Leipzig Hbf – Zürich HB, následující noc 24. / 25. února pojedou přímé vozy z Curychu pouze do stanice Leipzig Hbf.

Vlaky nightjet 456 a 457 budou nahrazené autobusy v úseku Děčín hl.n. – Dresden-Neustadt a opačně. V úseku Dresden-Neustadt – Berlin Hbf a opačně cestující využijí náhradní vlaky IC 2506 a 2507 sestavené pouze z vozů k sezení.

Cestující ze stanice Děčín hl.n. do stanice Dresden-Neustadt a dále mohou využít v úseku Děčín hl.n. – Ústí nad Labem hl.n. vnitrostátní vlaky bez doplatku jízdného za jízdu oklikou. Stejné opatření bude platit i v opačném směru.

Detaily o provozu dálkových vlaků EC během sobotních stavebních prací v Drážďanech jsou ve výlukovém jízdním řádu na těchto stránkách. Práce na železniční infrastruktuře omezí také regionální vlaky v Drážďanech a okolí, cestujícím proto doporučujeme, aby se o provozu těchto linek informovali na stránkách dopravce Deutsche Bahn nebo Dopravního svazu Horního Polabí (VVO).

13 dní bez přímého spojení na Slovensko

Modernizace trati v úseku mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty od konce tohoto týdne na téměř dva týdny omezí provoz mezistátních vlaků ČD a RegioJet na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.
V souvislosti se stavebními pracemi je nutné v době od pátku 13. října od 9:15 hod. nepřetržitě do středy 25. října do 16:45 hod. přesměrovat všechny dálkové vlaky ČD v úseku mezi Břeclaví a Kúty po odklonové trase přes Hodonín a Holíč nad Moravou. Aby se v souvislosti s delší jízdní dobou nepřenášela zpoždění dále do českého a slovenského vnitrozemí, budou všechny původně přímé vlaky EuroCity rozdělené v Břeclavi bez čekání na zmeškaný spoj. Dále do Prahy nebo Bratislavy bude potřeba přestoupit do jiného vlaku. Jízdní doba mezi českou a slovenskou metropolí se kvůli tomu dočasně prodlouží o hodinu.

Odklonová trasa přes Hodonín a Holíč je asi o 45 – 50 minut delší. V úseku z Hodonína přes Holíč nad Moravou do Kútů je navíc trať jednokolejná. Proto se zavádí tyto opatření:

RegioJet

RegioJet má u dvou spojů s odjezdem z Břeclavi v 10:25 a ve 14:25 v úseku Břeclav – Bratislava zavedenou náhradní autobusovou dopravu.  Vlaky končí v Břeclavi, dál autobusy. Spoje s odjezdem z Břeclavi v 18:20 a 20:20 pojedou po odklonové trase. Předpokládané zpoždění v Bratislavě bude 60 minut.

České dráhy

Protože by se delší jízdní doba negativně projevila na jízdních řádech dále ve směru do českého i slovenského vnitrozemí, po vzájemné dohodě se Železniční společnosti Slovensko a českým i slovenským správcem železniční infrastruktury, tedy Správou železnic a Železnicemi Slovenské republiky, jsme dospěli k rozhodnutí, že všechny původně přímé dálkové vlaky v Břeclavi dočasně rozlomíme na dvě ramena, u nichž nebude zajištěn vzájemný přestup. V Břeclavi budou upravené časy odjezdů a příjezdů vlaků a přestupní vazby, proto prosíme cestující, aby věnovali plánování cesty na Slovensko nebo do Maďarska zvýšenou pozornost,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Cestující, kteří během výluky pojedou z Prahy nebo Brna do Bratislavy a Budapešti nebo naopak by neměli přehlédnout výlukový jízdní řád speciálně vydaný pro období od 13. do 25. října.

Mezi Prahou a Břeclaví pojedou vlaky v obvyklých časech jako spoje InterCity. Z Břeclavi ve směru na Slovensko budou vlaky EuroCity oproti běžnému jízdnímu řádu odjíždět asi o 40 minut dříve a bez návaznosti od vlaku z Prahy.

Cestující z Prahy a Brna tak budou muset vyrazit o hodinu dříve vlakem railjet a v Břeclavi přestoupit. V opačném směru ze Slovenska budou vlaky EC přijíždět do Břeclavi asi o 50 minut později. V Břeclavi cestující přestoupí do vlaku railjet směrem do Brna a Prahy nebo pojedou pozdějším vlakem IC.

Railjety ČD budou plné

Vzhledem k tomu, že cestující mezi ČR, Slovenskem a Maďarskem budou během výluky využívat v úseku z Prahy do Břeclavi a zpět vlaky railjet, doporučujeme ostatním cestujícím, aby při cestách ve vnitrostátním úseku Praha – Pardubice – Brno – Břeclav a zpět využívali vlaky IC (odjezdy z Prahy hl.n. do Břeclavi ve dvouhodinovém intervalu od 5:45 do 17:45, zpět z Břeclavi do Prahy každé dvě hodiny od 7:07 do 19:07).

U některých ranních a večerních vlaků je potřeba počítat s odchylkami:

  • Ve stanici Břeclav bude ve večerních hodinách zajištěn přestup mezi vlaky IC 583 (Praha hl.n. 17:45 – Břeclav 20:52) a EC 283 (Břeclav 20:55 – Nové Zámky 23:09). U vlaku EC 283 je potřeba počítat v části trasy za odklonem se zpožděním cca 40 – 60 minut.
  • Ve stanici Hodonín bude zajištěn přestup mezi vlaky EC 270 (Budapest Nyugati pu. 17:29 – Hodonín 21:27) a IC 10270 (Hodonín 21:32 – Praha hl.n. 01:04).
  • Ve dnech 14. až 25. října pojede vlak IC 271 v úseku Brno hl. n. – Kúty dříve (odj. z Brna hl.n. v 5:31).
    V pravidelném čase pojede jako náhrada vlak IC 10271 s odjezdem z Brna hl.n. v 6:22.

Stavební práce na česko-slovenském pomezí budou mít vliv také na pár vlaků EC 130 / 131 Báthory z polského Terespolu přes Varšavu, Katowice, Ostravu, Přerov a Břeclav do Bratislavy a Budapešti, resp. naopak. Tyto vlaky pojedou během výluky odklonem přes Hodonín a Holíč nad Moravou a v obou směrech nebudou obsluhovat stanici Břeclav.
Přímé vozy z Budapešti do Varšavy / Berlína, resp. v opačném směru pojedou během výluky mimo stanici Břeclav. Ze stanice Budapest Nyugati pu. budou odjíždět na spoji EC 270 s odjezdem v 17:29. Na stejném spoji bude řazený i přímý lůžkový vůz do Prahy, který pojede přes Břeclav. Přímý vůz Praha – Budapešť pojede jako obvykle na spojích IC 587 / EN 477, odjezd vlaku EN 477 z Břeclavi ale bude o 65 minut dříve, tj. už ve 3:50.

Výluka trati Trutnov – Hradec Králové, 3. – 10.července 2023

Z důvodu stavební činnosti bude od pondělí 3.července nepřetržitě do půlnoci 10. července přerušen provoz vlaků na trati č. 041 v úseku Hněvčeves – Hradec Králové hl.n. Po dobu výluky budou všechny vlaky nahrazeny autobusy, které pojedou podle pravidelného jízdního řádu.

Upozorňujeme cestující, že zastávka Plotiště nad Labem nebude z důvodu částečné uzavírky kruhového objezdu obsluhována.

Umístnění zastávek náhradní autobusové dopravy:

Hradec Králové hlavní nádraží  – před staniční budovou na zastávce MHD „F“ (odjezdy); stanoviště „J“ (příjezdy)
Plotiště nad Labem – neobsluhuje se
Všestary – na autobusové zastávce „Všestary, žel.st.“
Dlouhé Dvory  – na silnici u přejezdu poblíž železniční zastávky
Dohalice – u přejezdu na silnici Dohalice – Mokrovousy u stezky k železniční zastávce
Sadová – na autobusové zastávce „Sadová, žel.st.“
Hněvčeves – před staniční budovou

Z důvodu výluky mohou mít vlaky zpoždění o 5 až 10 minut.

Výluka na trati Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, 1. až 10. července 2023

Na trati bude od soboty 1. července od 00:00 nepřetržitě do 10. července 2023 do 18:00 hod. přerušen provoz vlaků na trati č. 031 v úseku Pardubice – Hradec Králové. Po dobu výluky budou všechny vlaky nahrazeny autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu v upravených časových polohách.

Umístnění zastávek náhradní autobusové dopravy:
Pardubice hl. n.  – před staniční budovou, stanoviště č. 6
Pardubice-Rosice nad Labem  – ve dvoře vedle staniční budovy
Pardubice-Semtín  – na autobusové zastávce MHD „Semtín, zastávka“
Stéblová obec – na autobusové zastávce „Stéblová, Obú“
Stéblová – neobsluhuje se
Čeperka – na autobusové zastávce „Čeperka“
Opatovice nad Labem-Pohřebačka   – na autobusové zastávce „Opatovice nad Labem,Pohřebačka, odb. žel. st.“
Opatovice nad Labem – na autobusové zastávce „Opatovice nad Labem, ObÚ“
Hradec Králové hl. n. – před staniční budovou na zastávce MHD „E“ (nástup) a „I“ (výstup)

Z důvodu výluky mohou vlaky nabírat zpoždění o 5 až 10 minut.

Výluka na trati kolem Kladna, od 1. do 21. července 2023

Na tratích č. 093, 120, 121 a 122 bude od 1. do 21. července 2023 obousměrně přerušen provoz vlaků v úsecích

  • Praha – Hostivice – Kladno,
  • Hostivice – Jeneč – Podlešín a
  • Hostivice – Rudná u Prahy.

Opatření se týká všech vlaků vedených v těchto úsecích.

Současně s touto výlukou začíná také další dlouhodobá výluka – obousměrné přerušení provozu vlaků linky S45 v úseku Kladno – Brandýsek od 1. července 2023 do 31. července 2024.

Ve vyloučených úsecích bude zavedena náhradní autobusová doprava. Z Prahy do Kladna pojedou 3 náhradní linky XS5, XR24 a XR45. Všechny tyto linky budou začínat v zastávce Nádraží Veleslavín s možností přestupu na metro i tramvaje ve směru z centra (jízdní doklady železničních dopravců pak budou platit i ve vybraných úsecích metra a tramvají).

Další náhradní autobusové linky pojedou v ostatních vyloučených úsecích. Z důvodu omezení vlaků nebude oproti loňskému roku omezován během letních prázdnin provoz autobusových linek mezi Prahou a Kladnem.

Výletní vlak Cyklohráček pojede odklonem přes Kralupy nad Vltavou, přes Noutonice jej nahradí linka XS54.

Podrobnosti najdete pod tímto odkaz na PID.