Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.
Bývaly doby, kdy tu denně stavěl přímý rychlík Krakonoš (Praha -Trutnov). V současnosti zde staví jen motorák, který pendluje mezi Poříčany a Nymburkem hl. nádražím. Jen o víkendu tu jezdí pár spěšných vlaků v zajímavé výletní trase Turnov - Praha. Na nádraží trojice nízkých nástupišť. Na nádraží čekárna, pokladna.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Nádraží Praha-Zahradní Město nabízí rychlý přestup mezi tramvajemi a autobusy co jezdí dole, a vlakem co jezdí nahoře. Přestup je po schodech nebo bezbariérově výtahem. Všechna nástupiště jsou široká a přehledná. Nástup do nízkopodlažních souprav bezbariérově. Už dole v podchodu jsou odjezdové tabule s číslem koleje odkud jede vlak.
Beroun má jasné a přehledné značení podle čísla koleje odkud jede vlak. Všechna nástupiště moderní, vysoká, po většinu délky zastřešená. Info panely a značení. První a druhá kolej vlevo od nádražní budovy. Nástupiště u třetí koleje podél nádražní budovy. Na nástupiště u koleje čtvrté až sedmé podchodem. Nahoru po schodech nebo bezbariérově výtahem.
V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový. Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.
Jak se vedlo a jak vypadá česká železnice v roce 2023. Napřed pohled do minulosti. Mnohé trendy započaly již před desetiletími. Železnice v 80.letech nebyla připravena na konkurenci v podobě autobusové a automobilové dopravě. Pokles počtu cestujících, první bloky jaderných elektráren a pokles objemu nákladů, podfinancování...
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.
Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi. I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.