• Nádraží Kroměříž

    V Kroměříži na nádraží jsou dvě nástupiště. První je vpravo od staniční budovy. Zde staví vlaky jen na jedné koleji. Druhé nástupiště je ostrovní, z obou stran obklopené kolejemi číslo. Přístup na 2. nástupiště je širokým bezbariérovým přechodem přes koleje.

    28. 6. 2021 | 1 comment on Kroměříž | 1327 |
  • Prostějov hlavní nádraží

    Ze šesti nástupišť je pět nízkých a úzkých. Povrch nástupišť tvoří panely nebo udusaná hlína. Žádné označení. Žádný podchod. Příchod přecházením kolejí. Na nádraží základní služby, ČD centrum.

  • RegioNova Trio

    Souprava RegioNova Trio 814-014_814 se skládá ze tří vozů. Vloženého nízkopodlažního 014 se širokými dveřmi a místem pro kola, kočárky a vozičkáře. Plus bezbariérové WC. A dvou čelních vozu 814 s úzkými dveřmi a schody. Tady je popis a hodnocení neoddělitelné soupravy 814-014-814 z léta 2019.

  • Vlaková zastávka v Kyjově

    Kyjov zastávka leží na dvoukolejné trati z Brna do Uherského Hradiště. Při příchodu na zastávku však není jasné odkud, ze kterého nástupiště, jede vlak kterým směrem. Není tu žádná odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby. Obě nástupiště jsou nízká a v oblouku.

    10. 2. 2023 | 1 comment on Kyjov zastávka | 1111 |
  • Letovické nádraží

    Na nádraží v Letovicích jsou tři nástupiště. Ty jsou označeny podle koleje u které vlak staví (2 až 4), popřípadě vlevo. Nástupiště jsou nízká a úzká. Přístup na nástupiště přecházením kolejí a to až po příjezdu a zastavení vlaku. Na nádraží příjemná čekárna s pokladnou.

    14. 3. 2021 | 1 comment on Letovice | 1297 |
  • Bfhpvee 295 je vůz 2.třídy, který má vpředu široké dvoukřídlé dveře a místo pro kola a kočárky. A taky WC s přebalovákem. Na opačném konci již jednokřídlé dveře. Bohužel nemá zvedací plošinu pro vozíčkáře.

    12. 12. 2016 | 1 comment on Bfhpvee 295 | 1596 |
  • Vizualizace stanice Praha-Smíchov

    Smíchovské nádraží již brzo odstartuje svoji modernizací. Výsledkem budou nové koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na nástupiště. Stavba proběhne v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 mld Kč.

  • Šakvice nádraží

    Nádraží v Šakvicích prochází modernizací. Čtyři nástupiště, všechna bezbariérově přístupná. Na nástupištích přístřešky před deštěm, lavičky, info tabule, hlášení staničního rozhlasu. Hned u nádraží zastávka autobusů.

    1. 10. 2017 | 1 comment on Šakvice | 1442 |
  • Nádraží Králíky

    Králíky mají všechny tři nástupiště nízká. Povrch udusaný, jen směrem ke kolejnici je hrana nástupiště zpevněna betonovou obrubou. Žádný značení směru a čísla nástupiště. Na nástupiště přecházíte koleje.Na nádraží žádné služby.

    21. 12. 2020 | 1 comment on Králíky | 1195 |
  • RegioPanter, ilustrační foto TZ ČD

    Rozsah regionální dopravy na území Moravskoslezského kraje bude přibližně stejný. Nově pojede o víkendech většina vlaků linky S1 mezi Opavou a Českým Těšínem bez přestupu ve stanici Ostrava-Svinov. Nové pohodlnější jednotky RegioPanter na lince z Bohumína do Hranic na Moravě.

  • Most

    Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.

    5. 12. 2019 | 1 comment on Most | 1384 |
  • Židlochovice nádraží

    Židlochovice - došlo k obnovení provozu a nádraží prošlo kompletní modernizací. Jsou zde dvě vnější nástupiště u dvou kolejí. Přístup bezbariérový. Všude info panely. Na nádraží čekárna, záchody, automaty na drobné občerstvení. Hned u vlakového nádraží i autobusové zastávky. Parkování pro kola, auta i vozíčkáře.

    2. 12. 2020 | 1 comment on Židlochovice | 1232 |
  • RegioPanter popis vozu 642

    Vůz 642 je součástí tří-vozové soupravy RegioPanter. Tento vůz 2.třídy je nízkopodlažní. Dvojice širokých dveří pro poholdný nástup s kočárkem, u druhých dveří dvojice držáků na kola.

    7. 6. 2020 | 1 comment on RegioPanter 642 | 1310 |
  • Vůz RegioJet Amz 19-90

    Hned první den nového jízdního řádu, na podzimu 2019, jsme s kamarádkou otestovaly vůz 1. třídy Amz 19-90 na lince Brno-Královo Pole – Bohumín. Vlaky na této lince označované jako R8 nově provozuje RegioJet a byly jsme proto zvědavé, jak se zde cestuje 1.třídou, kterou označují v rezervačním systému jako Business.

    20. 11. 2019 | 1 comment on RegioJet Amz 19-90 | 1388 |
  • Nádraží České Velenice

    České Velenice mají tři nástupiště. První je u nádražní budovy. U druhého nástupiště jsou dvě koleje. Jedna průjezdní a jedna kusá (2A). Druhá a třetí nástupiště je přístupné podchodem se schody. Pokud bezbariérově, musíte požádat drážního zřízence, protože překračujete koleje.

    14. 7. 2020 | 1 comment on České Velenice | 1319 |
  • RegioShark 844

    Kombinovaný vůz 1. a 2.třídy 844 RegioShark je určen na regionální ne-elektrifikované tratě. Nízkopodlažní je jen 2.třída. Do nízkopodlažní soupravy se nastupuje přes široké dveře ovládané na tlačítko. Výhodou je, že s kolem či kočárkem jste až za dalšími dveřmi v klimatizovaném oddíle.

    6. 7. 2020 | 1 comment on 844 RegioShark | 1322 |
  • Nádraží Ostrava-Kunčice

    Nádraží Ostrava-Kunčice má tři nástupiště. Všechny nástupiště jsou bezbariérová. Příchod na 2. a 3.nástupiště je nadchodem nad kolejemi. Dolů po schodech nebo výtahem. Pokud potřebujete do haly nádraží bez schodů, musíte budovu obejít přes 1.nástupiště.

    2. 4. 2020 | 1 comment on Ostrava-Kunčice | 1290 |
  • Nádraží Beroun

    Beroun má jasné a přehledné značení podle čísla koleje odkud jede vlak. Všechna nástupiště moderní, vysoká, po většinu délky zastřešená. Info panely a značení. První a druhá kolej vlevo od nádražní budovy. Nástupiště u třetí koleje podél nádražní budovy. Na nástupiště u koleje čtvrté až sedmé podchodem. Nahoru po schodech nebo bezbariérově výtahem.

    25. 1. 2021 | 1 comment on Beroun | 1356 |
  • RegioFox v barvách pardubického kraje. Zdroj TZ ČD

    Jak se vedlo a jak vypadá česká železnice v roce 2023. Napřed pohled do minulosti. Mnohé trendy započaly již před desetiletími. Železnice v 80.letech nebyla připravena na konkurenci v podobě autobusové a automobilové dopravě. Pokles počtu cestujících, první bloky jaderných elektráren a pokles objemu nákladů, podfinancování...

  • Nádraží Praha-Rajská zahrada

    Zastávka Praha-Rajská zahrada má všechna nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Je tu značení podle čísla kolejí. Na nástupištích jsou lavičky a odjezdové tabule. Přístup na vlak je po nadchodu. U nádraží je stanice metra, kde jsou základní služby včetně WC.

  • Zastávka Golčův Jeníkov město

    Vlaková zastávka Golčův Jeníkov město má dvě nástupiště. Ty jsou vysoké a bezbariérově přístupné.  U nástupiště 1 / kolej 1 jsou dva přístřešky. U nástupiště 2 / kolej 2 je čekárna a pokladna. Odjezdová tabule je uvnitř na obrazovce u pokladny. Na nádraží je i hlášení staničního rozhlasu.

  • Nádraží ve Frenštátu pod Radhoštěm

    Jak se proměnilo nádraží ve Frenštátu pod Radhoštěm? Poprvé jsem jej navštívili v červenci 2019 a viděli špinavé, zanedbané nádraží. Nově v červenci 2022 a vidíme sice krásnou staniční budovu, ale stále nízká nástupiště.

  • Popis a hodnocení vozu Btx 763

    Btx 763 je vůz 2.třídy. Není tu žádné místo na kola ani pro kočárek. Pro průchod do vedlejšího vozu slouží přechodové lávky. Kvůli bezpečnosti není tedy průchod vůbec možný, nebo jen, když vlak stojí. Pokud je vůz řazen jako poslední v soupravě, můžete sedět a přitom se kochat ubíhající krajinou.

    20. 6. 2020 | 1 comment on Btx 763 | 1191 |
  • Popis vozu GWTR Dd 50-54

    GWTR Dd 50-54 jsou speciální vozy určeny jen a pouze pro přepravu kol. Za tím účelem je zde 56 rámů / míst na kola.

    28. 6. 2020 | 1 comment on GWTR Dd 50-54 | 1263 |
  • Čekárna na nádraží ve Strážnici

    Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.

    16. 4. 2022 | 1 comment on Strážnice | 1383 |
  • Nádraží Myjava

    Na nádraží v Myjavě jsou tři nízká nástupiště. Povrch udusaný, hranu ke koleji tvoří betonový obrubník. Přístup překračováním kolejí. Žádné značení, ani hlášení staničního rozhlasu. Opravená čekárna, pokladna, záchody na mince. Občerstvení v nádražním bufetu.

    28. 10. 2021 | 1 comment on Myjava | 1272 |
  • Praha-Bubny Vltavská

    Popis a hodnocení nádraží Praha-Bubny Vltavská z pohledu cestujících. V současné době (2019) koncové nádraží, odkud odjíždějí regionální vlaky směr Kladno. Blízký přestup na metro Vltavská.

  • Nádraží Ivanovice na Hané

    Nádražní budova v Ivanovicích na Hané prošla obnovou a září novotou.  Uvnitř čistá čekárna, záchody, včetně toho pro vozíčkáře.  Ale žádná pokladna ani odjezdové tabule. Všechna tři nástupiště jsou nízká a úzká. Žádné označení či směrovky kudy na vlak.

    7. 9. 2021 | 1 comment on Ivanovice na Hané | 1290 |
  • BDtax 012

    BDtax 012 tvoří spolu s motorovým čelním vozem 811 nerozlučný tandem. Souprava je určena na lokální tratě. Ve voze 012 jsou informační panely, wifi a hlášení stanic. Jsou tu rovněž držáky na kola a místo pro kočárky. Tady je popis a hodnocení vozu z července 2020.

    5. 5. 2019 | 1 comment on BDtax 012 | 1206 |
  • Nádraží Ostrov nad Ohří

    Ostrov nad Ohří má dvě nástupiště, označené jako 3. a 4. podle pořadí kolejí od staniční budovy. Obě nástupiště jsou nízká a úzká. Přístup na ně přecházením kolejí. Žádné označení nástupišť, žádná info tabule. Na nádraží čekárna, pokladna, záchod.

    20. 12. 2020 | 1 comment on Ostrov nad Ohří | 1639 |
  • 952Ds

    Ds 953 je vůz určený pro přepravu velkého množství kol, popřípadě kočárků, raftů na vodu ... Vůz Ds 953 má jen služební (uzamykatelný) prostor. V tomto voze není místo na sezení. Ve stanicích dvoukřídlé dveře otevírá, nakládku a vykládkou kol zajišťuje obsluha vlaku.

    22. 4. 2019 | 1 comment on Ds 953 | 1446 |
  • Popis vozu Bfbrdtn 794

    Do vozu Bfbrdtn 794 se nastupuje buď přes jednokřídlé nebo pohodlněji přes dvoukřídlé dveře, otevírání na zelené tlačítko. Vůz je určen pro přepravu kol, kočárků a vozíčkářů. Pro ně je určena zvedací plošina.

    29. 4. 2019 | 1 comment on Bfbrdtn 794 | 1391 |
  • Nádraží Nymburk město

    Bývaly doby, kdy tu denně stavěl přímý rychlík Krakonoš (Praha -Trutnov). V současnosti zde staví jen motorák, který pendluje mezi Poříčany a Nymburkem hl. nádražím. Jen o víkendu tu jezdí pár spěšných vlaků v zajímavé výletní trase Turnov - Praha. Na nádraží trojice nízkých nástupišť. Na nádraží čekárna, pokladna.

    15. 3. 2021 | 1 comment on Nymburk město | 1232 |
  • Nádraží Praha-Eden

    Praha-Eden má nástupiště u čtyřech kolejí. Přístup podchodem. Nahoru po nájezdovém chodníku. Nádraží, včetně vysokých nástupišť, je vhodné pro cestování s kolem, kočárkem a pro vozíčkáře. Vše je jasně a přehledně vyznačené, na vstupu do podchodu odjezdové tabule.

    23. 11. 2022 | 1 comment on Praha-Eden | 1182 |
  • Nádraží Praha-Holešovice

    Praha-Holešovice je nádraží s přestupem na metro linky "C" pod jednou střechou. Přístup na nádraží i na všechna nástupiště je vhodný i pro vozíčkáře. Z hlavního podchodu vedou nahoru schody a nájezdová rampa. Z pravého, bočního, podchodu jezdí výtahy.  Jsou tu odjezdové tabule.

    21. 4. 2023 | 1 comment on Praha-Holešovice | 1388 |
  • Nádraží Zlín střed

    Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi.  I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.

    6. 7. 2018 | 1 comment on Zlín střed | 1384 |
  • Train station Kuřim

    Kuřimské nádraží je ve všední dny využíván dojíždějícími do brněnských škol a zaměstnání. O víkendech se proud lidí obrací a Brňáci mají Kuřim jako východiště svých výletů. Popřípadě míří na blízké kuřimské koupaliště.

    30. 1. 2024 | 1 comment on Kuřim | 1404 |
  • KFC Plzeň hlavní nádraží

    Plzeň hlavní nádraží má celorepublikové prvenství. Je tu totiž první KFC na nádraží v České republice. Jídelna je nahoře u nástupišť. Venku, před provozovnou jsou ještě další lavice a stoly. Dnes v dešti tu ale nikoho nebylo.

  • Vůz 1. třídy Avmz 19-91 513

    Vůz v barvách RegioJet Avmz 19-91 513 je přeznačený vůz 2. třídy na jedničku. Kupéčka se šesti polohovatelnými sedaly. Rozkládací stůl na práci, zástrčky na 230 V a klimatizace.

  • Nádraží Praha-Satalice

    Nádraží Praha-Satalice má tři nástupiště. Všechna jsou nízká. Jejich povrch tvoří nerovné panely. Staniční budova je uzavřena. Cestujícím slouží jen veranda s lavičkou. Žádné služby. Není tu odjezdová tabule. Chybí označení odkud kam co jede.

    1. 8. 2023 | 1 comment on Praha-Satalice | 1115 |
  • zastávka Severní nástupiště Praha-Smíchov

    Praha-Smíchov, severní nástupiště, kde staví vlaky u dvou nástupišť. Žádné označení nástupišť či směru jízdy. Nástupiště nízká a úzká. Přístup na severní nástupiště je jen po lávce nad Smíchovským nádražím. Samé schody, žádný výtah.

  • Vlaková zastávka Knínice u Boskovic

    Knínice u Boskovic je zastávka na znamení. Leží na trati ze Skalice nad Svitavou – Boskovice - Velké Opatovice. Na zastávce v Knínicích je nízké nástupiště, dřevěný přístřešek a žlutý označovač jízdenek.  Není tu odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. 

    9. 6. 2023 | 1 comment on Knínice u Boskovic | 1007 |
  • Karlovy Vary

    Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.

    16. 5. 2023 | 1 comment on Karlovy Vary | 1440 |
  • Zastávka v Ramzové

    Ve stanici Ramzové je bezbariérově přístupné nástupiště u jediné koleje. Na nástupišti je moderní přístřešek pro cestující a odjezdové tabule. Jak v létě, tak zejména v zimním období j tu hodně výletníků. Hned u nádraží je hospoda a přes cestu dětské hřiště. Běžkařská stopa začíná pár metrech.

    25. 1. 2019 | 1 comment on Ramzová | 1470 |
  • Podivín nádraží

    Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.

    5. 7. 2019 | 1 comment on Podivín | 1473 |
  • Vůz Bbdgmee 236

    Vozy Bbdgmee 236 jsou kombinované vozy určené pro přepravu vozičkářů, cyklistů a rodičů s malými dětmi. Poznáte je podle prostředních velkých zasouvacích dveří s piktogramem vozičkáře a barevné malby cestujících dětí. Tady je popis a hodnocení vozu Bbdgmee 236 určeného pro cesty s dětmi.

    4. 7. 2019 | 1 comment on Bbdgmee 236 | 1320 |
  • Vůz Maďarských železnic MÁV Bbdpmz 61 55 84-91. na vlaku Metropolitan.

    Jak správně a pohodlně cestovat s kolem ve vlaku? Základní přehled vozů na české železniční síti vhodných pro přepravu jízdních kol. Jaké jsou způsoby uchycení kola ve vlaku? Jak cestovat vlakem s kolem do zahraničí? Cena ze přepravu kola vlakem. Informace pro sezónu 2023.

  • Vnitřek vozu Bmpz 893 modré soupravy Railjet.

    Vůz 893 Bmpz ze soupravy RailJet ČD je určen pro cestování rodičů s malými dětmi a pro cyklisty. Ve voze, za dveřmi, je místo pro kočárky, na záchodě je přebalovák. Děti tu mají mini-kino a na stolech je nalepená hrací plocha. Na opačném konci vozu jsou držáky na jízdní kola a místa pro cyklisty.

    15. 4. 2023 | 1 comment on RailJet Bmpz 893 | 1673 |
  • Nádraží Nedvědice u hradu Pernštejn

    Nádraží Nedvědice je známé především jako východiště turistických tras na blízký pohádkový hrad Pernštejn. Na nádraží je dvojice nízkých nástupišť. Příchod na vlak je přecházením přes koleje. Na nádraží je čekárna, pokladna a odjezdová tabule.

    11. 4. 2023 | 1 comment on Nedvědice | 1283 |
  • Popis vozu Bdmtee 275

    Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).

    3. 2. 2019 | 1 comment on Bdmtee 275 | 1280 |