V desáté sezóně vyjíždí Cyklohráček, který je určen pro děti a cyklisty. Letos budou jízdy do okolí Prahy ještě pohodlnější. Jednotlivé vozy soupravy totiž prošly během zimní přestávky generální opravou. Zvláštností letošní turistické sezóny je, že vlak bude kvůli výlukám část sezóny jezdit po odklonové trase z Prahy přes Kralupy nad Vltavou, Straškov a Zlonice kolem hory Říp.
První dvě nově soupravy RegioPanter začaly jezdit na elektrifikované a modernizované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Do konce roku České dráhy převezmou celkem čtyři dvou-vozové jednotky, v lednu je doplní pátá. V průběhu příštího roku a na začátku roku 2024 v regionu začne jezdit celkem 27 tří-vozových RegioPanterů řady 640. Začala tak výměna starých vlaků za nové, které obslouží páteřní elektrifikované tratě Olomouckého kraje.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Zmodernizovaný úsek trati z Brna přes Adamov do Blanska se otevírá. V rámci přestavby téměř 20 kilometrů trati došlo k rekonstrukci mezistaničních úseků, stanic a zastávek, a také velkého počtu tunelů a mostů. Zmodernizovaný úsek podél řeky Svitavy začnou nejprve obsluhovat osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na něj vrátí v polovině příštího roku.
Rozsah regionální dopravy v Pardubickém kraji je na podobné úrovni jako letos. K hlavním novinkám bude patřit doplnění vlaků v úsecích z Chocně do Litomyšle a také z České Třebové do Lanškrouna a do Letovic. V regionu budou i příští rok 2023 pokračovat dlouhodobé výluky. Pokračovat budou stavební práce v železničním uzlu Pardubice a dokončena bude modernizace úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí.
v neděli 11. prosince 2022 začne na železnici platit nový jízdní řád. K hlavním novinkám ve Středočeském kraji a v Praze patří změny na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora. Dopravní koncept se změní také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově pojede většina vlaků přímo až do Prahy.
Blansko nádraží leží na trati z Brna do České Třebové. V hale nádraží jsou základní služby, pokladna, čekárna a prodejny drobného občerstvení. Z boku nádraží je restaurace. Nástupiště 1. a 2. začínají vpravo od staniční budovy. Obě jsou nízké. Na nástupiště 3. jedině podchodem se schody. Žádný výtah. Tohle nástupiště je už vysoké, široké a po většinu délky zastřešené.


















































