Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.
Vlakové nádraží v Táboře je komplikované. Nástupiště u koleje 1 je vlevo, vedle nádraží. Pro příchod na nástupiště u kolejí 2 až 5 musíte využít podchod. Ten je přístupný jak po schodech, tak výtahy. Nástupiště pro vlaky do Bechyně je vpravo od nádraží. Jak na nástupištích, tak v podchodu, jsou odjezdové tabule.
Židlochovice - došlo k obnovení provozu a nádraží prošlo kompletní modernizací. Jsou zde dvě vnější nástupiště u dvou kolejí. Přístup bezbariérový. Všude info panely. Na nádraží čekárna, záchody, automaty na drobné občerstvení. Hned u vlakového nádraží i autobusové zastávky. Parkování pro kola, auta i vozíčkáře.
Bee 272 je kombinovaný vůz s oddíly a velkoprostorem pro 16 cestujících v uspořádání tří sedadel vedle sebe, resp. dvou a přes uličku jednoho. Sedala nejsou polohovatelná, ale dají se sklopit. Takže vedle sebe můžete mít těžký kufr nebo golfáč, pokud jej sem přes vnější dveře dostanete. Opěrky na ruce jsou sklopné.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).
Hned první den nového jízdního řádu, na podzimu 2019, jsme s kamarádkou otestovaly vůz 1. třídy Amz 19-90 na lince Brno-Královo Pole – Bohumín. Vlaky na této lince označované jako R8 nově provozuje RegioJet a byly jsme proto zvědavé, jak se zde cestuje 1.třídou, kterou označují v rezervačním systému jako Business.
Bývaly doby, kdy tu denně stavěl přímý rychlík Krakonoš (Praha -Trutnov). V současnosti zde staví jen motorák, který pendluje mezi Poříčany a Nymburkem hl. nádražím. Jen o víkendu tu jezdí pár spěšných vlaků v zajímavé výletní trase Turnov - Praha. Na nádraží trojice nízkých nástupišť. Na nádraží čekárna, pokladna.
Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.
Jak se vyznat na nádraží Řečany n.Labem na trati Kolín - Pardubice? Popis, fotky a hodnocení služeb pro cestující. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nejen s dětmi, s kočárkem a starších lidí je důležité jaké má nádraží nástupiště, podchody a jak se na ně vůbec dostanu. Jaké služby nádraží nabízí a jaké je napojení na další veřejnou dopravu.
Po vyhlášení architektonické soutěže na nový Vyšehradský most na Výtoni se zvedla vlna odporu proti přesunutí starého mostu a jeho nahrazení novým trojkolejným železničním mostem. Důvodem je odpor části veřejnosti sdružené ve spolku Nebourat, dále stanoviska pražských památkářů a zejména doporučení UNESCO, které prosazuje zachování mostu jako součásti pražského panoramatu.
Od prosince 2024 jezdí nový mezinárodní rychlík Čd Baltic express. Linka Ex32 z Prahy přes Pardubice a Lichkova do Wrocławi - Gdańsku a Gdyni má za sebou už první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc km.
České dráhy uzavřely se společnostmi Penta Real Estate a SUDOP Invest smlouvu o prodeji pozemků v okolí pražského hlavního nádraží. Penta chce pokračovat ve výstavbě v lokalitě třetí části projektu označované jako Churchill III. V této oblasti dlouhodobě připravuje rozvoj nové městské čtvrti, která by přestřešila část kolejiště u hlavního nádraží a městským bulvárem propojila Vinohrady, Žižkov a centrum Prahy. Kolejiště by zůstalo dole a nahoře by vznikly nové ulice.



















































