Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.
Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.
Od prosince 2024 jezdí nový mezinárodní rychlík Čd Baltic express. Linka Ex32 z Prahy přes Pardubice a Lichkova do Wrocławi - Gdańsku a Gdyni má za sebou už první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc km.
Jak se vedlo a jak vypadá česká železnice v roce 2023. Napřed pohled do minulosti. Mnohé trendy započaly již před desetiletími. Železnice v 80.letech nebyla připravena na konkurenci v podobě autobusové a automobilové dopravě. Pokles počtu cestujících, první bloky jaderných elektráren a pokles objemu nákladů, podfinancování...
Vozy Bmz 21-90 jezdí na lince Praha - Brno - Vídeń jako třída Standard. Ve voze jsou kupéčka pro šest osob. Sedí se na pohodlných a polohovatelných sedačkách. Polohovatelné jsou i opěrky hlavy. Nad hlavou je dvojice polic. Je to klimatizace, kterou můžete regulovat. U okna je dvojice zástrček na 230 V a vysouvací stolky.