České dráhy zahájily modernizaci servisního zázemí Střediska údržby v Hradci Králové. Součástí investice za více než 200 mil Kč je rekonstrukce stávající servisní haly, ale i vybudování zcela nového opravárenského zázemí v přilehlém objektu. Nové zázemí zajistí kvalitní podmínky pro údržbu regionálních jednotek RegioPanter a RegioFox i dálkových vozů linky R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov.
19. 8. 2025 | 0 comments on V depu v Hradci Králové se dočkají modernějšího servisního zázemí | 460 |Vltava pod lipenskou přehradou se od 21. do 24. srpna 2025 stane dějištěm legendárního závodu v extrémním kayakingu Devils Extreme Race a dalších vodáckých závodů v kayakingu, raftingu a paddleboardingu. ČD v souvislosti s tím posílí dopravu zejména v úseku mezi Vyšším Brodem a Lipnem nad Vltavou a na trati nasadí soupravy s vozy vhodnými pro přepravu lodí, kterými se budou moci účastníci Devils Extreme Race vracet zpět do místa startu závodů.
Nové nádraží Brno-Černovice obslouží velké území Brna a výrazně zlepší dopravní dostupnost. Podle předpokladů by se černovické nádraží mělo stát „dvojkou“ v počtu odbavených cestujících a výrazně předběhnout i Královo Pole. Po dokončení nového hlavního nádraží bude možné opustit a zrušit železniční násep oddělující Černovice od „jejich“ řeky Svitavy.
Na nádraží ve Světlé nad Sázavou je pět nízkých, úzkých nástupišť bez označení. Protože zde chybí podchod, cestující musí při přestupu překračovat koleje a obcházet vlaky. Hlášení o příjezdu soupravy zaznívá až na poslední chvíli, proto nevstupujte předčasně na nástupiště – kolem může projet jiný vlak.
Nádraží ve Slavičíně leží ve Zlínském kraji, na začátku Bílých Karpat. Má dvě opravdu úzká a nízká nástupiště. První nástupiště je vlevo a druhé přes kolej vpravo od staniční budovy. Na nádraží není pokladna ani vnitřní čekárna. Je tu ale hlášení staničního rozhlasu a odjezdová tabule. Na verandě pod střechou je lavička
Vlaková zastávka Praha-Výstaviště byla slavnostně otevřena 1. srpna 2025 spolu s novým úsekem trati a stanicí Praha-Bubny. Dvoukolejná trať je nově vedena po viaduktu nad uliční sítí. Ze zastávky Výstaviště je pohodlný přístup do Stromovky a na holešovické výstaviště. Na druhou stranu vede trať k metru Vltavská na lince C a k Masarykovu nádraží. Díky tomu nabízí rychlé spojení do centra města.
Železniční společnost Slovensko spustila testování švýcarské mobilní aplikace pro nákup jízdenek FAIRTIQ. Co by změna měla přinést cestujícím? Namísto zdlouhavého hledání spojení, výběru tarifů a placení v několika krocích stačí na začátku cesty potvrdit začátek cesty a na konci cesty její ukončení. Aplikace sama vypočítá jízdné.
Přechod kolejí v Holešově je pohodlný i pro cestující s kočárkem nebo kolem. Na obou nástupištích jsou odjezdové tabule a na nástupišti u koleje 2 jsou přístřešky s lavičkami. Nechybí ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží je čekárna, pokladna, automaty na kávu a balené potraviny, záchody. U vlakového nádraží se nachází také autobusové nádraží, kam dojdete pod střechou.
Nádraží Praha-Bubny leží na dvou významných příměstských tratích: jedna vede do Kralup nad Vltavou a dále do Ústí nad Labem, druhá směřuje přes Výstaviště na letiště a do Kladna. Modernizace této druhé trati stále probíhá. Stanice Praha-Bubny rovněž zajišťuje pohodlný přestup na metro linky C – přímo na pražské hlavní nádraží.
Fantova budova na pražském hlavním nádraží je jednou z nejvýznamnějších secesních staveb u nás. Od roku 2019 probíhala rozsáhlá a památkově náročná oprava severního křídla. Tato etapa byla v listopadu 2023 úspěšně dokončena. Od července 2025 probíhá modernizace jižní části Fantovy budovy. Rozdělení haly na dvě patra zmizí a obnoví se původní velikost secesních prostor.
Nádraží Praha-Bubny využijte, pokud přestupujete z pražského hlavního nádraží. Vlaky z Bubnů totiž začínají a končí na Masarykově nádraží, které je od toho hlavního nádraží dostupné prakticky jen pěšky. Abyste nemuseli 15 minut jít pěšky, využijte metro linky C ze stanice "Vltavská". Ta se nachází přímo u nového nádraží v Bubnech a jeďte přímo do stanice metra "Hlavní nádraží". Je to nejrychlejší a zároveň nejpohodlnější přestup mezi vlaky z hlavního nádraží a vlaky směr Kladno a Kralupy nad Vltavou.
Na nádraží Žďár nad Sázavou začíná odbočná trať do Tišnova (a Brna) přes Nové Město na Moravě. Někteří cestující si nedají pozor a místo rychlé přímé cesty do Brno nedobrovolně zvolí pomalou jízdu přes Vysočinu. Na nádraží je prostorná hala, čekárna, jídelna a také kavárna. Nástupiště i hala je přístupná výtahy.
Na Slovensku se od 1. srpna rozšiřuje počet tratí, kde už ve vlaku nepotkáte průvodčího. Jízdenku si musíte koupit předem – ve vlaku to nebude možné. Týká se to i tratí v Tatrách. Současně se od pátku zjednodušuje cestování zdarma. Část cestujících na Slovensku totiž může jezdit vlaky bezplatně. Podmínkou ale dosud bylo „zakoupení“ jízdenky u pokladny. Nově postačí pouze průkaz. Opatření se však týká pouze regionálních vlaků. U rychlíků si pro bezplatnou jízdenku musíte i nadále zajít k pokladně.
Nádraží Velký Osek má pět nástupišť. Všechna jsou nízká a bez označení. Nenajdete zde odjezdovou tabuli, pouze hlášení staničním rozhlasem. Příchod na nástupiště je možný až po příjezdu a zastavení vlaku, a to po panelových přechodech přes koleje. Na nádraží je čekárna s pokladnou. K dispozici je automat na kávu a toaleta – klíče jsou k vyzvednutí na pokladně.
Nádražní budova v Poděbradech z roku 1931 je považována za první čistě funkcionalistickou staniční budovu v Československu. Vnitřek je působivý, doplněný o umělecká díla. Bohužel první nástupiště zůstalo původní – je nízké a složené z nerovných panelů. Druhé nástupiště je již moderní: vysoké, široké a bezbariérově přístupné podchodem a výtahem.
České dráhy a PKP Intercity prodlužují nasazování lůžkových vozů do souprav nočních spojů EC 460 a EC 461 Baltic express. Původní termín provozu, který byl do konce srpna, byl pro velký zájem cestujících nově prodloužen až do 29. září. Denně na cestu vyráží 4 páry vlaků, které nabízejí cestování moderními vozy s klimatizací, zásuvkami, občerstvením a komfortními sedačkami.
Správa železnic uspěla ve výzvě z Nástroje pro propojení Evropy v celkové výši téměř 7,5 mld korun. Evropské prostředky se využijí na modernizaci trati Brno – Přerov v úseku z Nezamyslic do Kojetína včetně výstavby trakční napájecí stanice v Nezamyslicích, ETCS pro úsek Kojetín – Přerov a na grant pro informační systémy pro jízdní řády.
Staré nádraží Praha-Bubny, stejně jako jeho okolí, dosud chátralo. V červenci 2025 však byly zahájeny stavební práce na přeměně stávající staniční budovy na Centrum paměti a dialogu Bubny. Jeho posláním je uchovávat památku obětí holokaustu. Nádraží Bubny totiž sehrálo během okupace tragickou roli – právě odtud byly transportovány tisíce židovských obyvatel do koncentračních táborů.
V Hulíně, uprostřed nádraží mezi nástupišti, se nachází nádražní bufet. Je průchozí – vchod má z obou stran, jak z prvního, tak z druhého nástupiště. Čepují tu pivo i limonádu, další nápoje mají v lednici, a to jak v plechu, tak v plastu. V zimě se tu topí v kamnech na dřevo. Tohle je ta vyhlášená nádražka v Hulíně!
Soustružení kol vlaků je klíčový proces údržby, který zajišťuje bezpečný a efektivní provoz železničních vozidel. Nerovnosti na kolech způsobují při jízdě vibrace, hluk a zvyšují opotřebení tratí i samotných vozidel. V červnu 2025 byla v Brně Maloměřicích zahájena rekonstrukce haly údržby. Součásti modernizace je i výměna podúrovňového soustruhu za nový.
27. 6. 2025 | 0 comments on Brněnské depo ČD získá moderní halu s novým podúrovňovým soustruhem | 352 |Správě železnic se podařilo obnovit provoz vlaků na důležité spojnici mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím. Na konci února ho u stanice Hustopeče nad Bečvou přerušila vážná nehoda nákladního vlaku převážejícího benzen. Sanace ekologických škod v zasaženém území budou pokračovat i v následujících měsících.
V neděli 15. června probíhá pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. V Pardubickém kraji budeme opět jezdit bez přestupů mezi Českou a Moravskou Třebovou. Cestování se rovněž zjednoduší také na trati Zdice – Protivín, kde budou znovu navázány přípoje ve stanicích Březnice a Protivín. Z opraven se vrací vlaky vybavené ETCS.
Kombinovaný vůz 2. třídy ComfortJet Bdmpz 883 nabízí oddíl se sedadly a oddíl pro přepravu jízdních kol. Pokud potřebujete pracovat, jsou k dispozici dřevěné rozkládací stoly – buď v uspořádání sedadel po dvou naproti sobě, nebo u čtyřky kolem společného stolu. Zásuvky na 230 V a USB porty jsou umístěny dole u sedadel.
České dráhy zahájily stavbu prodloužení opravárenské haly v České Třebové. Nově vybudované zázemí bude sloužit pro údržbu regionálních vlaků pro Pardubický kraj a také pro plánované opravy elektrických jednotek RegioPanter a CityElefant. Jedná se o už o čtvrtou stavbu servisní haly, kterou dopravce zahájil za poslední rok.
Na nádraží v Náchodě jsou k dispozici odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu. Je tu čekárna, pokladna, záchody a drobné služby. Nástupiště jsou přehledně označena podle čísel kolejí. Nástupiště u koleje 1 je u staniční budovy. Na nástupiště 2, 3 a 4 jedině po přechodu kolejí, který je vlevo od staniční budovy.
Správa železnic v pátek 30. května 2025 otevřela zrekonstruovanou nádražní budovu v Čáslavi. Cestující ocení modernější vzhled vnitřních prostor i jejich účelnější členění. Stavební práce zahrnovaly rekonstrukci historické nádražní budovy, která je nepřehlédnutelná díky červenému zdivu z režných cihel. Objekt z roku 1869 je nově přístupný bez bariér.
V květnu 2025 začala po mnoha letech příprava a odkladů dlouho očekávaná modernizace trati z Brna do Přerova a to 10km úsekem z Nezamyslic do Kojetína. Tato čtvrtá stavba navazuje na třetí úsek z Vyškova do Nezamyslic a na pátou stavbu z Kojetína do Přerova. Celá modernizace končí na jihu před Brnem, který řeší vlastní projekt Modernizace železničního uzlu Brno.
V květnu 2025 začala po mnoha letech příprava a odkladů dlouho očekávaná modernizace trati z Brna do Přerova a to 10km úsekem z Nezamyslic do Kojetína. Tato 4. stavba navazuje na 3. úsek z Vyškova do Nezamyslic a na 5. stavbu z Kojetína do Přerova. Celá modernizace končí na jihu před Brnem, který řeší vlastní projekt Modernizace železničního uzlu Brno.



















































