Bee 272 je kombinovaný vůz s oddíly a velkoprostorem pro 16 cestujících v uspořádání tří sedadel vedle sebe, resp. dvou a přes uličku jednoho. Sedala nejsou polohovatelná, ale dají se sklopit. Takže vedle sebe můžete mít těžký kufr nebo golfáč, pokud jej sem přes vnější dveře dostanete. Opěrky na ruce jsou sklopné.
Jak se vyznat na nádraží Řečany n.Labem na trati Kolín - Pardubice? Popis, fotky a hodnocení služeb pro cestující. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nejen s dětmi, s kočárkem a starších lidí je důležité jaké má nádraží nástupiště, podchody a jak se na ně vůbec dostanu. Jaké služby nádraží nabízí a jaké je napojení na další veřejnou dopravu.
Bývaly doby, kdy tu denně stavěl přímý rychlík Krakonoš (Praha -Trutnov). V současnosti zde staví jen motorák, který pendluje mezi Poříčany a Nymburkem hl. nádražím. Jen o víkendu tu jezdí pár spěšných vlaků v zajímavé výletní trase Turnov - Praha. Na nádraží trojice nízkých nástupišť. Na nádraží čekárna, pokladna.
Jak se vedlo a jak vypadá česká železnice v roce 2023. Napřed pohled do minulosti. Mnohé trendy započaly již před desetiletími. Železnice v 80.letech nebyla připravena na konkurenci v podobě autobusové a automobilové dopravě. Pokles počtu cestujících, první bloky jaderných elektráren a pokles objemu nákladů, podfinancování...
V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový. Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).
Smíchovské nádraží již brzo odstartuje svoji modernizací. Výsledkem budou nové koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na nástupiště. Stavba proběhne v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 mld Kč.
Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.
Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Židlochovice - došlo k obnovení provozu a nádraží prošlo kompletní modernizací. Jsou zde dvě vnější nástupiště u dvou kolejí. Přístup bezbariérový. Všude info panely. Na nádraží čekárna, záchody, automaty na drobné občerstvení. Hned u vlakového nádraží i autobusové zastávky. Parkování pro kola, auta i vozíčkáře.
Nádraží Praha-Zahradní Město nabízí rychlý přestup mezi tramvajemi a autobusy co jezdí dole, a vlakem co jezdí nahoře. Přestup je po schodech nebo bezbariérově výtahem. Všechna nástupiště jsou široká a přehledná. Nástup do nízkopodlažních souprav bezbariérově. Už dole v podchodu jsou odjezdové tabule s číslem koleje odkud jede vlak.