Na nádraží v Českých Budějovicích jsou nástupiště u osmi kolejí, přičemž všechna jsou přístupná dvojicí podchodů. Nástupiště jsou široká a bezbariérově přístupná pomocí výtahů. V podchodech a na schodištích jsou umístěny odjezdové tabule. Menší odjezdové tabule pro příslušnou kolej se nacházejí přímo na nástupištích.
Nádraží Havlíčkův Brod má pět nástupišť. Nástupiště 1. až 4. je po jedné straně staniční budovy, 5. nástupiště je po druhé straně budovy. 1. nástupiště je hned u budovy. Nástupiště 2. až 4. je přístupné podchodem, nahoru výtah nebo schody. První čtyři nástupiště jsou vysoká, bezpečná, po většinu délky zastřešená a bezbariérová.
S vozy RegioJet (RJ) Standard se můžete potkat například na lince Vídeň – Brno Praha. Ve voze Standard jsou oddíly (kupé) pro 6 osob. Sedí se na pohodlných a polohovatelných sedačkách. Polohovatelné jsou i opěrky hlavy. Nad hlavou je dvojice polic. Na té nižší a menší jsou čtenářská světýlka. Na zemi je koberec. Do oddílu vedou zasouvací dveře. Okna se nedají otevřít. Je to klimatizace, kterou můžete regulovat. Výstup z klimatizace je u okna. U okna je dvojice zástrček na 230 V a vysouvací stolky.
Nádraží Paskov leží na jednokolejné železniční trati spojující Ostravu a Frýdek-Místek. Je tu čilý dopravní ruch, osobní vlaky ve špičce po půl hodině, nákladní vlaky. Nádraží Paskov připomíná spíše skanzen architektury 70.let 20.století. Včetně ohromné kovové lávky pro pěší nad kolejemi. Lávka ale již dosloužila. Je uzavřena a cestující využívají nový přechod přes koleje. Nástupiště vysoké, široké a přehledné.
Ze Znojemského nádraží jezdí vlaky do tří stran: na sever na Jihlavu, na východ na Břeclav a na jih do Retzu. jedno oboustranné nástupiště a jedno jednostranné. Opravené nádraží v modré barvě s bezbariérovým příchodem na vlak. U vlakového je i autobusové nádraží. A Znojemská pěší lávka nad nádražím. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Znojmě, které jsme navštívili v květnu 2020.
Jednotka Arriva 948 se skládá z nízkopodlažních vozů s oddílem pro cyklisty, kočárky a vozíčkáře. Většina sedadel je v nízkopodlažní části. Jen několik sedadel je po třech schodech nahoru, v čele vozu, za kabinou strojvedoucího. Jednotka je klimatizována, s wi-fi a u sedadel jsou zásuvky na 230 v a USB.
Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).