Na nádraží ve Frýdku-Místku jsou dvě nástupiště. První nástupiště je u staniční budovy. Odsud jezdí motoráky směr Český Těšín). Z druhého nástupiště jezdí vlaky směr Ostrava / Frýdlant n. Ostravici. Na nádraží pokladny, ČD info centrum, obchody s drobným občerstvením a novinami, automaty na kafe a balené potraviny.
Nádraží Havlíčkův Brod má pět nástupišť. Nástupiště 1. až 4. je po jedné straně staniční budovy, 5. nástupiště je po druhé straně budovy. 1. nástupiště je hned u budovy. Nástupiště 2. až 4. je přístupné podchodem, nahoru výtah nebo schody. První čtyři nástupiště jsou vysoká, bezpečná, po většinu délky zastřešená a bezbariérová.
Ze Znojemského nádraží jezdí vlaky do tří stran: na sever na Jihlavu, na východ na Břeclav a na jih do Retzu. jedno oboustranné nástupiště a jedno jednostranné. Opravené nádraží v modré barvě s bezbariérovým příchodem na vlak. U vlakového je i autobusové nádraží. A Znojemská pěší lávka nad nádražím. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Znojmě, které jsme navštívili v květnu 2020.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Hned první den nového jízdního řádu, na podzimu 2019, jsme s kamarádkou otestovaly vůz 1. třídy Amz 19-90 na lince Brno-Královo Pole – Bohumín. Vlaky na této lince označované jako R8 nově provozuje RegioJet a byly jsme proto zvědavé, jak se zde cestuje 1.třídou, kterou označují v rezervačním systému jako Business.
Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.
Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi. I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.
v neděli 11. prosince 2022 začne na železnici platit nový jízdní řád. K hlavním novinkám ve Středočeském kraji a v Praze patří změny na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora. Dopravní koncept se změní také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově pojede většina vlaků přímo až do Prahy.
Přehled souprav RegioPanter. Jak se liší. Kam nastoupit s kočárkem, s kolem a kde je místo pro vozičkáře. Popis, foto a recenze soupravy. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nejen s dětmi a starších lidi je důležité jak vypadají vozy. Jak pohodlně se sedí, zda vozy mají klimatizaci, jsou nízkopodlažní a jakou mají šířku vstupních dveří.